LittLykkelig Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 - du smiler til alle andres barn på bussen - du av og til bare har lyst på 10 minutter for deg selv i et mørkt rom under dyna uten noen lyder rundt - du synes det er kjempeinteressant å se et filmklipp der barnet ditt sover og suger på smokken sin - du plutselig begynner å sykle med hjelp, aldri gå på rødt lys og lignende - du er i tvil om flekken på genseren er gulp, snørr eller grøt, men likevel ikke skifter med en gang. Du blir jo skitten igjen uansett.. - du må bæsje med dodøra åpen for å høre om alt er bra med babyen.. (når ingen andre er hjemme!) - du kan gå fra dritirritert til fylt av kjærlighet og ømhet på noen sekunder - det er like rotete en time etter du har ryddet. - du forbanner deg over alle de "vanlige" menneskene som okkuperer heisen på oslo city! - du blir forbanna over alt som ikke er tilrettelagt for barnevogn.. - dere må ha sex på de rareste steder for ikke å vekke babyen.. - du holder pusten hver gang du hører en bevegelse fra sprinkelsenga. - du planlegger hvordan du skal få skiftet stilling i senga for å ikke vekke babyen..
EgG Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 - når du kommer hjem fra jobb og det første du spør om er hvordan babyen har bæsjet, spist og sovet - når du ikke lengre kan ta en spontan shoppetur med vennina - når du legger deg kl 21 fordi du skal opp kl 06 - når samtaleemnet med naboen er hvilket bleiemerke man bør bruke -
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 - Når du oppdager at du har gått på butikken med ammebh`en åpen under genseren (om sommeren uten jakke utenpå...) - Når du misunner folk som er fyllesjuk - Når du ikke gidder å oppgradere garderoben fordi du uansett har en baby på fanget som alle ser på de få gangene du er ute blant folk - Du er oppe før barne-tv har startet på søndags morgen
mammaløve Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Hehehe, veldig bra!! ...og når du stadig ender opp med å snike på bussen fordi du ikke tør å gå fra vogna for å betale. ....når du er søkksvett hver gang du endelig kommer deg ut av huset. ....når du ser ut som et pakkesel selv om du bare skal et raskt erend til byen. ....når du står og skriker etter biler som bryter 30-sonen utenfor huset ditt. .....når du ender opp med å skjelle ut stakkarene i resepsjonen på treningssenteret fordi mor&baby yogaen er avlyst. Men det de ikke vet er at du brukte nærmere to timer for å komme deg avgårde, og måtte dra med deg en hylende baby, som bæsjet seg ut på turen, som du måtte innom kaféen å skifte på. Og du har vært våken siden klokka 04.30.
mammatetogansketette:)) Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Hehe... og.. -når du skal finne frem juleklærne dine og oppdager at den fine kjolen du tenkte å bruke faktisk var en mammakjole- du har rent glemt at de to siste julene var du jo gravid -når du blir innvitert på jentekveld og står plutselig rådvill ved garderobeskapet og finner KUN utvaskede (amme)topper, ullundertøy, slitte tights og bukser du burde byttet ut lenge før du ble gravid sist... -når du går i butikken og skal kjøpe deg noe lekkert ser du til din fortvilelse at du har falt av motelasset for lengst... er jo så mange rare klær nå for tiden Uff ja, jeg sliter i allefall litt med garderoben for tia... :/
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 hehe, mye man kan kjenne seg igjen i her ja! Leste denne inne på skravlesiden for litt siden, og synes den var så morsom Dine klær: Det første barnet - Du begynner å bruke mammaklær straks gynekologen har fortalt at du er gravid Det andre barnet - Du bruker dine vanlige klær så lenge som mulig Det tredje barnet - Dine vanlige klær er også dine mammaklær Barnets navn: Det første barnet - Du smugleser alle navnebøker som finnes og øver deg på å uttale og finner ulike måter å stave dine favorittnavn på Det andre barnet - Noen må jo oppkalle barnet sitt etter tante magda, ikke sant? Hvorfor ikke du... Det tredje barnet - Du slår opp i en bok, peker tilfeldig på et navn, og VIPS, barnet heter Karl Rutger! Forberedelser til fødsel: Det første barnet - Du gjør pusteøvelser regelmessig Det andre barnet - Du gidder ikke gjøre pusteøvelser fordi du husker de fra forrige gang, og det funket ikke Det tredje barnet - Du ber om å få bedøvelse i åttende måned Barnets klær: Det første barnet - Du bretter alle klærne pent sammen og sorterer de etter farge i babyens eget lille skap Det andre barnet - Du sjekker om alle klærne er rene, og kaster bare de med de største og synlige flekkene Det tredje barnet - Hvorfor kan ikke guter også bruke rosa?? Ting å uroe seg for: Det første barnet - Ved minste tegn på at alt ikke er som det skal - et kort lite skrik- så tar du opp babyen Det andre barnet - Du tar ikke opp babyen før den gråter så høyt at den kan vekke førstefødte Det tredje barnet - Du lærer treåringen din hvordan man trekker opp mekaniske leker Aktiviteter: Det første barnet - Du tar med babyen på svømming, gymnastikk og baby treff Det andre barnet - Du tar med babyen på babygym Det tredje barnet - Du tar med babyen når du skal ut å handle Om å gå ut: Det første barnet - Første gangen du overlater barnet til en barnevakt, ringer du fem ganger i løpet av kvelden Det andre barnet - I det du går ut døren husker du å legge igjen telefonnummer du kan nåes på Det tredje barnet - Du sier at barnevakten kan ringe hvis blodet flyter Hjemme: Det første barnet - Du tilbringer nesten hele dagen på å beundre babyen Det andre barnet - Du tilbringer en stor del av dagen på å passe på at din førstefødte ikke knuffer babyen Det tredje barnet - Du tilbringer en stor del av dagen på å gjemme deg for barna Fotografering: Det første barnet - du har 2 500 bilder fra det første året. Alle ansiktsuttrykk skal dokumenteres, og familien dynges ned med bilder og små videosnutter på mail Det andre barnet - Du har ca 500 bilder fra det første året, de aller fleste er av det minste barnet som henger i hælene på den største Det tredje barnet - Du har ca 50 bilder fra det første året. Minsten kan skimtes på gulvet i bakgrunnen på noen få av dem. Bading: Det første barnet- bades hver dag Det andre barnet- bades en gang i uka Det tredje barnet - støvtørkes før jul og påske Smokken: Det første barnet- smokken blir kokt hver gang den har vært i kontakt med noe annet enn babyen Det andre barnet- smokken skylles kjapt, evt. sutter man av driten Det tredje barnet - smokken blir rista så de største sandkornene/ hybelkaninene detter av
Mjølkekua Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 FANTASTISK :-) Takk for at du delte denne for med oss Lykkeli!
kinaputten Skrevet 9. november 2010 #10 Skrevet 9. november 2010 hihi, dette var morsom lesning, fikk meg en god latter nå Takk for at du delte den med oss
Løvinna30 Skrevet 9. november 2010 #11 Skrevet 9. november 2010 hihi her var det jammen masse morsomt å lese! Tilføyer en: - Du skal ut på shopping for å kjøpe deg et nytt antrekk og kommer hjem med ting og klær til babyen...
gulterkult Skrevet 9. november 2010 #12 Skrevet 9. november 2010 -du glemmer å se deg i speilet før du går ut, og kommer hjem og ser ut som et takras... -du glemmer å "lukke igjen puppen" på sommeren, og slentrer så kjekk ut døra for å legge ungen i vogna -du kjøper kun "smøre-på-pålegg" til deg selv, så du vet du kjapt kan smøre deg et måltid...ugh! -du sjelden tar deg tid til å shave legger og armhuler fordi babyen begynner å bli utålmodig på badegulvet -du "skulker" en avtale fordi du er så trøtt at du heller prioriterer å sove mens babyen sover...hihi!
LittLykkelig Skrevet 10. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 10. november 2010 Fantastisk artig. Lykkeli: jeg ler så jeg rister. Samboer er fortvilt fordi jeg leser opp en hel avhandling som han MÅ høre..
Gjest JuniGull-10 Skrevet 10. november 2010 #14 Skrevet 10. november 2010 - det ligger bleier på nattbordet ditt... - du skriver melding til mannen din og skriver "Yes! Han har bæsja" og han blir mer glad for denne beskjeden enn om du skriver "jeg elsker deg"... - det ligger en stabel med mammablader og bøker om barn på nattbordet, men som bare blir liggenes under et par bleier... og - man titter innom denne nettsiden et par ganger daglig, for å kunne "snakke" med andre voksne om ja, babyen din! :-)
Indigo 08-10-13 Skrevet 10. november 2010 #15 Skrevet 10. november 2010 Tilføyer: -Du rekker ut en brukt bleie til flyvertinna som går i midtgangen og samler inn søppel fra passasjerene. (Fikk forøvrig et strengt blikk og beskjed om å gå og kaste bleia selv på toalettet framme i flyet. Men når jeg tenker meg om så skjønner jeg at hun syntes det var ekkelt;)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. november 2010 #16 Skrevet 10. november 2010 Hahaha....vil bare si at nei, jeg forstår ikke at hun syntes det var ekkelt, søppel er søppel! :-p Og: - du spiser opp babyens MME eller grøt eller whatever når h*n er mett for i det minste å få i seg litt mat - du legger mange tusen på de nyeste, beste vinterdekkene for å være trygg i vinter, men ender opp med å sitte hjemme fordi du ikke tør å kjøre på glattisen uansett - det blir helt vanlig å se deg med en pupp utenfor genseren, gjerne i bakgrunnen av fotografier av vidunderet - man lider av "barnevognsyndromet" som utstyrer deg med en god dose irritasjon, harme og selvrettferdighet, noe som fører til at du bare kjører på inne på kjøpesenteret, for folk må da se at du har BARNEVOGN da vel! Flytt dere!! For så å stille seg opp midt i flaskehalsen for å beundre og sammenligne babyer med noen man egentlig ikke kjenner, men som også har barnevogn av den store sorten. Og når en liten stemme i bakhodet synger "dobbeltmoral" overser man den galant... - du oppdager at du har gått rundt i byen med beltet på buksa åpent og hengende og slenge, men er så sliten at du faktisk ikke bryr deg nok til å lukke det...skaden er jo allerede skjedd...
Gjest eelis+kian Skrevet 10. november 2010 #17 Skrevet 10. november 2010 - Det er helt naturlig å ha bleier i jakkelomma. - Du kjefter på folk i heisen på kjøpesentrene ("Har du brekt begge beina kanskje? Neivel, så hvorfor TAR DU IKKE TRAPPA!!!!" hehehe). Du tar også heisen når du er på kjøpesenteret alene - av gammel vane. - Du digger det når småen gir deg en suss, selv om du blir våt i hele ansiktet på grunn av snørra hans. - Du prøver å bestikke tanter og besteforeldre til å skifte bæsjebleier. Med ekte penger. - Når du endelig har fått barnevakt og skal på fest, tenker du "Yes, nå skal jeg kose meg! FRIHET, HURRAAA!", men du ender alltid opp med å snakke om babyen hele kvelden. Og når temaet går over på noe annet, føler du deg utilpass og utenfor. - Du ser Nyhetene på TV2, og lurer på hva i alle dager de snakker om. Hæ, finnes det en verden utenfor huset mitt? - Du har problemer med å huske hvordan det er å sitte på do uten å bli forstyrret. - Den beste tiden på dagen er når småen ENDELIG er i seng for natta :-D Hahaha.
Gjest JuniGull-10 Skrevet 10. november 2010 #18 Skrevet 10. november 2010 Og en ting til... - når du ikke aner hvilken dag det er!! Seriøst... I dag måtte jeg nesten ringe noen og spørre...
LittLykkelig Skrevet 10. november 2010 Forfatter #19 Skrevet 10. november 2010 ...du må skynde deg å sove og skynde deg å kose deg
Fuego Skrevet 10. november 2010 #20 Skrevet 10. november 2010 -Når du ikke kan fatte å begripe hvorfor "mannen i gata" ikke blitt slått i bakken over hvor vakkert barnet ditt er. -Du synes synd på venninner som ikke ønsker seg barn enda, for de vet virkelig ikke hva de går glipp av. -Du er usikker på om du har sminke på eller ikke når du går ut døra -Du føler du mangler en kroppsdel når barnet ditt ikke er med deg. -Du er redd for alt som eventuelt kan skje. Absolutt alt. -Du blir irritert når folk uten barn klager over at de er trøtte. (For jeg var jo aldri trøtt før liksom...) -Du blir forundret over at de rundt deg ikke blir i ekstase når du forteller at barnet ditt har snudd seg fra rygg til mage.
Gjest JuniGull-10 Skrevet 11. november 2010 #21 Skrevet 11. november 2010 - når du står å rugger på handlevogna.........
kinaputten Skrevet 11. november 2010 #22 Skrevet 11. november 2010 - når du gafler i deg middagen i tilfelle han skal våkne - og når du kan gå i evigheter uten å tisse fordi du rett og slett ikke har tid
stearin Skrevet 11. november 2010 #23 Skrevet 11. november 2010 Hahaha! Veldig, veldig mange jeg kan skrive under på! Den med heisen på Oslo City har jeg flere ganger irritert meg over. Var alene og gikk her en dag, var på vei til å ta heisen, men så så jeg at det var to stk med vogn bak meg. Snek meg fort ut av køen:) Her kommer noen til - Når du utsetter oppvasken mens babyen sover fordi det er en fare for at h*n våkner - Du blir ferdig med maten lenge før de andre rundt middagsbordet, i tilfelle babyen skal skrike
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå