Kafo - julibaby12 Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Har tatt tre tester i dag, tre i går. Alle dukker opp med en svak strek. Føler ikke at jeg kan vite ordentlig om jeg er gravid. Har ikke ikm før i morgen, men tærer så sykt. Har hatt konstant vondt i hodet i hele dag og nå sitter jeg her og gråter fordi jeg ikke kan ta meg en røyk, ikke kan drikke pepsi max og har hatt vondt i hodet i hele dag. Hva skjer med meg jenter???
bamsemomsen Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 hvorfor kan du ike drikke pepsi max?
mammas skatter <3 Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 svak svak strek hadde e også hel fram til ikm.
Gjest jegogfrøetjegmistet Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 strek er strek svak positiv test er svak positiv. Falsk positiv skjer ikke er falsk negativ som kan skje så hvis det er en eksta strek der så er du gravid gratulere. Vet det er koffein i pepsi men vurdert å drikke bare ett lite glass pepsi så kroppen får døyvet koffein abstinensen så kanskje hodepinen roer seg litt. Hvis du er skeptisk til lett brus noe jeg er kan du jo prøve vannlig brus eller en kopp kaffe. Hvis det er kofeinen du er bekymret for skal en liten kopp kafe eller en stor kopp te gå greit.
bamsemomsen Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 men hvorfor kan man ikke drikke brus i svangerskapet? er det farlig?
Klar for nr 3! Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 jeg hadde bare svake streker frem til to dager etter ikm, da var den sterk;) en strek er en strek;)
bamsemomsen Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 jeg drikker jo nesten halvannen liter pepsi max om dagen, å må jo vite om det kan gjøre noe skade om jeg eventuelt er gravid
Gjest jegogfrøetjegmistet Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 koffein i store doser er et anti næringstoff som gjør at den lille spire kan slite med å få tak i nok næring. Koffein fører også til at kroppen reagerer som ved stress selv om du føler deg rolig dette ødeleger også for næringsopptaket til spiren. Sukker er veldig energirikt noe som gjør at du kanskje ikke spiser nok variert og vitaminrikt. Og kunstige søtstoff vet man litt vel lite om til å være 00% sikker på at de er trygge. Noen forskere advarer mot søtstoff mens andre forsker sier at det trengs over 5 liter brus i døgnet før en voksen persons risikerer skade av dette. Søtstoff brytes dessvere ikke ned i kroppen så spiren får likemye søtsoff som deg ufortynet gjenom morkaken og er vesentlig mye mindre ikke meningen og skremme deg, men ville nok moderert brus inntaket litt, men ikke slutt helt med en gang det gir abstinenser og det er også ille for en spire
Gjest jegogfrøetjegmistet Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=6102&catid=129&Itemid=81
Kafo - julibaby12 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2010 Tusen takk for svar jenter! Er virkelig ikke gøy å være usikker når man har håpet på den ekstra streken så lenge. Svarene deres hjelper utroolig masse. Håper virkelig jeg er gravid ♥ Eneste grunnen til at jeg ikke drikker pepsi max er fordi jeg vet det kan være større sjanse for SA. Men har jo drukket utrolig mye før dette, så vanskelig å kutte helt ut. Tok meg en liten slurk i sta. Hjalp det!
Metti er håpefull Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 Tulle du ?? kan pepsi max ha den effekten . eg drikke og mye av det . KOr du har hørt det henne
Gjest jegogfrøetjegmistet Skrevet 8. november 2010 #12 Skrevet 8. november 2010 link høyer opp som forteller om kofein effekten i svangerskapet. Alle drikker med kola smak inneholder koffein.
Metti er håpefull Skrevet 8. november 2010 #13 Skrevet 8. november 2010 ja det visste eg . men trodde ikkje det var på langt nær så mye som i kaffi. og har derfor tenkt at det var værst med kaffi
Kafo - julibaby12 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. november 2010 Husker ikke hvor jeg leste det, men søkte det opp på nettet etter å ha hørt om flere som sluttet. I tillegg til faren for SA så kan ungen bli født alt for tidlig, men på meg virka det ikke som om det var pga. koffeinet, men mer pga. tilsettningsstoffene? hmm
Juli08☆Oktober11 Skrevet 8. november 2010 #15 Skrevet 8. november 2010 Man skal ikke drikke pepsi max når man er gravid pga at det inneholder aspartam. Aspartam kan være skadelig på mange måter. Feks så kan det være kreftfremmkallende. Ingen gravide eller barn (under 3 år) bør drikke brus som inneholder dette stoffet.
Juli08☆Oktober11 Skrevet 8. november 2010 #16 Skrevet 8. november 2010 Man skal ikke drikke pepsi max når man er gravid pga at det inneholder aspartam. Aspartam kan være skadelig på mange måter. Feks så kan det være kreftfremmkallende. Ingen gravide eller barn (under 3 år) bør drikke brus som inneholder dette stoffet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå