Mjølkekua Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Æsj.. nå har jeg styra fælt med dette de siste ukene. I begynnelsen spiste hun disse d-vitamin dråpene i allefall, men nå lukker hun munnen og snur seg bort når jeg tar fram flaska. Hvis hun får det i munnen bare spytter hun det ut igjen. Samme er det med tran. Fekter vilt med armene etter en mikroskje og ikke sjans til å få inn mer uten at det spruter veggimellom. 2,5 - 5 ml er ganske mye faktisk! Har forsøkt en liten sprøyte også, men da sputter hun det likesågodt rett ut igjen... og så legger det seg pent i nakken som jeg allerede sliter med å holde ren for gulp og annet snadder som samler seg der. Hun er 5 mnd. Sliter forøvrig med å få i henne noe som helst av samksprøver, så lenge det ikke kan suges på (feks appelsin, agurk, tomat etc.). Grøt spyttes rett ut igjen med et smil. Trenger tips! I følge helsesøster så er dette en god til å starte så smått med grøt da hun er ei tjukkebolle som spiser hele tiden for å dekke behovene sine..
Tantrum Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Hehehe, sikker på at du ikke har tatt jenta mi (løper inn på soverommet og ser om hun fortsatt er i sengen sin)?? Tenker da på tran og d-vitaminene.... Regner med at du ikke kjører både tran og D-vitaminer?? Vi ga en stund med sprøyte, den med sitronsmak og det gikk greit lenge, men så "utviklet hun smaksløker" (min forklaring, hehehe) og da var det tran over alt... Til slutt ga jeg blaffen i det; ble bare stress og mas og hun kommer ikke til å utvikle mangelsykdommer av å ikke få tran el D-vitamintilskudd! Om ting er stress: dropp det og velg heller viktigere kamper =) Grøt: prøvd å lage velling av den? Først veldig flytende, så mer og mer grøtete? Prøvd flere smaker, ris, havre, ris med banan, evt om hun liker noen fruktpurrè'er så rør de inn i grøten??? Bland med MME el MM...?? Så er det sånn at noen barn ikke liker grøt: min nevø er sånn og han er nå tre år og frisk og rask selv uten grøt og tran Han fikk middagsglass i stedet. Tre ganger om dagen, det er bare å prøve! Prøving; det tar ofte tid og man må bare prøve og prøve, gi gjerne grøt før du ammer, kan bli lettere da om de er skikkelig sultne
Mjølkekua Skrevet 9. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2010 He he.. Nei, det er kun en av delene hun får (prøver litt om hverandre). Takk for tips! Skal prøve litt forskjellige ting, har egentlig bare prøvd meg på en type grøt (havre-ris?). Får kjøpe inn litt mer i morgen :-) Hun ville gjerne ha morsmelk med litt grøt blandet i, men altså.. det var ikke mye grøt på den skjeia der altså. Fikk tips om potet og morsmelk, så får sjekke om det fungerer også. Kjedelig med denne tranen, men jeg tar tilskudd selv og har et balansert kosthold (med fisk 2 gg per uke), så tror hun skal få i seg nok :-) får bare prøve litt nå og da, kanskje hun endrer smak. Storebror synes tran er godt, og har gjort det siden han var nyfødt. Han spiste forøvrig det han ble servert i starten også, så denne puppejenta er nok av det kresne slaget. Hun vil helst ikke ha flaske heller... :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå