Gå til innhold

Trille tur - hvor tidlig og hvor kaldt?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guri malla, 6 år siden sist jeg ble mamma, så jeg er jo helt grønn. Lyst til å rusle meg en tur, men er usikker på om min 4 dager gamle bebis er for liten ennå? Tåler lungene det så tidlig? Er jo ganske kaldt om dagen (bor på østlandet), men hvor kaldt er FOR kaldt for de aller minste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:) Skjønner deg godt,var bare 3 år siden jeg ble mamma sist og føler meg like grønn på det området selv.. hehe Men nå har jeg ikke barn som har vært så små på dette tidspunktet før nå da. Min lille tulle er litt over 4 uker gammel og vi var på en ganske lang tur i dag. Skulle bare levere mini i bhg men så tok jeg meg likeså godt en tur:) Bor på østlandet så ja,det er ganske kaldt ute.. Litt usikker på hva jeg ville gjort om jeg var deg,men det sies jo at om det er kaldere enn -10 så skal man ikke ta de ut. Men på dagtid nå så er det vel rundt 3-4 minus så en liten tur ut må vel gå bra for deg også:) Men som sagt er ganske usikker på dette området selv, jeg var skeptisk til å ta ut min baby i dag liksom.. hehe Heldigvis er det meldt varmere utover i uken:)

Skrevet

jeg ble mamma i november i fjor, var ganske kaldt da også mener jeg. vi var i allefall ute og trilla den første uka. pakka mini inn i vognposen, for jeg måtte ut og røre på meg!

tror det er -10 som gjelder uansett om babyen er 4 dager eller 4 mnd.

Skrevet

-10 grader er grensa ja, så så lenge babyen din er frisk og det er varmere enn det, så er det bare å trille i vei i den nydelige høstsolen=) Jeg går ofte tur med lillejenta mi ute i kulda nå, men da gjerne i bæresjal- siden hun ikke er sånn voldsomt begeistra for vogna si enda :P

Skrevet

Vi har trillafra dag 1, til ogmed om kvelden i -5, eneste måten å få hnne til å sove på... Bæresjal, kan det brukes fra dag 1? Har du babyen innenfor jakka da?

Skrevet

Bæresjal kan brukes fra dag 1 ja, så bare til å bære i vei- det er bare såå mye koseligere med babyen tett inntil kroppen enn nede i vogna:D

Og jess, kler på jenta mi godt med ull og fotposer, og bærer henne inni jakka- der er hun så god og varm atte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...