Gå til innhold

Bekkenløsning allerede:( Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde litt bekkeløsning i første svangerskapet også, men det begynte ikke så tidlig og var ikke så vondt heller. Kjenner det når jeg har ligget og sittet, samt når jeg går en del.

Uff! Hvordan skal dette gå? Er bare 9 uker på vei!! Håper ikke det blir verre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var mitt første tegn på at jeg var blitt gravid...og kjenner det fortsatt...

kom deg til osteopat,det hjelper!!!!!!

Skrevet

Jeg kjente det allerede 4 dager før ikm... så det er fult mulig. Er 9+4 i dag og kjenner det godt. Hadde skikkelig bekkenløsning sist, som startet da jeg var 16 uker på vei og ble fort veldig ille. Nå er det ikke så ille. Jeg prøver å ta hansyn til det og klarer å holde det sånn noenlunde i sjakk.

Mitt beste råd er god balanse mellom ligge, sitte, stå og gå.. hvile og aktivitet.

Skrevet

Jeg merket også bekkenløsningen med førstemann rundt uke 16. Slet veldig med det, men sta som jeg var, så søkte jeg ikke hjelp for det (må legge til at legen min også sa at det ikke var noe som kunne hjelpe meg). Slet også til stadighet med bekkenet etter graviditeten, masse bevegelser og sitte/liggestillinger jeg ikke kunne gjøre, og måtte generelt være veldig forsiktig.

Før jeg visste jeg var gravid med andremann fikk jeg plutselig en skikkelig økning i bekkensmertene og også låsninger. Hadde jo begynt å få flere andre mistenkelige symptomer også, men da bekkenet begynte å krangle såpass så tok jeg en test fire dager før ventet mens, og jommen var jeg gravid, gitt ;) Var litt flinkere til å få hjelp med bekkenet denne gangen, -gikk til fysioterapeut og vanntrening (anbefales!) og pga låsningene gikk jeg også til kiropraktor (fysio. henviste meg da hun fant ut at jeg hadde både løsning og låsning).

Viktig å få hjelp så tidlig som mulig, så ta deg en tur til legen og si du skal ha en henvisning til fysioterapi! :) -eller noe annet, hvis du har hørt noe positivt om andre typer behandling. Uansett: masse lykke til! :)

Skrevet

Hei Second time mama

Ser vi har termin på samme dag ,-)

Jeg venter nr. 3, har hatt bekkenløsning i begge forrige svangerskap, og både forrige gang, og denne gang kjenner jeg bekkenet tidlig.

Det som "reddet" meg fra å å bli helt invalid i forrige svangerskap var akupunktur. Det kan anbefales!!!!! Det som er fantastisk med akupunktur er at om du har andre svangerskapsproblemer, f,eks kvalme, vann i kroppe ect. kan du få behandling for dette også ,-)

Gå inn på www.akupunktur.no og finn der en akupunktør i ditt distrikt. Alle akupunktørene du finner her er godt utdannede og godkjente i norge. Lykke til ;-)

Skrevet

Jeg er bare mellom 4 og 5 uker på vei og kjenner bekkenet veldig godt allerede. Men så har det ikke blitt bra etter de andre svangerskapene enda heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...