FuckFace Skrevet 27. november 2010 #26 Skrevet 27. november 2010 Jeg skjønner det sååå godt... Har hatt vår katt (3 år) siden hun var 3-4 mnd. Vi har alltid hatt kattedo, hun ble sterilisert da hun var gammel nok og vi har ikke fått nye familiemedlemmer etter henne. Likevel pisser hun på alt av klesplagg som ligger på gulvet, på dynene i sengen, oppå plasten som dorullene er i, som forøvrig står rett ved siden av kattedoen... Jeg har lært at noen katter bare er sånn, og det dessverre kan være vanskelig å gjøre noe med. Du kan prøve å isolere han (katten, ikke babyen) i ett passe stort rom i 4-5 dager, der han har kattedo og mat og kos og alt han trengere slik at han blir trygg, og så slippe han mer og mer rundt i huset. Dette kan hjelpe på pissingen (hjalp ikke oss), men vognkosen han jeg ingen råd til.. Det er kjempefrustrerende, men jeg tror jeg ville vurdert omplassering før avlivning.
simla+kalv Skrevet 30. november 2010 #27 Skrevet 30. november 2010 Trøst deg med at det ikke varer så lenge: når ungen begynner å krabbe og spasere rundt og tar et skikkelig tak i pus innimellom, så blir han nok "livredd" hele ungen og holder seg langt unna beistet! Det gjør mine katter! Forresten så har jeg kattedoen ute, de mjauer ved døra, jeg slipper de ut, de går i kassa og kommer rett inn igjen:-) Er liksom greit når de slipper å gå så mye i kald snø og lete og grave i snøen etter tisseplass, virker det som. Jeg setter nettingen stramt over hele vogna, slik kommer de seg ikke inni, og babysitteren avslører det om dem skulle prøve seg.
Ajam Skrevet 1. desember 2010 #28 Skrevet 1. desember 2010 !!!!!!!!!!! Blir bare sint av å lese slike innlegg!! Skulle ønske det ikke var så enkelt å avlive dyr, skulle vært mer fokus på eiere, og dems ansvar når de først har anskaffet seg ett dyr.
Gjest Skrevet 1. desember 2010 #29 Skrevet 1. desember 2010 Da måtte det i samme slengen gjøres noe med alle de stakkars dyra som drepes hvert år for at sånne som oss skal spise dem. En sau er vel ikke mindre verdt enn en katt ...
Underveis --> Skrevet 1. desember 2010 #30 Skrevet 1. desember 2010 Ja, jøss! La oss ha minstestandarden som mål når man frivillig tar til seg et dyr! Sauen får nå i alle fall ikke pes når den må på do og bæsjer fordi den må! Jeg blir nå ganske provosert over at man ikke tenker lenger når man skaffer seg et dyr, jeg da. Hvor forventer man at katten går på do når den er inne da? Skal vedde på at ingen av dere har forsikret kattene deres heller. Ingen vits å bruke penger på dyra, er det vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå