Gå til innhold

Noen av dere damer her inne som har hund?

Anbefalte innlegg

Vi har to hunder, schæfere begge to, og tispa som er "min" har begynt og vokte over meg! ^^ Han hunden vår får ikke bort til meg om tispa har bestemt at han ikke får lov. Knurrer og flekker tenner. Dette gjelder kun hunder, og hun har aldeles ikke noe vakthold over meg når det gjelder andre mennesker, men andre hunder får ikke bort til meg om hun får viljen sin.

Og om natta har hun måttet flyttet opp til rommet vårt, for hun står å uuuuler om hun ikke vet hvor jeg er! Kjempe merkelig hvor fort hun har merket noe.. Hun startet med dette for 4 dager siden, samme dag som jeg testet positivt!

Har dere merket noe endret oppførsel hos dyra deres?

Fortsetter under...

Hehehehe høres slitsomt ut, men det var godt å høre, for min lille lasa apso, følger etter meg over alt, og det går meg litt på nervene innimellom. Fint å høre andre har det verre...hehehehe. Kan ikke gå på do uten at han tusler rundt føttene mine. Han er også ekstra på vakt mot fremmede:-)

Det går vel tilbake til normalt etter fødselen:-)

lykke til

Huff.. ja, blir godt når det går tilbake til normalt! :P Hundene våre har eget rom, men der står hun bare og uuuuuuler, for hun vet ikke hvor jeg er. Både på natt og på dagtid. Mannen ble så sprø i går at han satt henne uti bilen en liten stund, mens jeg var på jobb. Der var hun faktisk rolig! :)

Annonse

Det er utrolig hvor mye de skjønner disse hundene. Jeg har ei tispe og har også følt at hun har blitt mer klengete og skal ligge helt inntil meg osv. Hun driter i mannen min for tida, og sånn har det ikke vært før.. Vi får se hvordan det utvikler seg. Håper bare at det skal gå bra når babyen kommer, at ikke hun skal bli sjalu.

Hei! Vi har en hund som er tre år gammel, og jeg merket godt forandringer på ham når jeg var gravid sist (har en gutt på snart to år). Han ble ikke noe "voktende" eller endret oppførsel forøvrig, men det jeg merket (og det skjedde lenge før jeg fikk mage) var at han plutselig sluttet med å gå på magen min hvis jeg lå på sofaen/i sengen, noe han gjorde hele tiden ellers. Men mens jeg var gravid holdt han seg helt unna! Etter fødselen begynte han med det igjen, så det var tydelig at han skjønte at det var "noe" som han skulle være forsiktig med. De skjønner mer enn vi tror, disse dyra ;) Tror at du vil sikkert merke at hunden "blir seg selv igjen" etter fødselen :)

• 1 måned senere...

Har en liten dvergpinscher gutt på 1 år og 8 mnd. Han elsker å ligge på sofaen sammen med meg. Men nå etter at jeg har blitt gravid, er han begynt med å noen ganger dytte snuten sin forsiktig mot nederste del av magen min:) har ikke begynt å få mage enda, så det er ikke det at den har forandret seg heller:) Koselig:)

Forresten så har han den siste uka begynt å pipe i buret sitt på kvelden når vi har lagt oss. Han ligger i buret på kjøkkenet, vegg i vegg med soverommet vårt. Han piper ikke så lenge og intenst, men virker som om han vil være sammen med oss:) Og han har vært vant til å ligge i buret sitt på natten siden han var valp, så det er ikke det som er problemet:)

jeg har 4 Berner Sennen, og har ikke merket noen knuffing på de enda. Jeg har ei drektig tispe, så de er mer opptatt av henne.

Men forrige gang jeg var gravid var hannen min veldig klengete på meg, dessverre endte det svangerskapet i SA, men han merket nok da at noe var på gang.

Jeg tror det er relativt stor sjanse for at tispa de vil vokte sånn over ungen også, og at det kan bli bråk. Det skumle er da om se skulle komme til å tråkke på barnet fordi de bråker eller så.

Synes du bør prøve å få tispa de litt på avstand, absolutt ikke tillate at hun flekker tenner til hannen og slikt.

Men oppførselen hennes er for all del helt normal. Problemet er at det kan utvikle seg på en negativ måte.

må legge til en ting til..

Det er ikke å anbefale at hundene sover på samme rom som babyen da det kan bli mye hår i barnet seng. Barnet bør så sove fri for hundehår. Så du får et ekstremt stort omvendingsproblem om hunden får sove på soverom fram til fødselen og deretter bli kastet ut. Ikke vil barnet få sove om hunden hyler heller.

Jeg har hundene på soverommet vårt selv, og enn så lenge får de lov, de ligger kun på gulvet. Vi har planer om å flytte før barnet kommer, og fra vi flytter i nytt hus så får ikke hundene være på soverommet lenger.

Hei. Hundene har ikke tilgang til babyens rom. Ikke kattene heller, så der er det helt hår fritt! Samt vårt rom nå.

Tispa har heldigvis roet seg masse, og vi merker ikke noe særlig mer av oppførselen hennes. Hun har nå flyttet tilbake på stua og styrer ikke lenger om natta! Bjeffer ect. Det var nokk bare at hun skjønte at noe var på gang.. :)

Så heldigvis har det gått seg til med ignorering av uønsket oppførsel og belønning, og at vi har sluppet og "trene" det vekk på andre måter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...