Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...atter en gang! Venter mens i morgen, så da er det bare å begynne å stikke igjen. Så får bare håpe at den ikke blir forsinket...

Dette blir vårt 4.ferskforsøk, og har i tillegg hatt 1fryseforsøk.(ICSI)

Atter en gang kortregime, men denne gangen er Gonal-f byttet ut med Menopur.

Er det noen andre som er ca likt i løypa som meg?Hadde vært koselig og følge hverandre:-)

Åsså lurer jeg på om det er noen som har erfaring med Menopur kontra Gonal-f?? Hva er deres erfaring??

Det har vært mange nedturer i denne prosessen, og har vært nær ved å gi opp. Men er nå kjempepositiv, og overbevist om at vi vil lykkes til slutt!!:-)))

Håper å høre fra dere:-) og skriv gjerne deres historie!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med Menopur selv, men har hørt at det for mange gir bedre eggkvalitet, spesielt hvis det har vært problemet tidligere :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar IVF-mammaer *venter nr. 2*:-))

Har tidligere fått mange egg, men bare 2 som har overlevd til innsett.

Så krysser fingrene nå for at det er dette som skal til for at vi lykkes:-))

Skrevet

Hei, du!

Heng deg gjerne på i Novembergjengen :-) Jeg begynte på sprøyter på fredag.

Jeg har god erfaring med Menopur. Etter fire innsettinger med Puregon-egg ble jeg gravid på to av tre forsøk med Menopur-egg. Nå går jeg på Gonal-F, og så langt har den ikke gitt uttelling (etter to innsettinger).

Kortversjonen av historien min finnes i profilen min.

Skrevet

Hei MK73:-)

Jeg slenger meg gjerne med i Novembergjengen:-) hva heter linken?kan ikke huske å ha sett den...

Så nå er du i full gang med stikking:-)...spennende!!

Vi må jo lykkes til slutt!

Hva er årsaken til at det er blitt valgt Gonal-f til deg? Til meg sa legen at vi kunne prøve noe nytt, så da fallt valget på å bytte ut Gonal-f med Menopur.Har lest en plass mener jeg at man kan få mindre anntall egg, men bedre kvalitet?...men dette varierer vel fra person til person som alt annet i denne prosessen vil jeg tro!?

Nå skal jeg se på profilen din:-)

Skrevet

Hei, glinten.

Jeg skal heise Novembertråden til deg, når jeg bare får lagret dette innlegget. Ja, her stikkes det. Skal til kontroll imorgen. Klinikken har lagt opp til en ekstra kontroll litt tidligere for å se om stimuleringen kan gjøres mer optimalt denne gangen.

Klinikken ønsket å prøve Gonal-F, og det kan nok henge aldri så lite sammen med et forskningsprosjekt de gjør sammen med produsenten. Jeg påpekte at jeg ble gravid med Menopur, men da ble det løst ved at de satte meg på en annen medisin i tillegg, som gir meg LH (Luveris). (Det er som sagt det som er spesielt med Menopur, den har både FSH og LH). Jeg angrer litt nå på at jeg ikke stod hardt på Menopur, i alle fall nå på det siste forsøket, men jeg vet jo ikke at det ville ha gitt et annet resultat - rasjonelt sett vet jeg at det mest sannsynlig ikke ville ha gjort det. Så vi får se - det handler mest om å finne det rette egget, tror jeg.

Ja, jeg har også hørt at man i snitt kan få færre egg med Menopur, men at det er mange som får bedre kvalitet. Men ja, det varierer, og det som er det rette for en person er ikke nødvendigvis det rette for en annen. Heng deg med i gjengen vår, så "snakkes" vi :-)

Skrevet

Hei til alle .

Jeg hadde 3 ivf førsøk med bare gonal f på lang regimen,så fikk jeg barn i 2007 med KORT REGIMEN og da gikk jeg med gonal f og menopur (dette var mitt 4 førsøk ) nå prøvde jeg søskenbarn i oktover 2010 og da gikk jeg på menopur og puregon men ble ikke gravid , skal i januar en siste gang (ja) dette blir min siste , og da skal det brukkes det sammen som da jeg ble gravid KORT REGIMEN med gonal f og menopur

Så det jeg ville si her er at jeg tror dette går fra menesker til menesker alle blir stimulert forskjellig, De som har hatt lange regimen lenge ,burde prøve kort regimen ,de son har kort regimen burde prøve lang regimen , prøv forskjellig medisiner ikke sitt fast i medisiner som ikke har så mye virkningen og ikke får positiv svar, lykke til til alle .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...