mars172011 Skrevet 8. november 2010 #1 Del Skrevet 8. november 2010 Hei. Jeg har nå vært sykemeldt siden 9 august pga hyperemesis. Er nå 23 uker på vei og hyperemesisen er borte. Blir kun kvalm når jeg spiser så jeg må ta det med ro og når jeg står oppreist mer enn 5 min blir jeg også kvalm. Men det største problemet mitt er at jeg tror hvertfall jeg har bekkenløsning. Jeg har ikke konstant vondt, men får fort vondt i rygg og hofter og bein når jeg står og går. Var hos legen idag for ny kontroll og ny sykemld. Da sa hun at hun synes jeg skal gå tilbake til arbeid. Jeg sa da til henne at jeg mener jeg ikke klarer det ettersom jeg har en jobb der man står absolutt! hele dagen lang og løper rundt og sjefen min har selv sagt at det ikke er mulig med tilrettelegging. Men da kommer hun med det at nei hvis jeg har bekkenløsning så kan man se det på meg når man går og at symptomene mine ikke stemmer med det! Synes dette er utrolig rart når mine symptomer matcher med det jeg har lest om overalt! Så ga hun meg hvertfall kun 2 uker sykemld og sa det at arbeidsgiveren min kan skrive en attest eller bare skrive på blankett C på sykemlden at det ikke er mulig for tilrettelegging og at jeg så bare trenger å levere dette til nav for å søke om svangerskapspenger. Men kan dette stemme at arbeidsgiver bare skal kunne skrive attest og at det er alt jeg trenger å levere hos nav? Trenger jeg ikke noe fra legen? Og er det lov å bruke en lege som ikke er oppført som fastlegen min til å søke om svangerskapspenger for meg isteden for den jeg har? Er mektig lei av henne jeg har nå, kun hatt henne siden i sommer og er ikke fornøyd med henne i det hele tatt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142533894-hvordan-s%C3%B8ke-om-svangerskapspenger-riktig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå