<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Jeg var hos legen for ca 1mnd siden med ekstrem hodepine.. Kastet opp av smertene og holdt på å rive av meg håret! Jeg fikk beskjed om å ta et par paracet og kunne ta det inntil 3 ganger i døgnet.. Og dette var ikke farlig! Så leser jeg dette i avisen om guttebabyer!! Jeg venter jo gutt! Har til sammen tatt max 3gram paracet iløpet av hele graviditeten.. Håper ikke det har noe å si! Har så dårlig samvittighet.. Hadde jo aldri tatt det om jeg visste dette!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Det ble full stopp for meg å etter å ha lest artikkelen. Trodde paracet var det "eneste" man nå kunne ta. Jaja, bra de har funnet ut av det da ihvertfall.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Tror det der har mer med mengden å gjøre fremfor noe annet. Det er greit å gå ut med det slik at det ikke blir for stort forbruk av medicamenter under svangerskapet. Mange bruker paracet så fort de får en antydning til hodepine og det er nok ikke like heldig. Men brukes det kun i nødstilfeller så vil jeg tro at man kan ha god samvittighet. Jeg har hvertfall ikke dårlig samvittighet for de 3 gangene jeg har tydd til smertestillende så langt i svangerskapet. Tok omtrent like mye da jeg gikk med første mann også, og hans kuler lå fint nede der de skulle, så igjen jeg har null dårlig samvittighet for å ty til disse tablettene når det er verre enn verst.
på'n igjen:)*fødeklar* Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Spurte legen min idag jeg også.. Man blir jo litt engstelig da, men hva skal en gjøre, når man har migrene liksom.. Og nå begynner jeg å bli forkjølet og kroppen verker. jeg vet om ei som har fått en som måtte operere sine steiner ned, men hun tok ikke medisiner.. Legen min sa at man kan aldri være helt sikker på noen ting.. Og skjer det så kan det skje uansett.. Men man tenker jo ekstremt mye på det da. Har jo ikke lyst til at sønnen min skal få problemer liksom.
Frøken85 *ny bakt mamma* Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Tror du ikke trenger å beskymre deg dersom du ikke spiser en god dose hver dag... Jeg har selv migrene dager og da kan jeg jo velge å ta 1 paracet å leve resten av dagen eller hoppe fra en bro.. jeg tror paraceten er bedre for lillegutt i magen da ... ta det med ro.. men er jo greit å tenke to ganger om man virkelig trenger den paraceten eller ikke.. det er jo ikke drops..
Malinemor Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Jeg blir så sinna på avisene jeg, for de hauser dette opp og skremmer gravide for ingenting! I den undersøkelsen var det 0,6 % økning av den "feilen" hos guttefostre fra den gruppen som ikke tok Paracet til den gruppen som tok. 0,6%! "Feilen" ble påvist hos 2,1% av dem som ikke tok Paracet og hos 2,7% av dem som tok. Det er jo i og for seg en økning på 30%, men når man ser det hele i en sammenheng, så er jo det forsvinnende lite! Men det passer seg ikke for avisene å skrive, for da får ikke de solgt "nyheten". Ikke stol på avisene, søk heller kilden bak! Så lenge man ikke tar Paracet jevnlig over en lengre periode (3 gram er ikke mye, HI) så hadde ikke jeg bekymret meg et fnugg engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå