Makko med to små gutter Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Har vært 50%sykmeldt i noen uker nå. Har slitt med lett bekkenløsning siden uke 15, er nå i uke 31. I går stoppet det opp. Imorges sleit jeg med å greie å levere 2åringen i barnehagen, det er bare 400meter unna. Normalt blir jeg mye verre av å være på jobb (sitter stille foran pc'n hele dagen). Har valgt å være hjemme i dag, har ligget på sofa'n i hele dag, men er faktisk bare verre :-( Sliter med å gå fra sofaen til kjøkkenet. Er det noen sjanse for at jeg blir bedre igjen, eller er det bare å innse at jeg bør sykemelde meg 100% ? Det er jo kjekt å jobbe, dagene går så mye raskere da! Men det er jo ikke verd det om jeg ligger å vrir meg av smerte resten av dagen/natta.
Hera_75 Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Jeg fikk bekkenløsningssmerter og låsning i det ene benet i uke 22. Fikk 50 % sykmelding, og brukte tiden jeg ikke jobbet på å gå lange turer, og forkuserte på å gå normalt - ikke vralte eller halte, som jeg egentlig følte for. Ble mye bedre av dette enn å være i ro (da ble det bare vondere), og det hele forsvant av seg selv i løpet av et par uker. Nå vet jeg jo ikke om det hadde blitt bra av seg selv uansett, men det jeg tenker er at det er kanskje bra å være i bevegelse? Særlig siden du sier du er blitt værre av å ligge på sofaen.. Hva hvis du jobber ennå litt mindre, og tar et par pauser i løpet av dagen der du går deg en liten tur?
Fru.Antonsen Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 På meg og går det veldig opp og ned. Når jeg først ble sykemeldt pga BL slet jeg mye med smerter i knærne faktisk. Og det er først nå den siste uken BL har vært helt "greit" men pga sykdom har jeg måtte tatt det med ro også. Men i mitt tilfelle er det faktisk verre hvis jeg ligger i sofaen enn om jeg sitter henslengt m bena på bordet... Og er du såpass langt på vei kan du prøve enten å bli mer gradert sm eller rett og slett bli 100% sm. Hør på lroppen din. Er viktig å lytte til dens sanser nå.
InsomNina Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Jeg har også bekkenløsning og går til behandling hos kiropraktor. Han sier at dette ikke forsvinner når du først har fått det, men at en kan holde det i sjakk frem til ungen er ute.. med behandling vel og merke! Ikke slit deg ut!!
Makko med to små gutter Skrevet 9. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2010 Når jeg er på jobb prøver jeg å dele dagen i to og gå å trene (øvelser som jeg gjorde med fysio sist svangerskap). Dette gjør at jeg ikke får fult så vondt. Får ta en prat med legen i morgen, og høre hva han sier.
unge2011*har født* Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 eg har også BL og har slitt med det siden starten av svangerskapet som deg, er i uke 31 nå.. Har jobba 80 % lenge, jobber i matbutikk der det er lange og harde dager.. Liten mulighet for tilrettelegging, i tillegg til 45 min kjøring en vei til jobb.. Gikk fint lenge inntil eg begynte å få så vondt i bekkenet og ryggen at eg sleit med nattesøvnen, lå våken pga smerter og ble veldig lite opplagt... GIkk til legen da og fikk 100 % sykemelding og angrer ikke i det hele tatt, dagene er blitt langt mye bedre... fortsatt strever eg med vondt.. men det er bedre når en kan ta hensyn til det og legge opp dagen som en vil. Det skal også sies at eg mistrivdes på jobben og at verken de ansatte eller sjefen ikke var noe trivlige - det i seg selv var en belastning! Magen er også mye bedre, hadde en del kynnere, og magen var som en tromme hele dagen, følte den skulle sprekke... nå er det over, magen er myk og god og alt føles bra!! Tenkte som så at siden de på jobben ikke var noe trivlige hva er da grunnen til at eg skal gå der og slite meg ut og ha vondt når ingen likevel er noe takknemlige for det og kanskje risikere å slite med BL i lange tider... det er kun eg som får svi for det... hadde eg likt meg på jobben osv hadde nok viljen vert litt mer til stede for å prøve å bidra med det eg kunne! Mange faktorer som spiller inn!!
Snøfnugg75 Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Eg jobbar 100 pst og har 1 t 20 min til jobb, pluss studiar, pluss to barn under 5... men no røyner det på. Får ikkje sove pga bekkensmerter, og gå er uaktuelt lengre enn 150 m.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå