yr<3 med 2 gutter! Skrevet 8. november 2010 #1 Del Skrevet 8. november 2010 Måtte avslutte amming av nr 2 grunnet sykdom og gå over til flaske for et par måneder siden. Gutten vår er nå straks 7 mnd, men ble født 7 uker prematur. Synes han spiser lite, og kaver ofte mye med flaska. Av og på, snur seg osv. og er derfor ute etter tips for å bedre dette. En sjelden gang spiser han 165 ml MME i et måltid, som regel tar han inn fra 80 - 130 ml. Hvor mye/ lite er akseptert eller ok? Kan jo ikke akkurat tvinge MME i han heller. Blir litt småfrustrert, jeg.Alle sa da vi mptte over på flaske at nå kom han til å eksplodere og bli så stor, men neida. Synes han spiste mer og la på seg mer mens han ble ammet og dermed plager jeg meg selv en del med den tanken. Skal på hs neste uke, men har ikke helt troen på at det er så mange gode råd å hente der, derfor spør jeg dere erfarne flaskeforeldre. Bruker avent flasker, str 3 smokk. Kanskje denne er for stor og at han svelger for mye luft? Er det noen merker som er "bedre" enn andre? Han har kun fått NAN2, kanskje det er noe å hente på å prøve et annet merke eller? Erfaringer og råd mottas med takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142532594-hvor-mye/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steget Skrevet 9. november 2010 #2 Del Skrevet 9. november 2010 Test ut litt forskjellig, det ville jeg ha gjort! Enten et annet merke - vi bruker Hipp og det går ned på høykant. Flere merker finnes jo ferdigblandet, så det går jo an å kjøpe inn litt av det for å se om han liker noe annet bedre. Kanskje prøve en annen smokk? Eller en annen type flaske? En slags huskeregel er vel at de skal ha i seg ca 15 % av kroppsvekta si. Men jeg vet ikke hvor lenge det gjelder (min datter er 3 mnd og spiser 150-200 ml 4-5 ganger i døgnet). Når hun virrer veldig under maten, pleier jeg å flytte på meg. Setter meg inn på soverommet hvor det er rolig og kjølig og ikke så mye spennende å se på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142532594-hvor-mye/#findComment-142537799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå