Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fanny er sikkert egentlig ok, men kommer du til Storbritannia eller USA blir du henholdvis vagina eller rumpe. Ikke så kult. :S

Jenny er jeg veldig lei av, men det er greit nok. Litt mer kallenavn enn de andre, og det er jeg ikke glad i. :S

Henny har lange tradisjoner i Norge OG er lite brukt. :) Dessuten liker jeg klangen best.

For meg blir det litt i samme stil som Jimmy, Timmy og Ronny. Harry forkortelser som ikke er ordentlige navn.

Fanny funker i Frankrike. Jenny stammer fra Johanna (som kommer fra hebraisk Jochanan), men har blitt helt ugjenkjennelig. Men både Jenny og Henny (foretrekker stavingen: Hennie) er ganske tradisjonelle her i Norge og derfor mer ok enn andre -y navn.

Navnene er ikke stygge, bare intetsigende og tomme, mener jeg. Ikke noe jeg ville kalt barne mitt

Om jeg må velge et av navnene med kniven på strupen blir det Hennie,

Annonse

Jeg kan følge Jenny-navnet i over hundre år i min helnorske familie, så jeg syns det blir drøyt å komme trekkende med den opprinnelige formen Jenny oppstod fra.

Jeg syns disse -y navnene er tøffe og spreke.

Her er flere jeg liker: ( og jeg kjenner voksne, helnorske damer som bærer navnene med stil og hevet hode)

Nelly

Elly

Peggy

Lilly

Jenny er klart det beste og det er ikke mer enn greit nok.

Henny liker jeg rett og slett ikke klangen i, for å si det rett ut synes jeg det er veldig stygt, mye fordi jeg ser på det som for maskulint.

Fanny klinger for så vidt ok, men jeg synes det er harry og ser ikke på det som et ordentlig navn for jenter i Norge i dag.

Jenny er finest av de tre. Et solid ordentlig navn!

Henny er greit nok.

Fanny synes jeg er litt vanskelig på norsk. Skal man si Fanny - eller Fænny som man ville gjort på engelsk? Blir rart uansett.

Liker for øvrig:

Molly

Milly

Lilly

Annonse

Liker både Jenny og Henny (Best stavet som Hennie, det het min oldemor) og Jenny heter datteren min, så selfølgelig elsker jeg dette navnet.

Jenny er et tradisjonsrikt og fint navn synes jeg.

Jeg har bare kjent en Fanny, og hun har satt sitt preg på navnet for min del, og jeg liker det ikke. Klarer ikke assosiere det med noe annet enn en fjollete "overklassedame".

Gamle, fine navn :) Jenny er etter min smak litt vel mye brukt de siste årene. Synes Fanny (tenker bare Fanny og Aleksander jeg...) og Henny (synes det er helt klart penest som Hennie) er litt "overklassenavn" i kategori med Fridtjof og Tiedemand, men hva gjør vel det? Pene navn uansett. Hennie er den desiderte favoritten her. Kunne brukt det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...