Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 42 i dag ....

Overtid, overtid, overtid.....

NÅ er jeg lei!!

Ingen søvn.

Ingen matlyst.

Ingen energi.

Ingen tegn på at frøkna har lyst til å komme ut.

Flere som er på overtid?

Hva gjør dere ut av dagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er lov! Syt i vei! Håper du slipper å vente så mye lengre. Lykke til:-)

Skrevet

Enig - du har full rett til å klage - jeg skjønner deg godt! Det tar på å gå så lenge og vente og ikke vite hvilken dag det skal skje...

Håper at det setter i gang veldig fort nå, og at du får en superfin fødsel som gjør at overtidsdager- og tanker framstår som bitte-bitte-små bagateller.

Masse lykke til! Og du, det ER jo ikke lenge igjen nå da! :-)

Skrevet

Bah.....-Jeg er egentlig ikke sytete av meg, men nå er kroppen tung, og magen som et trommeskinn....-og tålmodigheten er strekt litt for langt :P

Hehe....

Men dere har helt rett...-Det ER faktisk ikke lenge til nå :)

Det har bare føltes slik, for jeg var forberedt på igangsetting i uke 37 grunnet en infeksjon. Og har hørt om "uke 37" i så mange mnd, at det føles nesten som jeg har gått 5 uker, og ikke dager på overtid nå :P

MEN...-skal ikke klage over det heller altså. Frøkna har absolutt hatt det best av å være i magen disse ukene :)

Skrevet

Jeg vet akkurat hva du mener:)) Jeg husker det så godt fra første gang, da måtte jeg settes igang 14 dager over termin. Det er de værste ukene, de siste! Alle rundt føder og man føler seg som den eneste med svær mage på denne jord. Er det din første? Snart har du han/henne hos deg, du har ikke lenge igjen nå uansett!! Lykke til videre:)

Skrevet

Mumitroll:

Vet du hva?

Vi har vært 9 stk i nær omgangskrets som har hatt termin i november. En på samme dato som meg. De resterende alt fra den 8.ende, til den 27 november.

ALLE har født før meg!! Og alle var førstegangsfødende.

Nesten så jeg ble sur når sistemann meldte sin ankomst. Det er litt pinlig å innrømme, men det varte bare i to minutter før jeg var glad på deres vegne altså :)

Dette er min første ja :) En liten frøken som er like treg som pappa'n sin, og like vrang som mamma'n sin, tror jeg :P

Skrevet

Hehe, jeg skjønner deg så godt:) Helt ok å bli litt snurt da! Snart sitter du med rier dog, og før du vet ordet av er hun ute! Lykke til, det er vidunderlig:)

Skrevet

Ja! Det er lov å syte på overtid :)

Jeg har termin i dag, og syter og syter allerede, for jeg var så sikker på at hun skulle komme like før termin eller på termin men den gang ei. Er overhodet ikke klar for å gå her dag ut og dag inn å bekymre meg for om det går bra inne i magen, svare på spm om jeg ikke har født ennå/om det har skjedd noe, kjenne etter hvert minste lille tegn i mageregionen/underlivet og lure på om noe er på gang, sove dårlig og være i crap humør...... Som du skjønner er du ikke alene i hvert fall om å være OVERKLAR for å komme i gang med fødsel :)

Masse lykke til! Håper vi føder snart begge to!!

Sender deg en klem, jeg :)

Skrevet

jeg og jeg og!!!!!!

hadde termin for en uke siden, og har ikke fått time på sykehuset før på fredag!!

jeg har ingen trøstende ord desverre fordi detta er kjedelige greier, vil jo bare møte gutten min, jeg tuller oså med at han er like treig som pappan sin og vrang som meg!!!

når hadde du termin?? hvor har du fått fødeplass??

jeg får dagen til å gå med å se på masse dårlige serier... og prøve å rydde litt...

men synes det er litt vanskelig nå siden har fått mye smerter i kroppen siste uken! har heldigvis hatt ett veldig smertefritt svangerskap ellers=)

vi får håpe det blir vår tur snart!!!

Skrevet

Be Cool:

Jeg føler med deg :)

Håper babyen kommer snart :)

tnd:

Ohhh..... Jeg skal til jordmor på torsdag. Håper hun sender meg opp til igangsetting på fredag.

Hadde termin den 4.

Du da?

Fødeplassen er klar :)

Skal føde på Ringerike.

Jeg har ingen energi lenger jeg, så jeg sitter egentlig bare og ser rundt meg :P

Og jeg som vanligvis ikke har ro i rumpa til å sitte ned med brødskiven en gang :P

Jaaaa....-håper det er vår tur snart!! Virkelig!!

Jeg vil hilse på frøkna mi :)

Skrevet

hadde termin den 2 jeg

var hos jordmor idag , hadde håpet på at jeg ville fått en time litt før enn på fredag men...vi får håpe du får igangsetting på fredag da=)

he he kjenner meg igjen med å ikke ha ro i rumpa med brødskiva i hånda as!! he he

helt sykt hvor mye livstilen har blitt forandret bare denne uken med tålmodighet og humør...

tenk åssen det blir med den lille da??!!!

men gleder meg helt sykt nå...

har fått plass ullevål jeg da...

Skrevet

Jeg er -6 i dag. Termin 3.11.

Jeg forstår deg kjempegodt! Er også lei... Går litt opp og ned i humør. Syns egentlig jeg klarer meg ganske bra. Prøver å holde motet oppe og ikke tenke for mye på det men innimellom kjenner jeg at humøret daler og det blir vanskeligere å motivere seg for hver gang.

Psykologisk med den termindatoen gitt...

Dagene har begynt å gå veldig seint.. Har lite energi, får kynnere og stikkinger når jeg går tur, blir mye dvd-titting, bading, hekling (på tross av ømme fingre), telefonsnakking og klesvasking.

Før jeg mistet energien nå i helga prøvde jeg å ha en "større" ting å gjøre hver dag. F.eks. handle, et kafebesøk, kino (ja, det går fint an å gå på kino alene midt på dagen). Jeg laget meg en oppgave hver dag. Men nå har jeg helt mistet tiltakslysten.

Skal på overtidskontroll på torsdag.

Håper jenta mi kommer i morgen! :-)

Skrevet

Jeg er -4 i dag, termin 06.11. Og jeg holder på å KLIKKE! Men i grunn bare pga venner, svigerfamilie etc som "maser" hver dag om det har skjedd noe. Har gitt beskjed at vi sier i fra så fort tulla er ute, men de bare MÅ. Vet at det er gjort i aller beste mening og fordi de bryr seg, men jeg kjenner et lite forventningspress og blir helt stressa av det, jeg. Mulig det er hormonene mine som også er helt i vrangstilling- kjenner jeg blir irritert for ingenting for tiden. Og får dårlig samvittighet så fort jeg har sagt et vondt ord- som nå.

Dagene går med til pusling i heimen. Kjempekjedelig og er mega rastløs. Men er veldig ubehagelig når jeg er ute og går. Kjenner det stikker i underlivet og føler ting er "på vei ut". Gleder meg masse til å kunne sove på magen, snu meg over på siden uten å stønne som en gris, bøye meg uten problemer og slippe at det "knaker" i leddene ved enhver fysisk anstrengelse. Heldigvis har jeg ikke hatt plager i svangerskapet, annet enn halsbrann. Men de siste ukene har jeg bare følt meg svær, tung og upraktisk. Deilig med en utblåsning! Unnskyld alle, jeg gleder meg virkelig! Men med null tegn på at ting er i gang, så har jeg mistet motet OG tålmodigheten. Kan du ikke bare komme, lille venn??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...