Gå til innhold

Flere som har problemer med å sove..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at man blir så trøtt når man blir gravid, men jeg sliter virkelig med å sove. Jeg er gravid for første gang, så det kan jo ha noe med at jeg er så spent og ligger og tenker på ALT. Det tar lang tid før jeg sovner om kvelden, våkner jeg på natta, tar det også lang tid før jeg sovner igjen. Er det flere i 1.trimester som også har problemer med å sove, eller er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he:) Skjønner hva du mener:p

*blir det jente?* *Blir det gutt?* *når kan jeg begynne å shoppe baby-sakar?* osv...

Men som sant skal sies.. Jeg er født trøtt i følge min mor og har ingen problemer med å sove:p

Jeg sover mer enn nok, men det du kan prøve på er å ta med deg en blokk og penn i sengen og skriv litt hva du tenker på:) Jeg gjør det nå, og det blir en sv.skapsbok til babyen min:)

Gratulerer med førstemann, og kos deg:O)

Er mitt første også:)

Langt på vei?=)

Skrevet

Ja, jeg opplever problemer med å sove. Jeg er gravid for 4. gang (har mistet 3 ganger i MA/SA), og en del skyldes nok bekymringer i forhold til om det går bra denne gangen. Samtidig har jeg opplevd søvnvansker i alle svangerskapene, både med at jeg sovner sent og våkner i løpet av natta.

Det er jo mye som skjer, både kroppslig og mentalt. Kroppen forandrer seg jo og vi er fulle av hormoner. I tillegg innebærer det jo en stor forandring, som kan vekke mange tankeprosesser. Kanskje ikke så rart at vi sover litt urolig?

Skrevet

Takk for tipset med blokk og penn, det skal jeg prøve! Det er mange ting jeg kommer på om kvelden som jeg må få sjekket dagen etter, som det hadde vært greit å bare fått skrevet ned så hadde jeg ikke trengt å tenke mer på det. Men natt så våknet jeg i tillegg av at jeg var så forferdelig kvalm, så det hjelper ikke akkurat det heller..

Jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei. Jeg har gått litt av og på pilla og har hatt veldig ustabil syklus (fra før jeg begynte på pilla). Tok cb-test med ukeindikator på fredag og den viste at jeg var 3+ på vei og det vil jo si 5+. skal til legen 18.november å få sjekket litt, men vet ikke om de kan finne ut noe før det evt er ultralyd.

Så trist at du har mistet 3 ganger vilja80, krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen da. Ikke noe gøy å gå rundt å være bekymret. Jeg er bekymret og har ikke mistet før, så må jo være ekstra spennende for deg. Lykke til!!

Gratulerer til begge to! :)

Skrevet

Bare hyggelig :)

Ja, jeg skal til neste legetime 16 desember og er 6+5 i dag.. Jeg sitter med nr til tidlig ultralyd på et sted i nærheten, så tror jeg skal ta meg en tur dit :) Jeg får se hvor mye jeg får gjort i dag først :o)

Takk i like måte ;)

Skrevet

Så spennende med ultralyd:) Har du fått time? I og med at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei, så håper jeg at jeg kan få time til tidlig ultralyd når jeg er hos legen om en uke...

Skrevet

Ja, her er det også fryktelig dårlig søvn for tida. Begynte egentlig med det etter at nr 1 ble født. Gikk litt til akupunktør som da mente at det sannsynligvis var pga hormoner osv. Var inne i en god periode for en stund siden, men etter at jeg ble gravid igjen nå så har jeg begynt å sove skikkelig dårlig igjen. Bruker lang tid på å sovne og våkner flere ganger om natta og veldig tidlig på morgenen. Håper det bare er midlertidig:) Bruker litt avslapningsteknikker som jeg syns fungerer veldig bra. Puster rolig og dyyyypt inn og rolig ut igjen. I starten må jeg konsentrere meg om det, men så går det litt av seg selv, og når jeg får til det så sovner jeg ganske raskt. Men oppvåkninger om natta blir det fortsatt litt for mye av... Lykke til og håper det bedrer seg:)

Skrevet

Både å skrive ned det jeg tenker på og det med å puste rolig inn og ut hjalp faktisk veldig mye, så takk begge to! :) Deilig å få sove litt bedre om natta, trenger all den søvnen jeg kan få:)

Skrevet

Jeg er syyykt trött om dagen.

Kunne sovet halve dagen, hadde det ikke värt for de to andre ungene her... Sovner om kvelden, men om datteren min våkner på natta og trenger hjelp til å gå på potta, eller om hun våkner veldig tidlig og jeg ber henne gå og legge seg igjen, er det veldig vanskelig å sovne igjen.

Så irriterende!

Skrevet

Så fint å høre at det bedret seg, Gorine:) Håper det fortsetter sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...