Gå til innhold

Sliten av guttungen (6 mndr) som ikke sover mer enn to timer i slengen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har klaget min nød her inne før..han sover ikke mer enn to timer i slengen døgnet rundt. Vil bare ha puppen for å få sove. På natten kan han holde på hver time. Han får nå to måltider grøt, formiddag og en på kvelden. Han nekter å ta flaske og smokk ( har prøvd utallige typer og ganger).

Når faren tar han om kvelden og natten, gråter han mye og girer seg opp, til jeg kommer og må gi han pupp for å roe han. Jeg føler jeg har gjort det meste nå....

Er det noe jeg ikke vet som kan gjøre så han sover bedre, så han kan finne dypsøvnen. På dagtid sover han tilsammen 3-4 timer hvis jeg er heldig, og han sover ikke etter kl 16 og legges rundt 18.30 tiden...

Vær så snill kloke damer, hjelp meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde en løsning til deg, men følger heller med om du får svar. Er redd jeg kommer til å være i samme situasjon som deg om et par måneder. Småen her sover heller ikke lengre enn det, og har egenlig ikke gjort det siden han var nyfødt. Man blir veldig sliten av det, og redd for at småen ikke får sovet nok.

Fikk tips om avocado her inne, men jeg må nok vente litt til med å prøve det siden småen her ikke er riktig fire måneder enda. Avocado er fettrikt og sunt og bra for småtroll, og kan holde dem mett lenge, så det skulle visst funke å gi som siste måltid før natten. Kanskje verdt et forsøk?

Skrevet

Har du prøvd manuellterapeut som feks osteopat eller kiropraktor? Kanskje han har vondt noe sted? Kanskje han har allergi av noe slag? At han ikke tåler grøten? Har du vært hos lege eller hs med dette? Gråter han mye?

Min holdt også lenge på med to-timer-i-slengen-økter, men har nå begynt å komme opp i enkelte økter på 3-4 timer på natta (er straks 7 mnd). På hs har jeg skjønt at dette kan være helt normalt. Det har vært slitsomt, men nå når det er bedring i siktet holder jeg ut! Det er også ganske nylig at han har godtatt flaske fra pappaen på kvelden, ellers har jeg måttet legge hver kveld. Ellers hjelper det jo at han sover til halv ni på morgenen før han vil opp for dagen, da er det jo greit nok med mye nattamming. Men jeg legger senere enn deg, i 20 tida, da er siste sove økt ferdig i 17-17.30 tida. (siste dag-sove-økt er kort, maks halvtime).

Skrevet

Trodde jeg var alene om det jeg,men det er kanskje ikke bare meg... Er utslitt. Har to småtroll fra før, og den på 5,5 mnd sover totalt 3 timer på dagtid (en av 1,5 timer og resten i små dupper). Fra 19.00 om kvelden til 05-06 tiden om morgen er det pupp annenhver time og jeg sover maks to timer i strekk. Dette har jeg nå snart gjort i et halvt år. Hun vil heller ikke ta flaske eller smokk, og skriker hvis pappa eller noen andre tar henne. Hun vil heller ikke svelge noe særlig grøt eller annen mat enn et par skjeer fruktmos. Har ikke hatt det problemet med de to andre, og er helt i villrede. Det grenser til sint og frustrert nå om dagen. Alle råd mottas med stor takknemlighet.

Skrevet

Ja. Han har vært hos kiropraktor og manuellterapeut. De fant ingenting galt med han. Fastlegen min (ei dame) rådet med til å kjøre steinhardt på ferberkur da han rundet 6 måneder, men jeg vet ikke om jeg makter denne skrikekuren. Det må da finnes bedre ting å gjøre????

Hs sier vi får gjøre det som er best for oss.... Jeg har prøvd å be om hjelp mange steder, og lunta mi og er kort som f...om dagen. Jeg har også ei lita på tre år som får mye av frustrasjonen min om dagen..noe som er veldig urettferdig av meg...

Skrevet

Skjønner deg veldig godt! Jeg runder snart fire måneder med dette, og har hatt et par sammenbrudd allerede. Har en blid og fornøyd gutt som har faste rutiner, så det virker ikke som noe plager han, annet enn at han eventuelt har lite magemål og blir raskt sulten igjen.

Nå har tydeligvis rutinen hans blitt å stå opp klokken 5 om morgenen. Har prøvd alt. Holde han våken lengre på kvelden, få han til å sove mer på dagen, mindre på dagen, legge tidligere, sove på et annet rom, smokk, flaske, MME. Ser ut til at jeg er dømt til å ikke få sove mer enn to timer i strekk, og opp klokka 5, og det blir en del mindre fordi man bruker tid på å amme og sovne igjen. Noen ganger får jeg bare ikke sove igjen, fordi jeg blir liggende å grue meg til neste gang jeg må våkne. Det hjelper ikke å sove når han sover på dagen heller. Det får meg bare til å føle meg enda mer tåkete. Joda, folk har overlevd dette før, men det holder pinade meg hardt altså! Nå ble katten min overkjørt og drept i helga også, og da kjente jeg det virkelig tårnet seg opp. Det skal altså ikke så mye til før jeg tørner.

Ikke meninga å kuppe innlegget ditt, ble bare så revet med her jeg sitter med blodsprengte øyne. Det er hardt når man har barn fra før som trenger oppfølging, og hus og heim som krever sitt.

Skrevet

Takk, mammaløve, du kupper ikke innlegget mitt, det er som det er som å lese om meg selv. Bedre er det ikke når mora mi sier at "sånn er det bare". Det hun var mest opptatt av i dag var at jeg ikke hadde malt ferdig et rom!!! Jeg fikk nesten sammenbrudd når jeg for n`te gang sa jeg måtte prioritere barna mine og ikke pusse opp, det får bare stå stille en stund nå ja.

I dag gikk jeg til innkjøp av gonatt grøten til nestle. Håper den hjelper på noe. En gammel dame i nabolaget sa at det kanskje hjalp å ha radioen på veldig lavt på soverommet hans...skal prøve det også.

Ja, min er som din, blid og god når han er våken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...