Gå til innhold

svangerskap forgifting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke hatt det, men kjenner flere som har hatt det...tror du at du har det, så ta en ekstra tlf til føden, lærte akkurat om det på Svanngerskapskurset, og bedre å ta en tlf for mye. Du er jo like langt på vei som meg hvis jeg ikke tar feil ( 36+6).

Skrevet

Jeg har hatt det.

Hvordan det?

Skrevet

Jeg skal til legen i morra tidlig :/ Lurer på om jeg har fått det, fikk tidenes tunnelsyn/svimmelhetsanfall på slutten av arbeidsdagen idag :( Var helt forferdelig! Og nå er jeg ikke svimmel mer, men formen generelt er skikkelig laber :/

Så jeg vil gjerne at noen som har hatt det kan fortelle hva deres symptomer var...

Skrevet

eg var hos legen i dag og då sa de at det var hevelse i beina og eggekvite i urinen men han trudde ikkje eg hadde det men eg skal tilbake på torsdag 11.11 for sikker skyld for han hadde svar på urinpreøven i morgen?

hvilke symptomer er det på ?

Skrevet

Har skremt meg selv og googlet symptomene på svangerskapsforgiftning nå : økt blodtrykk, protein (eggehvite) i urinen, hevelser(ødem) og flimring foran øyne var noen av dem :/ Jeg har ikke noe hevelser å snakke om, men overrasker ikke om jeg får " full score" på alt det andre :P

Lykke til minnimus83 :)

Skrevet

viss noen har svangerskapforgifting hva må gjøres då?

Skrevet

Man må sykmeldes, være mest mulig i ro, få hjelp med husarbeid og evt barnepass. Oppfølging hos lege for å sikre at tilstanden ikke forverres, minimum ett legebesøk i uka :/ Hvis alvorlig kan de finne på å sette igang fødselen! :0

Men føler du deg ikke dårlig sjøl, så er det sikkert "bare" den lette graden, der du skal ta det med ro og følges opp ;)

Skrevet

han trudde ikkje det var det men , eg ska til han igjen på torsdag igjen i tilleg at han kanskje ringe i morgen

Skrevet

Jeg har "bare" plutselig fått kraftige migreneanfall, jeg! :/ Aldri i hele mitt liv slitt med det der..men da var det i det minste IKKE svangerskapsforgiftning :) Får vel være glad for det, selv om jeg ikke er spesielt glad for å ha opplevd å ha migrene :/ I natt var det så vondt at jeg satt og HYLTE (!) i sofaen. Mannen ringte legevakta og var skikkelig skremt :( Dattera vår på 4 også såklart :/ Legen sa idag at det var ikke pysete å sitte og hyle av det der, for de virkelig kraftige migreneanfallene kunne komme opp i smertenivå på 8-9 av 10 mulige. Enda godt å vite at jeg ikke er en pyse i det minste ;)

Så nå er jeg egenmeldt! Hadde bare 3 dager igjen før perm å jobbe...

• 3 uker senere...
Skrevet

dere som har hatt det hvordan var fødselen deres og når fødte dere og hvor møyt blodtrykk osv'?

Skrevet

Er du førstegangs?

Legen på Ahus sa til meg i går når jeg var inne for en sjekk pga hodepine, høyt blodtrykk, proteiner i urin osv at hvis man ikke får det når man er førstegangs så er det liten sjanse for å få det andre gangen. Spesielt hvis det er samme barnefar også.

Men er alltid lurt å ta en sjekk om man har mistanke om det. Blodprøve, urin og blodtrykk. Så er man sikker:)

Skrevet

var på sykehuset i dag og tok masse prøver, alle prøvene var heldigvis fine, blodtrykket var høyt hos jm men når eg kom til sykehuset så det fint,

så ingen tegn til noe forgifting her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...