Gå til innhold

Myk kul (blodansamling) på hodet, oppå hodeskallen...erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ble ikke tatt med sugekopp altså, men har en sånn myk, ganske stor kul midt oppå hodet, litt på siden. Fikk lege til å sjekke det på sykehuset, og den var visst på et litt uvanlig sted hvis det bare var etter å ha stått i fødselskanalen, men likevel ikke noe vi trengte å bekymre oss over. Den kunne bruke litt tid på å gå ned (uker), og muligens aldri gå HELT bort. Men den er så myk og rar, og jeg klarer ikke helt å ikke bekymre meg heller.

Noen her som har hørt om dette? Virka som legene syns det var litt rart... 5 dager gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det samme som dattera til ei venninne av meg hadde. Den var ganske stor da hun ble født, men har bare blitt mindre og mindre. Hun er nå 3 år, og har fortsatt litt antydning, men den er nesten borte.

Legene hadde sagt til dem at det var en ansamling av blodårer som "var til overs" på en måte. Men aldeles ufarlig.

Hvis jeg ikke husker feil så hadde de sagt at det kunne opereres bort når hun blir stor, dersom det ikke går tilbake av seg selv.

Så tror nok ikke det er noe å bekymre seg for:) Men dersom du ikke klarer å slappe av med det, er det kansje lurt å få sjekket det litt bedre og få ordentlig informasjon om det. Det har dere full rett til å forlange..

Skrevet

Akkurat det samme hadde/har jenta mi. Ble heller ikke tatt med sugekopp,men kom ut med en god kul oppe litt på siden av hodet. I begynnelsen var den ganske stor og myk,men den ble mindre i løpet av noen uker. Etterhvert (husker ikke akkurat når) kjentes det en slags hard kant rundt kulen, dette er også normalt.

Jenta mi er 1 år nå i slutten av mnd,og hun har denne kulen enda. Men hun har alltid hatt masse hår så legger ikke merke til den, men kan fremdeles kjenne den. Nå er den helt hard,kjennes nesten ut som den er en del av hodet hennes.

Skrevet

Takk for snar! Jaja, så lenge det ikke er farlig, så får den jo bare være der - helsesøster har målt den da, så vi holder øye med den. Men godt å høre at det ikke er SÅ uvanlig og ikke noe å bry seg om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...