mamma til Armand & Even Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 og jeg er i uke 17 . ringte legevakten nå og fikk beskjed å ta det med ro og ligge i sengen og vente å se til imorgen. kan noen dele erfaring med meg? er det vanlig å blø i uke 17 ? klare ikke å vente til imogen ):
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 ring til kvinneklinikken, fordi det er jo ikke normalt å bare begynne å bløde uten grunn. Jeg hadde ikke ventet til i morgen med det, det er viktigt at du får hjelp nå. blør du mye? håper alt går fint med deg og den lille imagen.
venter på Leander Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Hei Har ingen erfaring med blødning i uke 17, men hvis du er bekymret så hadde jeg ringt fødeavdelingen jeg. Der er de ofte mer behjelpelig. Synes det var dårlig av legevakta å ikke ta deg inn til sjekk. Hadde selv en blødning i uke 7 og fikk samme beskjed som deg. Det er ingen god følelse å gå å ikke vite noenting så dagen etter ringte jeg opp igjen til legen og fikk UL. Her gikk det helt fint, blødningen ga seg av seg selv og jeg er nå i uke 26. Har forøvrig foranliggende morkake og dette kan være en årsak til blødning. Lykke til! håper dette hjalp litt;)
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 jeg fikk en blødning i uke 17 men då var jeg i sverige og de hentet meg i ambulanse. det er veldigt viktigt at du blir sjekket idag og helst på kvinneklinikken.
Pigalopp:-) Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Jeg hadde noen små blødninger i 1. trimester, så ga det seg i mange uker før jeg fikk en blødning igjen i 17. uke (en uke siden). Hadde ikke noe vondt, men ringte legekontoret hvor de sa at det er helt vanlig for enkelte å blø litt iblant gjennom hele svangerskapet, men da uten smerter. Jeg valgte å avvente (selv om de sa jeg gjerne kunne komme med en gang) ettersom jeg ikke hadde noen smerter, og har ikke blødd noe siden (har kjent liv så er ikke bekymret). Jeg har merket at blødningene gjerne kommer hvis jeg har vært mer fysisk aktiv enn vanlig, så prøver å ta det med ro til jeg har vært på UL ihvertfall :-) Lykke til! :-)
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 jeg vil ikke skremme noen men man ska ta en blødning på alvor når man er så langt på vei, jeg fikk blødning i uke 17 i mitt første svangerskap og det endte med at jeg hadde en døfødsel i uke 24+3. Vil virkeligen ikke skremme deg men det er viktigt at sjekke opp grunnen for at du blør. Det er sikkert ikke det samme for deg som det var for meg,men vær så snill og sjekke det. Bedre en gang for mye en en gang for lite.
Bæibi1+2 Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Jeg fikk beskjed av min gynekolog at det godt kunne hende jeg kom til å blø litt rundt den tiden du er nå pga hvordan morkaka lå. Dette var visst veldig vanlig så hun sa at jeg ikke behøvde å bli redd men at jeg uansett skulle kontakte legen så de kunne sjekke det. Jeg har ikke opplevd det men har hørt om mange som opplever blødninger i svangerskapet og som det går helt bra med. Lykke til hos legen!
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 hvordan går det? Har du fått en sjekk? Håper alt er bra med deg og babyen...
mamma til Armand & Even Skrevet 9. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2010 Hei Jeg har vært hos legen idag og blødningen har stoppet i dag tildlig. ble ikke noe ultralyd siden blødningen har stoppet. hun ba meg til å kontakte henne igjen hvis det skjer noe har vært på do for en time siden og det er mye brun utflod. så må jeg dra til legen imorgen ):
sahrah Skrevet 9. november 2010 #10 Skrevet 9. november 2010 Er det rennende blod?Vet du om morkaken ligger foran utgangen? Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legevakt/føden. Men kan være ufarlig. Jeg har blødd nå og da hele tiden, det kommer fra slimhinnene i livmorhals, det er ganske vanlig under graviditet og ufarlig.
*Smiley* Skrevet 9. november 2010 #11 Skrevet 9. november 2010 Hei.Det er vanlig å få brun utflod etter blødning.Det er som regel rester etter blødningen. Gå å få en privat UL.Så får du sett om alt er iorden. Lykke til !Klem
Pigalopp:-) Skrevet 9. november 2010 #12 Skrevet 9. november 2010 Hei igjen - var hos legen i dag, og hun likte slett ikke at legesekretærene hadde sagt at jeg ikke trengte å komme dersom jeg blødde litt, men ikke hadde smerter! Dersom man blør så sent i svangerskapet så skal man til lege og undersøkes snarest. Så da lærte jeg det... Men fikk høre hjertet på babyen i dag, så alt ser heldigvis bra ut :-)
kyllingen:) Skrevet 10. november 2010 #13 Skrevet 10. november 2010 Hei:-) Jeg var til UL da jeg hadde en minimal blødning i uke 12, da sa legen at det var vanlig med en liten blødning i denne uke pga at plommesekken skulle erstattes med morkaken eller noe sånt, fikk det ikke hlet med meg. Hun sa også at veldig mange også hadde en slik blødning i uke 17, men årsaken til denne blødningen var ukjent. SÅ mye jeg har lest om graviditet, men ALDRI har jeg hørt om dette. Men, jeg tenkte du ville ha nytte av denne informasjonen. Lykke til, håper alt går bra med deg:-)
mama73 m/tre søte små Skrevet 10. november 2010 #14 Skrevet 10. november 2010 Hei I mitt forrige svangerskap da jeg gikk med min sønn, som nå er en frisk og rask 2 åring, blødde jeg til og fra helt opp til uke 21. Var selvsagt kjempe nervøs for at noe var galt, men min gynekolog mente at dette var helt normalt pga blant annet skjøre slimhinner. Fikk ultralyder, og alt var bra hele veien:-) Mitt nåværende svangerskap startet med tvillinger, hvor jeg fikk påvist hjerteaktivitetet hos begge i uke 6. I uke 11 viste det seg dessverre at den ene hadde sluttet å vokse, og kroppen ville støte den fra seg. Gynekologen min sa at det er langt flere graviditeter enn vi har statistikk på som starter med flerlinger, men på ordinær ultralyd rundt uke 19, så vil det ikke vises en gang at svangerskapet startet med to. Hun sa at jeg godt kunne få en blødning, men at også kroppen kunne absorbere det døde fosteret uten at jeg merket noe. I mitt tilfelle så har jeg ikke merket noe, men som sagt så kunne det godt ha kommet en blødning. Tenkte kanskje at dette kan være årsaken hos deg? Lykke til!
Tøvsjura Skrevet 10. november 2010 #15 Skrevet 10. november 2010 Hvordan går det med deg, mamma til Armand er gravid? Håper alt står bra til med dere begge.
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 10. november 2010 #16 Skrevet 10. november 2010 hvordan går det med deg idag? har du sluttet å bløde? Håper alt går bra med deg og lille i magen.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 10. november 2010 #17 Skrevet 10. november 2010 hei! ikke morro med blod, men jeg har hat blødninger i svangerskapet, ¨det renger ikke være noe farlig, jeg er i uke 23 å her er alt fremdeles i tipp topp stand=) så hadde jeg vært deg å dette hadde skjed igjen, hadde jeg ringt føden=) de tar dette på alvor=) å de har ikke ov til å av vise deg=) sender en stor klem=) masse lykketil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå