Gå til innhold

Close Baby Carrier (tror jeg den heter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt en sånn, men er det noen som har erfaring med denne?

Jeg så plutselig at den er best når babyen er nyfødt, og min er 2 mnd. Hvor lenge kan jeg bruke den?

Og er det ubegrensa hvor lenge av gangen babyen kan sitte i den, eller er det sånn makstid som på bæreseler?

Noen som har brukt den og vet?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er kjempegod, og jeg anbefaler den på det sterkeste=) Fordi babyen sitter ergonomisk korrekt oppi den, er det heller ikke noe tidsbegrensning på bruk- så lenge babyen er fornøyd er det bare å bære i vei! Hvor lenge den er god å bruke, vil nok avhenge litt av babyens vekt, men jeg tenker ihvertfall å bruke den fram til jenta mi blir kanskje 4-5 mnd, og heller gå over til Manduca-selen da, som er bedre for ryggen når barnet blir tyngre.

Skrevet

Så fint!

Jeg fikk den i dag, men mini protesterte høylydt da ho ble plassert i den :(

Kanskje jeg gjorde noe feil, synes det er vanskelig å vite hvor stram/løs den skal være!

Og et spørsmål til: Hvordan gjør du det for å støtte nakken? Jeg prøvde å putte hodet hennes inn under den ene skulderstroppen, men det var enda mindre populært, he he.

Håper virkelig jeg får det til og at ho vil sitte der, for den var veldig behagelig å bruke :)

Skrevet

Jeg har også den, og er kjempefornøyd! Gutten min virkelig hatet vogna si de første tre månedene så vi måtte finne et alternativ og da ble det Close Baby Carrier. Den er jo genial, og så mye enklere enn de tøyremsesjalene.

Frem til han var stødig i nakken støttet jeg hodet hans med hånden inntil han sovnet (vanligvis veldig raskt) og deretter gjorde jeg som du skriver, brettet sjalet over hodet slik at han fikk støtte der.

Han var heller ikke særlig fornøyd første gang jeg skulle putte ham i den, men det gikk over så fort jeg begynte å gå. Stå stille var fryktelig upopulært :o)

Regner med at dere snart får det skikkelig til!

Skrevet

Det gikk litt bedre i dag, ho syntes det var greit å sitte der i hvertfall. Neste steg blir at ho sovner også, men det er jo så myyye spennende å se på :)

Skrevet

Jeg kjøpte den på bereglede.no, og betalte 884 inkl. frakt. Da kjøpte jeg en av de med nytt design, de andre var bittelitt billigere :)

Skrevet

Her er en instruksjonsvideo, men vil anbefale deg å brette ut sjalet litt mer i bredden under rumpa på babyen enn det som vises her- dvs helt ut til babyens knær (da blir sittestillingen best)

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Og ja, de protesterer gjerne litt i starten, og spesielt upopulært er det når man står stille. Går man på tur, eller bare gjør dype knebøy inne i stua, er det som regel den beste sovemedisin som finnes- ihvertfall for begge mine barn=)

Kan kjøpes på Bæreglede i Oslo eller nettbutikken deres,

http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_296&products_id=200

koster ca 750 kr, og er virkelig verdt hver eneste krone spør du meg, for det er jo så koooselig å bære babyen tett inntil, og ikke minst praktisk også å få hendene fri og slippe å drasse på stor barnevogn alltid=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...