Carro og Oscar Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Hei, jeg er nå 29 uker og 5 dager på vei. Og i det siste har jeg kjent mer og mer ubehag helt enderst i magen. Vanskelig å beskrive egentlig men det føles som om det er noe som blir klemt og flyttet på der inne :-) Kan det være den lille som tråkker og sparker på organer etc. Merker det særlig hvis jeg sitter i visse stillinger (må nesten halvligge eller ligge for å ikke kjenne dette) og når jeg går føler jeg også at noe dunker frem og tilbake eller blir klemt. Andre som kjenner til dette? Noen ganger gjør det vondt, andre ganger er det bare ubehagelig. Er også plaget med mye kynnere. Vet at babyn ligger med hodet nedover. Jeg har morkaka på framsiden av magen så kanskje det er det som klemmer? Kjenner ikke veldig mye spark fra babyen pga. morkaken men noe hver dag er det jo, var på kontroll senest fredag og hjertelyd og allt tyder på at han er i form. Føler at jeg blir handikappet av dette, vill helst bare ligge.
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Jeg er 31+5 idag, og kjenner meg igjen i det du beskriver. Får lett en "klemt" følelse, både nederst i magen og øverst. Særlig oppunder ribbeina kjenner jeg at det dytter godt, og jeg får problemer med å bøye meg/puste skikkelig ut (hodet som ligger der). Rompa ligger godt nedi bekkenet og jeg kjenner innimellom at det klemmer/dunker nedover og bortover siden av magen. Føles innimellom som om jeg har altfor stram bukselinning og at det klemmer innover på en måte (selv om jeg går med gravidbukser uten linning i det hele tatt). Har blitt litt engstelig for å ligge på siden for jeg føler at jeg klemmer bebisen Jeg har også morkaken på framsiden, men kjenner best på nedsiden av den (det virker som om den sitter litt lenger oppe på magen). Tror selv det er babyen som begynner å kreve sin rett. Det blir jo mindre og mindre plass inni der, og da vil det vel nødvendigvis kjennes bedre og gå utover plassen til andre ting i magen
Carro og Oscar Skrevet 8. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2010 Bra det ikke bare er meg da :-) Ja, er vel som du sier at noe må jo nesten komme i klem for at den lille skal få plass. Så vi får vel bare belage oss på at det blir enda verre frem til den bebisen blir født. Mener også jordmor nevnte en gang at når morkaken er foran så blir det litt mer ubehag enn om den ikke var det. Kan nok hende den kommer mer i veien. Så får vel prøve å ikke ikke bekymre oss for mye, selvom det er det vi gravide gjør best :-)
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Trøsten er at jo lenger vi kommer, jo større sannsynlighet er det for at alt går knirkefritt Regner med at det er bedre å kjenne, enn å ikke kjenne. Nå er det uansett ikke så lenge igjen, så vi får bare prøve å nye de siste dagene!
Carro og Oscar Skrevet 8. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2010 ja, det er sant. vi får prøve å nyte det! Er bare så utrolig slitsomt og vondt når det stikker til nederst i magen.... Når jeg skal sitte på jeg sitte på en hard stol med baken nesten utenfor stolen hehe, nesten så jeg sitter på halebenet for at det ikke skal stikke til. ellers helst halvligge på sofa. jaja, får vel holde ut med det, bare håper det ikke er noe galt. Men lillegutt virker i form så.
Mammafugl Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Jeg hadde det også sånn litt inn i 3. trimester, mye stikking og vondt nederst i magen og det var en pine å sitte "vanlig" og særlig fremoverbøyd. For min del gikk dette seg til etterhvert. Hun plasserte hodet sitt godt nede i bekkenet og det hele roet seg ned. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå