Gå til innhold

mørketid og advent passer visst ikke for småbarnsmødre..flere?;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 2 mnd, og fortsatt våken 2-4 ganger på natta for å spise, og kl 9-10 er det morgen for han.. begynner å merke at dette kan bli en utfordring for meg nå som vi går mot advent.. er totalt B-menneske, og er vant til å kunne sove lange dager. hehe..

Har i det siste ikke fått sove på kveldene, er lysvåken.. er litt spent på hvordan det skal gå fremover;)

Flere som er dårlige på å sove samtidig med babyen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja sovehjertet mitt er totalt ødelagt, på dagtid soverlille maks 30 min om vi ikke triller tur, og jeg rekker ikke sovne så fort. Etter første eller andre amming på natta skjer det ofte at jeg ikke klarer sovne mer, så 4-5 timer er en "god" natt. Man blir litt rar av det, iallefall jeg, er mye mer sprudlende og happy og tiltakslysten etter litt flere timer nattesøvn.

Skrevet

Jeg er sånn at jeg sover ekstremt dårlig i mørketiden, og må ta innsovningstabeletter hele desember. Gruer meg allerede! Heldigvis har jeg en unge som sover hele natta, og ammer gjør jeg heller ikke (ellers kunne jeg ikke brukt de innsovningstabelettene jeg foretrekker). Enda godt at den deilige julen veier opp for de evinnelige søvnproblemene, ellers hadde hele desember vært pyton :-)

Skrevet

Ja lurer på om jeg må ha noen piller før jeg blir rar, men jeg håper hver dag det skal bli bedre ...

Skrevet

Vi er flere som holder på å bli litt "rare" her :) Småen her begynte å stå opp klokken 4, 5 eller i heldige tilfeller 6 etter at vi stilte klokka. Før det sov han alltid til klokka 8, 9 eller til og med 10 enkelte dager. Vet ikke hva som skjedde. Synes ikke det virker bra for han, og i allefall ikke for meg.... jeg må jo våkne hver 2. time og gi han mat i utgangspunktet uten å nødvendigvis få sove i mellom slagene, så å stå opp klokken 4 er jo bare en ekstremt bedriten bonus. I går hadde han holdt på i ganske nøyaktig en uke med dette, og da knakk jeg bare fullstendig sammen. Når klokka ble 14 på dagen, og jeg ikke hadde hatt noen mulighet til å sove etter klokka 4 på natta, ble jeg svimmel og kvalm, og det svartnet for øynene mine. Da småen begynte å gråte hysterisk uten at jeg greide å finne ut hva det var i tillegg, ble det hysterisk gråting på mor også til slutt. Så Pappaen måtte melde sykt barn på jobb slik at han kunne avlaste meg i natt. Føler selvfølgelig at det er et stort nederlag siden det er mange som er i samme situasjon som meg og klarer det, men jeg holdt rett og slett på å bli syk av søvnmangel.

I natt sto mannen opp med småen da han ville stå opp klokken 04.10. Og jeg fikk sove helt til klokken 06.30. LUXUS! Jeg er et helt annet menneske i dag, så det skulle ikke mer til!

Skrevet

Småen er forresten nesten 4 måneder. Trodde man var over det verste jeg, men neida.

Skrevet

9-10 er jo rene luksusen! Det blir jo gjerne bare tidligere og tidligere morgen jo eldre de blir, så nyt de sene morgenene så lenge du kan;) Her er det foreløpig seint i seng med lillesøster på 7 uker om kvelden/ natta og tidlig opp med storesøster neste morgen, så søvn blir det heller lite av gitt, men pytt- det har man blitt vant til etter 2 år med småbarn i hus, så det går faktisk overraskende bra det hele=)

Skrevet

Aha nå gikk det et lys opp for meg.. Har visst plagdes vi også med tidlig oppvåkning etter vi stilte klokka. Plutselig er det morgen for lillingen seinest 7.. Vi sov vanligvis til 8-9. Av og til er han våken halv seks. Men da snur jeg ryggen til og nekter å respondere på pludringa. Da sovner han ofte igjen.. Hehe.

I det siste har han begynt å våkne ekstremt mye på natta og jeg må amme han både 3 og 4 ganger. Er så pyton å amme hele tiden, føles jo som man ikke rekker å sove noe mellom slagene.. Jaja..

Skrevet

Nå har mine barn blitt litt større, så jeg ammer ikke om natta, men du som startet denne tråden bør nok belage deg på at dette kommer til å vare lenge. Jeg ammet mange ganger om natta helt til ungen var 9 mnd.

Og tro ikke at man får sove lengre når barna blir større. Mine to (på 19 mnd og 4 år) våkner veldig ofte kl. 5.30). Og de gjør ikke forskjell på hverdag og helg nei.

klokka 9 er det langt på dag. Verden forandrer seg når man får barn. Jeg tar meg selv i å tenke tilbake til den gang jeg selv syntes klokka 9 var tidlig om morgenen. Nå synes jeg at jeg kan ringe til andre venninner med barn klokka 8 søndag morgen - for jeg vet jo at de er oppe likevel :-)

Skrevet

Hehe.. sjønner at det bare skal bli verre etterhvert ja.. håper iallefall jeg får en myk overgang;)

Klager egentlig ikke, for lillingen sover jo 10-12 timers netter, men det er den tullete mora som ikke har forstand til å legge seg samtidig meg han;)

Skrevet

10-12 timer??? Og du legger deg ikke? Snakk om å skyte seg selv i foten :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...