<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 jeg tenkte jeg skulle begynne å pumpe meg litt. Men har noen spm ang dette. For det første,øker dette produksjonen? Hvor lang tid ca bruker dere og hvor mye er vanlig å få ut pr bryst? kan man også få ut lite men at baby får ut mer? Håper noen kan svare meg på noen spm iallefall:)
Gjest Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Jeg fikk kanskje ut 30 ml av hvert bryst med manuellpumpe Da kunne jeg sitte i 30 min av gangen. Den første tiden så trodde jeg ikke at jeg hadde nok melk til gutten min pga dette. Men ble fortalt på poliklinikken at det er slettes ikke alle som får ut melk med håndpumpe, er noe med hvor lang tid barnet på suge før melken kommer osv. Når jeg brukte elektriskpumpe der fikk jeg ut ca 200ml på hvert bryst. Men jordmoren forklarte at mer melk kommer ut når babyen suger, det er noe helt annet. Klart det øker stimuleringen av å fortsette melkeproduksjon men det er ikke en optimal stimulering.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 9. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2010 takk for svar:) jeg prøvde å pumpe det ene brystet nå og fikk ut 90 ml. Nå husker jeg ikke når jeg ammet henne sist med det da.. går litt i surr.. hehe Men satt ikke i mer enn 10-15 min. Har elektrisk pumpe. Vet ikke hvor mye disse på 5 uker skal ha sånn ca hver gang de spiser. men satser på at det er nok inni der,iallefall tilsammen:) Skjønner at det ikke er den beste måten å øke produksjonen,er det sånn og forstå?
Gjest Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Det er ikke en lur idè å henge seg opp i om du har for mye melk etc etc. Det gjorde jeg og ble bare super stressa og da ble babyen min stressa ved brystet og. Mye surr! Bare amme barnet ditt til de virker mett også veier du gjevnlig legger barnet på seg får det nok. Når babyen ligger ved brystet utskilles det hormoner som øker melkemengden, det blir ikke det samme ved pumpe. Er helt greit å pumpe seg altså! Ikke misforstå, vil bare ikke at du skal bli stresset over at ikke barnet får nok. Siden du er så heldig at babyen din tar flaske så er jo det ypperlig! Da kan andre hjelpe til og
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 9. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2010 oki,skjønner:) Neida,stresser ikke med noe jeg altså,bare litt nyskjerrig på hvor mye som er vanlig å få ut. Hun legger fint på seg så jeg vet hun får nok mat,heldigvis:) Grunnen til at jeg pumper meg nå er for å fryse ned litt til senere om det skal være noe,aner ikke om hun tar flaske,har ikke prøvd det da.. hehe Uansett så er hun så liten også så må nok vente en laaaaang stund før jeg klarer å forlate henne til andres ansvar:) Tusen takk for svar fra deg Storebror og ?, jeg ble litt klokere, og det med at det skilles ut hormoner når baby ligger ved brystet visste jeg ikke:) Da skjønner jeg hva du mener med optimal stimulering:)
trollemor86 Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Jeg har begynt å pumpe meg hver kveld (om jeg ikke er for trøtt a ) Vet det er minst melk på kvelden, men jeg bruker å få ut ca 100-150 ml tilsammen! Har håndpumpe og bruker maks 10-15 min! Mini spiser siste måltid ca hall 7 og jeg pumper når jeg legger meg, mellom 10 og 11 vanligvis. Syns det er greit med lit melk i fryseren, samt tømme meg litt før jeg legger meg så blir det mer behagelig å ligge på magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå