Gå til innhold

Fødsel i Bergen, noen som anbefaler «storken» ?

Anbefalte innlegg

har en veninne på jobb som har fødd på storken, der jeg har forstått at de helst ikke gir smertestillende,men hun sa det var en veldig fin opplevelse, og en fødsel går jo fortere uten epidural..

litt tidlig å bestemme seg kanskje,men man tenker da litt :)

Fortsetter under...

Hei :) Var på storken jeg ble innlagt som andregangsfødene da det var fullt på føden. Jeg måtte ha epidural pga akutt fødselesangst som gjorde at musklene i kroppen ikke ville slappe av, så da måtte de trille meg til føden i stedet.

Det med Storken er at man ikke får smertestillende der, men om behovet skulle dukke opp pga komplikasjoner eller lang fødsel så er ikke Føden langt unna:) Det går visst an å ombestemme seg :)

ok,takk for tilbakemelding:)

føler meg «tøff» nå å kan si at jeg kan prøve på en fødsel uten smertestillende, men spørst om det skifter til nærmere fødsel man kommer... :)

var du på føden eller storken med din første? :)

Jeg var på føden med min første, pga stort barn (jeg er bitteliten) og det ble som de trodde komplikasjoner. Fikk topp service den gangen (2003) og fikk ligge på stort familierom (meg, mannen og gutten) med eget bad, toalett og stue faktisk i en uke. (var for dårlig til å ligge på hotellet, mistet mye blod etc)

Dessverre er der ikke lenger den servicen der oppe (erfarte det sist).

For å kunne føde på storken må svangerskapet være uten komplikasjoner. Ville helt klart gått for storken om du har mulighet for det. Der var det badekar på fødestuene og litt mindre sykehusaktige rom :)

takk igjen for tilbakemelding:)

svangerskapet har hittil vært ukomlisert,men har en stund igjen så mye kan forandre seg:)

ser for meg at jeg vil ligge å «slappe av» i et badekar, og roe meg ned, og om man plutselig vil ha epidural eller noe er det jo godt å vite at men kan ombestemme seg:)

Tror ikke man tenker så mye på om det er fint der under fødselen, jeg for min del har hatt epidural en gang og en gang uten grunnet det gikk så raskt. Siste gang var jeg innstilt på å få epidural men fødselen var kommet for langt, fødte på føden og kan ikke huske hvordan det så ut der i det hele tatt.

Erfaring fra første gang er smertene var så intense, ubeskrivelige, kunne ikke tenkt meg noe annet enn epidural. Men dette er jo forskjellig fra person til person.

jeg velger føden denne gangen også, å dele rom med noen etter en fødsel er positivt, man har masse å snakke om, amme-ting osv.

Annonse

Jeg fødte på Storken i fjor høst og det var en flott opplevelse! Jeg hadde på forhånd bestemt meg for det og det var heldigvis plass da jeg kom inn! Hadde eget badekar på rommet! På slutten av fødselen gikk hjertelyden til babyen veldig ned mellom hver rie og jeg hadde for lang tid mellom riene, men det gikk fint å føde der oppe for det. De la meg over i en vanlig fødeseng i stedet for den vanlige senga som sto der og satte på CTG måling osv.

Etter fødselen kom jeg på et tomannsrom, men ettersom de var lite pågang der og de fleste andre som fødte samtidig var 2. gangs eller mer og reiste hjem tidlig, så fikk jeg rommet for meg selv! Ble 3 netter og fikk tilbud om å være lengre pga jeg sleit med amminga, men da ville jeg hjem!

Gikk på ammepoliklinikk på Storken i et par uker etterpå for å få dreisen på amminga.

Jeg vil absolutt anbefale Storken! Nå skal jeg føde på Ahus neste gang tror jeg ettersom det nå blir nærmeste sykehus, men ville tatt Storken glatt igjen hvis jeg bodde i Bergen!

takk for tilbakemelding:)

jeg er hittil frisk og rask, og dette med storken frister meg litt:)

veldig kjekt å høre om andre positive opplevelser derfra:)

dette hjelper meg i grublingen fremover over hvor jeg vil føde:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...