Gå til innhold

Noen fler med armer som sovner/visner til stadighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter mitt tredje barn rundt juletider og sliter veldig med armer som sovner/visner. Det skjer mange ganger i løpet av kvelden og natta og begynner å bli veldig ubehagelig.

Har aldri hatt det før. Noen som har det sånn og har tatt det opp med lege eller jordmor og vet hva det kommer av?

Jeg tenker dårlig blodsirkulasjon og fare for blodpropp.....:(.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har det samme problemet om natta, armene sovner og da hovner fingrene opp.. men tror det må ha noe med stillingen å gjøre.. har desverre ikke tatt det opp med legen. Var igrunn redd for at det hadde noe med venacava syndrom å gjøre.. men jeg aner ikke ..

Inatt prøvde jeg å ta bort en pute og har ikke merket noe i natt.. får håpe det fortsetter slik.

Lykke til..

Skrevet

Hei. Tror ikke du skal være redd for blodpropp med det første. Når vi kommer så langt uti svangerskapet som vi er nå er det ikke uvanlig at vi får hevelser. Carpal tunell syndrom er vanlig hos gravide og gjør at mikrosirkulasjonen som omslutter nervene i håndleddet får dårligere sirkulasjon, noe som gjør at det prikker i hånden eller får hånden til å sovne. Dette er heller ikke uvanlig i andre ledd heller.

Men ta det likevel opp med lege eller jordmor.

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måten... hendene mine sover hver gang jeg våkner om natten for å gå på toalettet, og det blir endel ganger iløpet av natten!

Tok det opp med jordmoren min og hun sa at det var helt normalt når man har vannansamlinger i kroppen. Vannet og denne "hånd-døsigheten" (og i tillegg litt leddsmerter i fingrene) kom ganske så samtidig, så for min del er det nok det som gjør det iallefall.

Skrevet

Jeg har samme problemet. Tok det opp med jm og hun sa samme navn som TMFL beskriver. Hun sa at det føri tiden var vanlig å operere dette men at det i dag heller gies en henvisning til ergotrapeut slik at man kan få tilpasset en skinne som man legger hånden i om natten! For problemet oppstår når håndleddet bøyes og bodtilførselen begrenses... Skinnen skal da gjøre at håndleddet til enhver tid er rett og nervene ikke klemmer av noe. Dette er helt ufarlig, men ikke mye behagelig synes jeg heller:)

Skrevet

Jeg har det samme...dette kalles carpal tunellsyndrom...det er nervene som får det trangt ettersom feks vannet kommer i kroppen. om natten ligger vi litt annerledes og håndleddet er bøyd og gir da ennå trangere plass for nerver...

man får kjøpt en håndskinne til 150 kr ca på apoteket som brukes om natten og om dagen om dette trengs...virker:)

Skrevet

Jeg opplever av og til at fingre visner om natta. Det er veldig ekkelt! Synes også at det er litt vondt i leddene å bøye dem. Rart egentlig, for jeg er ikke så hoven. Håper det ikke er noe farlig!

Er også bekymret for deler av leggmusklene (foran og på sidene)- synes jeg blir så fort sliten i dem liksom. Men det kan jo komme av dårligere blodsirkulasjon, eller at jeg har blitt tyngre....Hvis det ikke går bort når jeg har født, får jeg hetta!!!

Skrevet

Hovner du opp også?om duikke gjør det så skal det ikke være farlig. jeg nevte det da jeg var på gyn.pol på UUS for noen uker siden og da fikk jeg beskjed om at det er nerver som ligger i klem i håndleddet. ikke farlig bare ubehaglig.

Skrevet

eg har en hånd så det prikker i hele tidenn

og så har eg hovnet ganske mye opp i beina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...