familiepå3? Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Hei! Lurer på hvor lang tid det gikk fra dere hadde deres første utredningstime på sykehus til at dere var i gang med medisiner og uttak? Har vår første utredningssamtale denne uka, og er spent på hvor langt tidsperspektiv det er på alt. Synes vi har ventet så lenge allerede:) Lykke til alle.
Meg1972 Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Kjenner godt til det å synast det er lenge å venta! Det vert mykje venting i dette gamet her. Men forhåpentlegvis ventar ein på noko godt! Me hadde forsamtale i midten av oktober i fjor. Starta på medisin i desember og hadde egguttak i midten av januar. Så for meg gjekk det 3 månadar frå forsamtale til egguttak. Men då måtte eg venta litt ekstra pga julestenging på klinikken. Lukke til både med utredningssamtale og løpet vidare!
Stjernemagnolia Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Skjønner godt du føler ventetiden er lang. Den vil også variere fra et sykehus til et annet. Riksen har ca 20 uker ventetid fra utredning er ferdig til man starter opp på IVF. Hva det enkele par må ta av tester vil også være individuelt og derfor kan ventetiden variere. Vi ble søkt inn 17 mars og har tatt stort sett alt av prøver før vi ble innkalt til oppstartssamtale. Forteller litt om hva som er vårt ståsted på Rikshospitalet nå. Var på oppstartssamtale 3 november. Fikk velge mellom kort eller langt regime og valgte kort regime. Ved kort regime slipper man nedregulering med nesespray, dvs man starter opp med sprøyter.ved mensstart og går på dette ca 8-12 dg før eggløsningsprøyte settes og egguttaket er to dager derretter. I november var det fullt og siden Riksen har julestengt må jeg starte opp ca 12 januar. Masse lykkeønskninger
familiepå3? Skrevet 12. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2010 Takk for svar begge to. Da har vi vært på samtale på sykehuset, og blitt henvist videre til prøverør. Hun mente at vi ville få innkalling til samtale i januar, og at vi kunne håpe på oppstart i løpet av våren. Så blir mer ventetid, men det går lettere å vente når en føler at en er komt i gang i rett retning. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå