babyboom84 Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Lurer litt på hvordan man skal leve.....altså burde man oppføre seg som om man viste at man var gravid?? Tenker ikke på alkohol for det er bare å holde seg unna,men sånn i hverdagen.....mat,vitamin tilskudd,trening ovs Man vil jo så gjerne ha størst mulig sjansje for at egget skal feste seg og være dær i 9 mnd
Heira☆ Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Hei babyboom84. Ja, man skal oppføre seg helt vanlig akkurat som før. Det jeg tar av tilskudd er folsyre og omega3, utover det tar jeg ingenting. Ellers er det vel å leve som vanlig, og så sunt som mulig. Og ikke tenke på at man er gravid, noe som ikke alltid er like lett ;o) De "normale" som blir gravide, veit jo som regel ikke at de er gravide så tidlig som oss. Og de oppfører seg nok som vanlig.
blåmeis:) Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Jeg oppførte meg som om jeg var gravid i forhold til kosthold, vitamintilskudd og trening, men levde ellers helt som normalt.
MK73 Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Alle tre klinikkene jeg har vært hos sier at man skal leve som om man var gravid. Det er jo for det meste som vanlig :-) Man skal ta hensyn når det gjelder alkohol, røyk og noen få kostholdsråd (ta folat og unngå de tingene gravide skal unngå, ref. Matportalen), men ellers er det jo "business as usual". Når det gjelder trening har jeg fått beskjed om å unngå virkelig hard trening i rugeperioden, spesielt med hopp, men ellers er det bare sunt å holde seg i aktivitet. For meg betyr det at jeg lever som normalt bortsett fra at jeg takker nei til vin, jeg drikker mindre koffein og jeg unngår spekemat etc. I tillegg prøver jeg å ikke stresse for mye på jobb, slappe av og kose meg mest mulig i rugeperioden.
Satya Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Svømming, sex og karbad (på en gang?!?) er vel også best å holde seg unna en stund pga infeksjonsfaren etter uttak.
Emmj Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Jeg vil bare tipse om å unngå koffein, ellers kan man leve som normalt uten å "over do it" . lykke til!!
babyboom84 Skrevet 11. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2010 god morgen alle sammen tusen takk for alle kloke svar!!! nå er jeg på tur til sykehuset for å sette inn gullegget,forhåpentligvis. masse lykke til alle sammen.håper vi alle sitter med en fin liten baby i armene til neste år
jons_gravid Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Vet at alle leger sier "lev som normalt" under rugingen, men min erfaring har vært at jeg har blitt gravid de gangene jeg har slappet mer av og kun gjort rolige ting som å gå i stedet for trening. De andre gangene har jeg "levd som normalt", men da ikke blitt gravid. Tilfeldig? Mulig, men da vi skulle igang med forsøk å nr tre gjorde jeg som de to gangene det ble barn, var sykemeldt de første dagene av rugetiden og tok livet veldig med ro. Håper du finner din "oppskrift" og lykkes med den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå