Gå til innhold

Tynn lue hele tida på nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er 4 dager, bør han ha tynn bomullslue på hele tiden pga varmetap?.. Blir fort varm, men likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spurte på sykehuset. De sa den ikke trengte å ha på lue inne :)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Min har aldri harr lue på seg inne...Men så er han utrolig varm av seg å da..vil helst bare ligge i bleia :D

Så lenge ungen er født til termin, og ikke har sliti med varmetap før, så tror jeg du kan droppe den uten problemer :) Inne altså..hehe

Skrevet

Vi og fikk beskjed om bare lue ute, trenger ikke inne.

Skrevet

Takk, var det jeg trodde egentlig :)

Skrevet

jeg fikk lille jenta i januar i fjor da hadde jeg henne på vårt rom i begynnelsen vi sov med vinduet oppe så da hadde jeg på en heeeelt tynn lue om natta. var jo 25minus på det værste i vinter så det var nokså kjølig på rommet

Skrevet

Jeg ville nok også hatt tynn lue på natta om soverommet var veldig kaldt (men må uansett passe på at de små ikke ligger i trekk da:), ikke ellers.

Snuppa vår er premature, og selv hun hadde lue kun helt i starten (i kuvøse) og de første par dagene etter at hun ble flyttet ut av kuvøsen- samt da de tok vekk varmemadrassen fra senga hennes. Fikk ellers beskjed om at lue inne trengte hun IKKE, hadde det vært vinter og veldig kaldt på soverommet kunne man vurdere det på natten.

Skrevet

De tok på babyen lue like etter fødselen, men da de sjekket temperaturen hennes var det fort av med lua igjen :-)

Skrevet

Fikk beskjed om å ha lue på hele tiden i begynnelesen. Det var i juni. Praksisen er vel forskjellig. Vår hadde lue hele den første uka iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...