Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var i samtale med sjefen idag, som da tydelig var missfornøyd med jobben jeg gjorde. (Jobber bare annenhver helg) Det var mine arbeidskollegaer som hadde "klaget" til h*n. Jeg står i fare og være uten jobb f.o.m. 1 desember, vis det ikke "retter seg opp". Jeg skjønner jo ikke engang hva jeg har gjort gale/eller ikke gjort.. FRUSTRERENDE!!

Men så er jo da spørsmålet mitt; Hva gjør jeg om jeg mister jobben?? Ikke lett og finne seg ny jobb nå når jeg er 21 uker på vei, og skal ut i permisjon om rundt 15 uker.. Hva med retten til opptjente foreldrepenger?? Må jeg søke meg arbeidsledig? Og tar ikke det lang tid før en får dagpenger såfall?

Noen som kan hjelpe meg?? Vær så snill!!

Fortsetter under...

Hei,

Har ikke veldig stål kontroll på området, men noe vet jeg :)

Foreldre penge grunlaget regnes ut fra intekt de siste 10 mnd før fødsel.

Dagpenger regnes også som inntekt hvis man skulle bli arbeidsledig MEN det er da viktig at de rette skjemaene er fyllt ut på NAV (de er skikkelig trang synte)

Anbefaler deg ringe nav og få en time avtale med nærmeste NAV kontor sin ekspert på foreldrepenger.

Det har jeg måtte gjøre pga gredart uttak av foreldrepenger :)

De fleste som jobber med det er imøtekommende og kan hjelpe deg på vei :)

Lykke til håper det ordner seg!

Ser du har blitt litt feilinformert her ;)

For å få rett på foreldrepenger må du ha hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av 10 siste mnd før du går ut i permisjon.

Grunnlaget regnes vanligvis etter inntekten du har 4 uker før du går ut i permisjon. Dersom inntekten din er variabel vil det regnes ett snitt av 3/6 siste mnd.

Dersom du mister jobben nå vil jeg anbefale deg å søke dagpenger. Dersom du har rett på dagpenger og mottar dette i opptjeningstiden, vil du komme inn under en særregel som gjør at nav beregner foreldrepengegrunnlaget etter de 6 beste av 10 siste mnd.

Du kan arbeide inntil 50% ved siden av dagpenger, uten at de faller bort. Dersom du har mulighet til å sette deg opp som vikar et sted kan jo dette være en mulighet ved siden av dagpengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...