Gå til innhold

Er der fornøyde med helsesøsteren til barnet/a deres ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske så fornøyd med hun jeg har.

Hun er empatisk, flink til å høre på hva jeg sier og dømmer aldri!

Har hørt noen skrekkhistorier ang temaet og jeg er også forbauset over hvor mye forskjellig informasjon de gir ut.

Er ikke rart i det blir diskusjoner småbarnsforeldre i mellom!

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull-10
Skrevet

Ja, jeg er veldig fornøyd. Hun tar seg god tid og virker engasjert. Hun er rolig og avslappet, men også faglig oppdatert. Den helsestasjonen jeg tilhører har åpen helsestasjon for 0-6mnd en gang i uka og da har jeg møtt på en del andre av de helsesøstrene som jobber der. Det er kun en som jeg er litt skeptisk til. Hadde jeg fått henne, så hadde jeg nok byttet hvis det hadde gått...

Skrevet

Jeg er ikke fornøyd.

Hun er blid og snill, men dessverre også stokk dum. Hun synser, sier mye rart og sier ting som er feil. Så jeg går bare for å veie, måle og vaksinere barnet. Stoler ikke på noe hun sier og må alltid ettersjekke.

Skrevet

Vinterflickan, der beskriver du det som jeg har fått fortalt av flere andre. Skulle ikke være nødvendig å dobbelsjekke informasjon fra Helsesøsteren sin! Jeg har ofte fått beskjeder som ikke stemmer overens med hva andre har fått beskjed om.

Fks dette med ikke over 1L MME i døgnet.

Min første Helsesøster var jeg ikke fornøyd med. Hun mente det var helt ok å bruke "ferber metoden" på babyer under 3 mnd.

Den nye Helsesøsteren ble regelrett rysta når hun hørte dette.

Heldigvis så brukte jeg aldri den metoden men allikavel.. det burde finnes noen nasjonale normer som burde oppgraderes!

Skrevet

Hun vi går til er veldig hyggelig og opptatt av at også mor skal ha det bra og hun har forståelse for at ikke alle bestandig følger "malen" de har på helsestasjonen. Problemet er at hvis jeg har spørsmål om noe, så kan hun aldri svare selvom det er et enkelt ja/nei-spørsmål jeg egentlig vet svaret på selv. Det virker som hun velger å ikke svare ordentlig heller enn å risikere å si noe feil. Og jeg er ikke den eneste som syns det er et problem med henne, alle jeg vet om som går hos henne har samme problemet.

Skrevet

Har hatt samme helsesøster til alle 3, så vi kjenner hverandre ganske godt nå. Er veldig fornøyd, hun er saklig og avslappet.

Skrevet

Er fornøyd, hun har god tid, hører på hva jeg sier og dømmer ikke..

Er ett par ting jeg ikke helt er enig i, men ikke alt hun trenger å vite.. :P

Eneste minuset er at hun noen ganger blander meg med andre eller glemmer småting, men dette er jo noe alle kan gjøre.. Men er litt irriterende når hun begynner å nevne at høyden ikke har vokst sånn og sånn. Også er det ikke oss når hun sjekker den der grafgreia..

Skrevet

Hun er ok, men jeg kunne godt tenkt meg å bytte. Stoler ikke helt på at hun holder taushetsplikten sin og desuten var hun min helsesøster da jeg var baby og det er 30år siden!

Skrevet

Veldig fornøyd:) Godt voksen dame som har vært hs i mange år. Hun er rolig og alltid blid og snill. Hun dømmer ikke i det hele tatt. Og vet virkelig at vi alle er forskjellige. Hun er oppdatert føler jeg. For er det noe jeg akkurat har lest, så nevner hun det gjerne ved neste kontroll;) Henne stoler jeg fullt og helt på:) Men skjønner hva du mener. Har jo lest endel her inne på forumet. Og jeg er sjeleglad for at jeg ikke har kommet ut for noen av de hs. Jeg er typen som tar alt til meg, og tenker og grubler. Så her må ikke nevnes mye "galt" ;D

Skrevet

Nja, hun er grei nok. Irriterer meg litt at hun synes synd på meg fordi jeg gir flaske (hallo). Da ungen min var 10 dager gammel, spurte hun om han hadde smilt ennå....Litt tidlig, kanskje? Ellers er hun grei nok, men jeg føler ikke at jeg trenger henne.

Skrevet

Vi er superfornøyd! Hun er rolig, avslappet, blid, flink med ungene (jeg har tvillinger). De første 8 ukene kom hun på hjemmebesøk for å veie en gang i uken (de var litt små da de ble født). Hun har alltid tydelige, klare, konkrete svar på det jeg lurer på.

Og best av alt: Hun klarte å frata meg den dårlige samvittigheten jeg hadde fordi jeg gav opp ammingen etter 5 mnd... Hadde uansett ikke nok melk, men grunnen til at jeg gav opp, var at det gikk på sikkerheten løs, kunne ikke lenger legge fra meg den ene på sofaen om den andre skulle rape... (Duo-ammet). Hun syns jeg hadde vært flink som hadde ammet to så lenge, og hun virket som om hun mente det....

Hun er et funn!

Skrevet

Er fornøyd med hun vi har nå. Hun vi hadde i begynnelsen var bare et rotehue av dimensjoner å kunne ingenting. Ikke klarer hun å passe på egne barn heller så følte det ble litt feil at hun skulle fortelle meg hva som var bra av barneoppdragelse og div når hun ikke klarer å gjennomføre hos sine egne barn engang!

Jeg prata med leder på Hs og bytta uten problem. takk og lov!

Nå føler jeg at vi blir tatt godt vare på og hun er flink med barn.

Skrevet

er utrolig fornøyd med både helsesøster,lege og alle egentlig som er på helsestasjonen:) Har hatt samme helsesøster til alle 3 barna mine og stoler på henne og hun svarer så godt hun kan på de spm jeg måtte ha. Hun har alltid god tid og om jeg stikker innom når hun ikke er der og jeg lurer på noe ringer hun eller legen opp så fort de er tilgjengelige. SÅ SUPERFORNØYD!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...