Andie82*tobarnsmor* Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Jeg har astma...er ikke kjempeplaget, men nok til at jeg bruker ventoline fra tid til annen, spesielt når jeg er forkjøla som nå. Problemet er jo da at ventoline tydeligvis ikke er spesielt bra og bruke når man er gravid......noen som vet hva jeg kan gjøre?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Såvidt jeg har forstått, inneholder de fleste astmamedisiner stoffer som kan være uheldige for et foster. Men man må ta hensyn til mors helse, og veie for og imot. I mitt tilfelle ble det bestemt av legen at jeg skulle fortsette med den daglige dosen medisin ( symbicort ) ettersom konsekvensene ved å kutte den ut ville fått alvorlige følger for meg, og dermed barnet mitt. Det er nok lurt å ta en prat med fastlegen din og se hva han/hun kommer frem til. Uansett må du ikke slutte å ta medisinen din før du har snakket med legen!
♀2009♀2011 Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 ved sist graviditet fikk jeg beskjed av legen min at jeg skulle se an og vurdere selv om jeg følte jeg trengte ventolin eller ikke. Bruker nå og da, spesielt ved forkjølelse. Brukte kanskje 5 doser totalt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå