Gå til innhold

Da er spenningen over... Hcg steget fra 3300 (27 DPO) til usle 4100 (32 DPO)...

2barnsmor-2012♥♥?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å nei, jeg som hadde håpet at det ville gå bra for deg (er Anonym fra tidligere innlegg). Dessverre var det ikke bra for meg heller. Var ingen utvikling siden siste UL og vi så ikke lenger hjerteaktivitet. Venter på hcg resultat, men det er vel ikke noe håp lenger. For meg også...enda en gang...

Åååå, så trist og nedstående å lese at det ikke gikk bra med deg i dag... Uff, det var svæært trist og urettferdig og leit!!! Jeg føler virkelig med deg, Anonym!!! Er du utredet skikkelig, bruker du progesteron-støtte og blodfortynnende? Nei,, dette var uventet...!!!

Og jeg har vært til ultralyd i dag og opplevde noe helt uvirkelig og surrealistisk... Jeg skrev innlegget mitt før ultralyden og var bare SÅ sikker på at det var over nå.. følte faktisk sjelefred da jeg satt på toget til Oslo... Jeg forberedte meg på å stille spørsmål om når jeg kom til å abortere etc... Gynekologen kalte meg inn, jeg satte meg i gynekologstolen, og så sa hun: Se her! Og der så jeg et lite embryo på 3,3 mm CRL og plommesekk og alt. Men ingen hjertelyd, for det har jeg lest ikke vises på ultralyd før Hcg ligger over minst 6000. Jeg sa til henne at dette ikke var mulig, at jeg hadde fått svaret på Hcg`en tatt i går og at det nesten ikke var stigning. Da sa hun at du vet jeg sier ting som de er, ja, du er jo veldig erfaren, sier jeg... Og hun sa at slutt nå med det Hcg-tullet, vi leger er veldig usikre på tolkningen av Hcg, så det skal du ikke tenke mer på, sa hun! Jeg var i sjokk og kunne ikke tro dette... Hun sa flere ganger at hun tror dette går bra! Dette er det rareste jeg noen gang har vært med på...

Men så kommer tvilen gnagende, har jo lest tusen ganger at lavere stigning enn normalen er tegn på foster-abnormitet... Selv om legen sa jeg skulle slutte å tenke på Hcg... Og tenker at utviklingen sikkert har stoppet opp nå, og at neste uke er der ingen hjerteaktivitet eller utvikling... Uff, skal det aldri ta slutt med påkjenninger og usikkerhet??? Tok ny Hcg i dag og får kanskje svaret i kveld. Nifst... Hun som tok blodprøven i går staset ikke med staseslangen, har det noe å si??? Nei, jeg merker at jeg absolutt ikke slapper av og føler at dramaet slett ikke er over...

Og når det dessverre ikke var utvikling hos deg, Anonym, så tenker jeg at med en såpass lik historie går det vel slik med meg også... Uff, jeg føler så med deg, Anonym, du var så nær så nær denne gangen... Jeg har jo en sønn, men vet ikke om du har barn. Jeg håper av hele mitt hjerte at du skal få oppleve dette fantastiske mirakelet SNART! Hvis jeg kan få lov til å gi deg ett råd, vil jeg si: IKKE GI OPP!!! Jeg stod også veldig på for å lykkes med sønnen vår, veeldig på!

Jeg ønsker deg alt godt fremover, Anonym!!! Varm trørteklem fra meg!! :-)

Men i og med at jeg tok ultralyd samme dag som Hcg var 3300 i forrige uke, og ultralyden nå viste så fin utvikling (vel og merke med Hcg på stusselige 4100 i går), er det ikke da rart at embryoet utvikler seg så fint egentlig? Eller vil utviklingen stoppe opp dene uken kanskje? Hva viser egentlig Hcg i forhold til embryoet??? Synes puppene er mindre ømme i dag, dette kan jeg bare ikke tro!

Å, nå ble jeg glad på dine vegne, men jeg skjønner veldig veldig godt usikkerheten din. Jeg har ingen anelse om hva Hcg viser i forhold til embryoet. Jeg har dessverre ikke fått svar på min Hcg enda, så det blir vel ikke før imorgen. Dette er tungt....

Men, akkurat som du så har jeg heldigvis en liten, ei jente på 2.5 år, og det å se henne etter barnehagen er verdens største belønning. Skulle bare sånn ønske at hun ikke forblir enebarn, men nå er det like før vi gir opp. Vi har tidligere snakket om å prøve til tulla er 3 år, men det er ikke mange månedene til lenger, så jeg har ikke mye håp. Vi har prøvd siden jeg fikk tilbake mensen etter at jeg fikk tulla. Tulla fikk vi på tredje gravideten, og dette er/var tredje graviditeten etter tulla...

Jeg ser at du fortsatt har motet inne (fra et annet innlegg), men jeg er ett år eldre enn deg, og risikoen øker jo dramatisk fra år til år i vår alder. Jeg har hatt fullstendig utredning i våres etter siste SA, og alt så bra ut, men jeg går nå på blodfortynnende. Progestronstøtte har jeg ikke hatt.

Vel, egentlig kan jeg nå like greit signere med nicket mitt. Kanskje du kjenner meg igjen fra "prøverne", selvom jeg ikke har vært den mest aktive der heller. Hadde håpet at jeg kunne fjernet spørsmålstegnet fra nicket før jeg brukte det igjen....

Annonse

Så fint å høre fra deg, Lillesøster/bror til tulla?! Jeg kjenner ikke igjen nicket ditt!

Så bra at du har en nydelig lita tulle på 2,5 år!! det var

"fole kjekt" å høre!

I sommer da jeg hadde en spontanabort, var jeg hos verdens nyydeligste gynekolog. Hun sa til meg at når du er 45 år gammel, DA kan du gi opp. Men ikke FØR! Så husk på det du, Lillesøster/bror til tulla?!! Og du har ennå et helt år igjen! Tanten min var 45 år da hun fødte sistemann (av 8)!

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å bruke progesteron-støtte (Progestan/ Cyclogest/Crinone), og faktisk kansje også Prednisolon! I og med at du har mistet flere ganger. Hør med legen din!

Jeg skal ringe Fûrst kl 20 i kveld, kanskje er svaret klart da. Men mistanken er at den lave stigningen indikerer at utviklingen stopper opp. Håper du får svaret i kveld også!

Varm klem :))

Jeg føler meg nesten som en "ekspert" på medisiner innen infertilitet... Jeg tenkte på Pergotime til deg med litt modningshjelp av Menopur. Da er det større sjans for at ett eller flere egg modnes og løsner under eggløsningen, og så kan du få Hcg-sprøyte for å hjelpe til! Det skal jeg ha neste gang hvis ikke dette går bra. Tenk over det og hør med legen din, Lillesøster/bror til tulla?!

Tusen takk for tips, skal spørre når jeg snakker med legen neste gang. Jeg har brukt bidronninggelé det siste halve året før el, og siste syklusen før jeg ble gravid nå begynte jeg med akupunktur.

Jeg vet ikke om det var det som gjorde det, men utrolig nok var det klaff allerede på første syklusen selvom hun ikke hadde begynt med modningsakupunktur, for hun ville "stabilisere" en syklus først.

Hyggelig at du hjelper meg å holde motet oppe. En av grunnene til at jeg er veldig i tvil på om vi orker mer er rett og slett belastningen jeg har denne gangen. Frykten for at noe skulle være galt...det rare som skjedde med egg i dvale...og at jeg har vært veldig sliten og uvel i tillegg (som jeg synes er 100% verdt det om det kommer noe godt ut av det...selvfølgelig).

Er veldig spent på Hcg verdiene dine. Er selvfølgelig også spent på mine, men hvis det skulle være bra hos meg skjønner jeg ihvertfall ingenting. Legen som jeg var hos sa at hun forventet at det ville være en daling fra den siste målingen min nå.

Klem til deg også :-)

Tusen takk for tips, skal spørre når jeg snakker med legen neste gang. Jeg har brukt bidronninggelé det siste halve året før el, og siste syklusen før jeg ble gravid nå begynte jeg med akupunktur.

Jeg vet ikke om det var det som gjorde det, men utrolig nok var det klaff allerede på første syklusen selvom hun ikke hadde begynt med modningsakupunktur, for hun ville "stabilisere" en syklus først.

Hyggelig at du hjelper meg å holde motet oppe. En av grunnene til at jeg er veldig i tvil på om vi orker mer er rett og slett belastningen jeg har denne gangen. Frykten for at noe skulle være galt...det rare som skjedde med egg i dvale...og at jeg har vært veldig sliten og uvel i tillegg (som jeg synes er 100% verdt det om det kommer noe godt ut av det...selvfølgelig).

Er veldig spent på Hcg verdiene dine. Er selvfølgelig også spent på mine, men hvis det skulle være bra hos meg skjønner jeg ihvertfall ingenting. Legen som jeg var hos sa at hun forventet at det ville være en daling fra den siste målingen min nå.

Annonse

Så fint at jeg motiverer deg, Lillesøster/bror til tulla?! Når man bruker Pergotime slipper man i utgangspunktet på å lure på om man har eggløsning den måneden, i og med at man blir fulgt opp med ultralyd og selve medisinen gjør at ett eller flere egg modnes. Lurt for oss som ikke har NOE tid/måneder å miste! Prednisolon er for å senke immunforsvaret slik at embryoet ikke skal bli støtt ut, skal bare ha lave doser av det, feks. 5-10 mg x 1. Blodfortynnende er for å sikre blodtilførselen i livmoren og dermed til embryoet.

Og vet du hva: Jeg fikk svaret på Hcg nå: Den hadde steget fra

4100 (32 DPO) til 5400 (33 DPO)!! Foe en lettelse!! Og det har en doblingstid på 2,5 dager, noe som jo er helt fint!! TAKK!!! :)

Har du fått svaret? Litt av en påkjening å gå å vente... Tenker MASSE på deg!! Klem :)

Å så bra for deg, nå håper jeg at du får en koselig graviditet videre, og at du slipper masse bekymringer!!!! Hvis du ser på tabellen over hcg-verdier som jeg sendte deg linken til, så faller jo tallene dine også helt innenfor normalverdiene.

Ja, jeg har fått svaret, og dessverre er det ikke bra. Det var 61200, som bare er en stigning på 2200 på 2.5 uker, og det er altfor lite...vel, det vet du jo. Så, antagelig er det på vei nedover...så da blir det utskrapning for meg.

Vet ikke etter hvilke "kriterier" man kan få Pergotime...høres forlokkende ut, men siden ingen har nevnt det for meg, så lurer jeg på om det er noen kriterier. Jeg har kontrollene mine på sykehuset (ekstra oppfølging pga historikken min).

Det er alltid vondt å få den endelige bekreftelsen. Så synd at verdiene ikke hadde steget som du hadde håpt!!! Gi bare ikke opp! Håper det går bra med deg videre i avslutningsprosessen! At det er raskt overstått. Jeg fikk Pergotime fordi legen bare foreslo det da jeg hadde tenkt å gi meg med IVF. Og jeg tror jeg var kjemisk gravid etter 1. kuren, og VAR gravid etter 2. kuren. Man kan også lettere bli gravid i pausemåneden. Så for meg virket det bra. Har hatt STORE problemer med å bli gravid. Men nå ble jeg gravid helt uten medisiner, helt uventet. Min veninne ble også gravid i pausemåneden og hun fødte en nydelig sønn.

Håper du får sove godt i natt! Klem :)

Takk for det 2barnsmor-2011♥♥ . Det har vært/er noen tunge dager, men jeg har ihvertfall fått tid til å tenke. Tror vi prøver en siste gang til, men det blir da også den siste, og vi har tatt noen viktige beslutninger i den sammenhengen. Det gjør at jeg er litt mer avslappet, og kanskje akkurat derfor skal vi ha hellet med oss....

Skal ha utskrapning imorgen, så da er det bare å håpe at Hcg nivået synker fort og kroppen stabliserer seg fort også. Husker det tok hele 6 måneder siste gang jeg hadde MA. Skal ta en siste Hcg idag for å få 100% bekreftet at den synker. Har ikke noe tro på at det allikevel skal gå bra - bare for å ha det sagt - vi så jo ultralyden selv...og har sett på nettet hvordan det burde ha sett ut så langt som jeg er...

Hvordan går det hos deg? Er det lenge til du skal ha neste kontroll?

Hei igjen, Lillesøster/bror til tulla?!

Så godt å høre at du har fått tenkt, oggodt å høre at dere forsøker en gang til! Du skal bare se at dere lykkes da!! Det er jo en sorgprosess og omstilling dere skal igjennom nå. Bra du får utskrapning så raskt.

Sønnen vår har fått vannkopper nå, og jeg vet ikke om jeg har hatt det... Så var hos legen i sted og han sa det er stor sannsynlighet for at jeg har hatt det. Med mange eldre søsken så har jeg vel det? Ikke så kjekt hvis jeg ikke har hatt det, for det kan i sjeldne tilfeller gi alvorlige forsterskader i 1. trimester. Så det er forsåvidt nok å tenke på, kan du trygt si! Så jeg tok blodprøve for å se om jeg har hatt det, syntes det var greit.

Og så tok jeg en ny Hcg for å se om doblingen fortsatt holder seg fint.

Jeg er 100 % sykmeldt og det er fint å slippe og utsette seg for unødvendig stress på jobben. Sjefen er veeldig forståelsesfull og hun sa de savner meg virkelig, koselig å høre!

Jeg gleder meg til å høre fortsettelsen på prøvingen din, så bra at dere ikka ga opp!! Lykke, lykke til i morgen, jeg skal tenke på deg!

Varm klem fra meg! :)

Glemte å si at neste ultralyd er på tirsdag over helgen. Det blir sånn "to be or not to be", for hvis ikke hjertet slår da, så går det ikke... Men jeg får prøve å tenke på hva gynekologen sa, at dette tror hun går bra! Og jeg har jevnlige småmurringer, noe jeg ser på som positivt, at det er tegn på liv!! Men er ikke kvalm ennå. Hadde ønsket jeg var det!

Alt godt til deg fra meg! :))

Takk skal du ha :)

Uff, så kjedelig med vannkopper. Håper han blir raskt fort. Jeg vet faktisk ikke om jeg har hatt vannkopper jeg heller, så hvis tulla skulle få det blir det uvisst for meg også. God bedring ihvertfall til gutten din!

Jeg tenker på deg fremover, og tenk som gynekologen sa, at dette skal gå bra! Murringer er positivt, ihvertfall ser jeg det som positivt, for jeg hadde mye av det med tulla som sagt. Ikke alle blir kvalme, så bli ikke bekymret for det.

Masse masse lykke til fremover :))

Tusen takk! Jeg bare lurte på om det kanskje er lurt for dere å undersøke hva som gikk galt med den lille? For da kan dere analysere bedre hva som gikk galt og sette inn tiltak hvor det er nødvendig? Eller kanskje undersøker de alltid når man har kommet så langt som du gjorde?

Lykke til! .-)

Skummelt... Veldig ustabilt og usikkert dette her... Hcg bare steget fra 5400 - 6000 på to dager, dobling på ikke mindre enn 13,2 dager...hjelp...!!! Ser at doblingshastigheten har blitt treg den siste tiden... Ikke sikkert jeg får se hjertet slå, da... Jeg må bare stå i det, har ingen annen mulighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...