Evigheten Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Hei! Vil bare dele min erfaring. Vi lurte veldig på hvilken størrelse vi skulle kjøpe inn klær i før babyen kom. Vi valgte å høre på de som sa at det ikke var noen vits å kjøpe str. 50 før vi visste hvor stor babyen var, og kjøpte derfor bare 56 pluss to bodyer og to bukser i str. 50. Da ho ble født var ho 49 cm lang, og drukna i 56! Vi hadde bare to skift i 50, og det kombinert med bleier som lekker gjorde at vi måtte på hasteshopping dag 2 Ho brukte kun str. 50 i seks uker (da var ho blitt 57 cm), og buksene passer faktisk såvidt fortsatt (9 uker og 59 cm). Det er kanskje ikke så lurt å kjøpe mengder med klær i den minste str. før babyen kommer, men LITT mer enn to skift er nok lurt!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Helt enig! Slik var der her også, og gutten min var 51 lang ved fødsel
Babyønske �� Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Har samme erfaring som deg ang str 50. Men jeg hadde kjøpt så jeg egentlig hadde nok. Men fikk en storgulper, så ble fort både 3 og 4 klesskift for dag. Ikke alltid jeg rakk å vaske og få tørt så da måtte jeg ta i bruk 56, som var aaalt for stort de første ukene. Jeg syns ikke noe om for store klær som må brettes mange ganger. Min brukte str 50 i ca 6 uker, men kunne begynne med 56 sånn ved 4 ukers alder. Var 51 cm(3500 gr) ved fødsel, og 57 cm(4700 gr) på 6 ukers kontroll.
Fru.Antonsen Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Vi også gjorde den flausen der, hørte på alle som sa at "ikke kjøp noe under 56" og vesla vår svømte i 56-klær. Da var det rett hjem fra sykehuset da og rett på shopping Hu min brukte str 50 en god stund før hun måtte opp en str. Standard i lengde, vekt osv. 49cm, 3695 i vekt. Så denne gangen er jeg mer forberedt
Margarita -- Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Jeg har vært i mange butikker idag og lett etter klær i str 50, alt er utsolgt!!!!! Bare "stygge" ting igjen, ingen bodyer gensere bukser ol.. Har bare handlet 56, så prøver jo desperat å få tak i noe i str 50 jeg nå..
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 da anbefaler jeg deg å dra en tur på Kappahl. For de har klær fra str 44 og oppover. kanskje litt kjedelige farger, men det gir deg en god basisgarderobe i alle fall. Så er jo Hennes og Mauritz verdt et besøk da, for de har en del friske bodyer osv som du kan kombinere med.
Minamina34 Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Vi fikk endel gaver i størrelse 50, og jenta vår viste seg å være 55 cm da hun ble født! Denne gangen satser jeg på 56.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Samme her, men skjønte vel egentlig på forhånd at vi ikke ville få noe stor baby. Hun var 47 cm og 2950 g. Til og med str. 50 ble nærmest for stort i starten, så hun kunne bruke str. 50 størrelsen i flere uker. Det er jo en grunn til at størrelsene starter på 50, det er jo fordi de fleste babyer vil passe det. Det er en gjennomsnitts nyfødt størrelse. Vi ble pent nødt til å handle mer i klær i størrelse 50, men det er likevel ikke noe vits i kjøpe dyre klær i str. 50. Og hold dere til å bare kjøpe de mest behagelige klærne som body, strømpebukse, joggebukse etc. Kjoler, hettejakker og andre klær i stivt stoff blir garantert ikke det man prioriterer å kle på babyen i begynnelsen med mindre man skal noe spesielt. Det er bare knotete å kle på og det ser litt ubehagelig ut for babyen. Vi kjøpte for det meste billige bodyer på H&M, startpakker osv.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 Ja, enig i det også jeg Strømpebukser og bodyer. Selv slike hettegensere syntes jeg ble noe slit, for de gled opp og ble ubehagelig.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. november 2010 #10 Skrevet 9. november 2010 1. jenta: 48 cm ved fødsel, og str 56 var altfor stort i mange uker- brukte en blanding av str 50 og 56 de første 3 mnd... 2.jenta: 52 cm ved fødsel (og en storspiser som vokser fort); vokste ut av str 50 etter knappe 2 uker, og har gått over til str 62 allerede, 7 uker gammel. Så det kan jaggu være forskjell på barna også, og egentlig helt umulig å si noe om før fødsel
juliogjuleprinsesse Skrevet 9. november 2010 #11 Skrevet 9. november 2010 hehe, vår datter brukte str 50 i 2 uker... Hun var 50 cm ved fødsel... Det som var litt kjipt var at det var for varmt for klær de to ukene, så hehe våre skift i str 50 er temmelig lite brukt kan man si, så vi satser på å bruke dette en gang til
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 9. november 2010 #12 Skrevet 9. november 2010 Min er nå 5 dager, var 52 cm da han ble født og str 50 er altfor lite - hvertfall hele klær (pysjer og dresser). Strømpebukser går fint, men andre ting er for kort og blir stramt.
*Smiley* Skrevet 9. november 2010 #13 Skrevet 9. november 2010 Min brukte str 50 i 4 uker og han var 50 cm da han ble født.Denne gangen har jeg sikret meg mer klær i str 50:)
AO3 Skrevet 10. november 2010 #14 Skrevet 10. november 2010 Enig! Gutten min var 52cm da han ble født, men likevel brukte vi str 50 i flere uker. Alle gavene vi fikk var stort sett i str 68, litt i str 62 og 74... Jeg vil anbefale å ta en tur på H&M, der har de 7-pk med bodyer til 200kr - da har man en fin startpakke med bodyer til en billig penge, og da gjør det ikke så mye hvis man får en stor baby og de aldri blir brukt.
AO3 Skrevet 10. november 2010 #15 Skrevet 10. november 2010 Enig! Gutten min var 52cm da han ble født, men likevel brukte vi str 50 i flere uker. Alle gavene vi fikk var stort sett i str 68, litt i str 62 og 74... Jeg vil anbefale å ta en tur på H&M, der har de 7-pk med bodyer til 200kr - da har man en fin startpakke med bodyer til en billig penge, og da gjør det ikke så mye hvis man får en stor baby og de aldri blir brukt.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 10. november 2010 #16 Skrevet 10. november 2010 dette er nok veldig inviduelt.Jeg er veldig glad for at jeg ikke kjøpte noe i str 50,for jenta mi var 54 cm lang og brukte str 56 i 4 uker og nå 5 uker og bruker str 62.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå