Spinella Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Jeg og prinsessa plages med ammingen. Jeg har avflatede brystvorter og hun får ikke tak. Men jeg vil jo at hun skal få i seg mm så jeg pumper, minst seks ganger daglig. Jeg har en håndpumpe, men lurer på om jeg skal koste på meg en elektrisk. Noen med erfaringer? Er det sant at man får ut mer melk med elektrisk pumpe? Er den verdt 1300 kr?
Junigutt 2010 <3 Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Å herregud og fader. Jeg pumpet meg på det meste fem-seks ganger daglig og var lei.. og jeg har elektrisk! JA!! Det er verdt pengene!! Jeg tror at man får ut mer med elektrisk, men vet jo ikke.. Jeg pumper meg ca hver 5 t og får ut ca 100 ml av hver pupp.. Som oftest Lykke til!
sillyfilly og Olivia Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Elektrisk brystpumpe er helt nødvendig når man pumper flere ganger om dagen. Absolutt verdt pengene. Særlig om du kjøper Medela Swing. Den er god. Min erfaring er at jeg får ut mer melk med elektrisk enn manuell pumping. Vet ikke helt hvorfor..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Medela Swing elektrisk pumpe er verdt hver eneste krone ja! Skal du fullpumpe deg, ville jeg imidlertid gått for en dobbeltpumpe, men de er ganske så dyre tror jeg (men man sparer dog MYE tid..) Og grattis med prinsessen forresten, velkommen inn hit=)
laroos Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Jeg har både Avent manuell pumpe og Medela swing, og får faktisk ut mer med den manuelle. Men det er veldig behagelig med den elektriske! Synes den er verdt pengene.
2010 Mammaen Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Jeg vil anbefale deg å prøve før du kjøper! Jeg har en avent elektrisk som jeg ikke får ut en dråpe med, så jeg bruker den manuelt. Gikk også til innkjøp av en Medela Freestyle (ja - DYR) og den funket heller ikke, så den ligger i skapet og jeg sitter og trykker med Aventen (som er helt genial synes jeg). Ammehjelpen leier ut pumper noen steder (og babyshop). Kanskje du vil prøve å leie en liten stund før du kjøper?
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Jeg har en Medela Advanced Pump in Style -eller noe (dobbel elektrisk) å selge dersom du er interessert. Om du skal fullpumpe hadde jeg valgt den, - eller håndmelking om du har lett for det! Type alt eller ingenting... ;P
Løver Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 Heisann, Jeg hadde innadvente brystvorter, og vi slet med amming de første 1,5 mnd. Jeg pumpet meg,og brukte elektrisk pumpe som tok begge brystene samtidig. Har ikke prøvd manuell, men ser for meg at det blir mer pes enn glede, og tar mye tid. Man har mer enn nok å tenke på om man ikke skal bruke for mye energi på pumpingen. Når jeg pumpet meg, var det min "fritid" og jeg slappet av. Satte meg på et rolig sted alene, og det var godt. Snuppa mi fikk "bryst" med tåteflask-tut i begynnelsen, så fikk vi til ammeskjold, og etter ca 2 mnd tok hun bryst. Desto mer du pumper og ammer så kommer brystvortene ut. Jeg kjøpte elektriske pumpe brukt, og det var verd de 500,- jeg brukte på det. Se på Finn.no, der er det stadig noen som vil selge. Verd hver en krone. Bruker ikke pumpen nå lengere, kun om jeg skal være borte fra et måltid. Masse, masse lykke til, og håper hun kan ta bryst en dag:) Det er verd all strevet!
cadence Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 Hadde en avflatet brystvorte med min første frøken, men den kom ut etter noen uker med amming/pumping. Anbefaler på det varmeste Medela Swing, verdt hver krone, og tåler å bli brukt noen ganger i døgnet:) Man kan regulere vakuumet i utdrivningsfasen og i utmelkingsprosessen, og den bråker ikke så innmari selv med en del vakuum. Eneste "problemet" for meg er at den ikke klarer å få tømt kjertlene på høyre side av høyre pupp, men ammer i tvillingstilling et par ganger i døgnet og det løser det problemet. Håndmelket meg de første 5 dagene etter siste fødselen, men ble utrolig sliten i høyrehånda (er "patologisk høyrehendt" og klarte ikke å få samme driven med venstre hånd) og stiv i skuldre/nakke- så gikk til innkjøp av Swing`en. En mye bedre hverdag, pass bare på at du bruker et brystskjold (den delen man setter mot puppen) som er stor nok (se bruksanvisningen som følger pumpa). Følger to størrelser med i pakken, men jeg endte opp med å bestille en størrelse som var større enn disse- og hele melkingen går enda raskere:) (kosta 30,- å etterbestille via Boots apotek). Lykke til:)
Spinella Skrevet 8. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2010 Takk for alle svar. Her i byen selger de bare Avent pumper, men etter deres råd så bestilte jeg heller en Medela Swing på nettet. Håper jeg blir fornøyd med den, for det er et himla pes å sitte å pumpe seg med den manuelle pumpa så mange ganger per dag, og ikke minst på natta. Men hvordan er det med det skjoldet? Kommer det an på hvor store pupper man har? Eller brystvorte? For jeg har gigapupper og lurer på om jeg burde bestille den største størrelsen med en gang? Er IVRIG etter å komme igang med bruken av pumpa
nonstop79 Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 Eg har medela swing pumpen. Kjøpte ekstra sett med to pumpeflasker. Eller hva det heter.. kjøpt på apotek. Har svære pupper, men ingen problem når eg pumper...mye bedre enn manuell med disse gigajurene vertfall...hehe.. visste ikke det var forskjellige størrelser på skjoldene engang eg. Så tror nok det går greit..
cadence Skrevet 9. november 2010 #12 Skrevet 9. november 2010 For meg ble det lettere å pumpe med litt større skjold, dvs at selve brystvorten fikk litt bedre plass uten å bli "skviset" inn i røret mot koblingsstykket. For selve skjoldet er nok ikke mye større, men røret man kobler på koblingsstykket er større i diameter slik at vorten får "fri passasje". Ble straks mindre sår også, men det er vel mer i kombinasjon at vesla har fått bedre sugeteknikk også Skjoldene finnes i str 24, 27 og 30 ihvertfall. 24 følger med i pakken, og jeg brukte den i noen dager før jeg bestilte større (etter at jeg hadde lest hele bruksanvisningen hehe).
Spinella Skrevet 9. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 9. november 2010 Ok... men da tror jeg jeg venter og ser på det skjoldet som følger med, og så kan jeg jo eventuelt etterbestille. Er bare så superivrig etter å få byttet ut den manuelle pumpa, og hååååper at den elektriske pumpa skal gjøre at jeg får ut litt mer melk. Nå kan jeg pumpe i en time, og får bare ut rundt 50 ml, og det er på begge puppene. Får ut mer hvis jeg lar det gå lenger enn tre timer mellom hver pumping, men ikke nok til et helt måltid til lillesnuppa. Men VIL at hun skal få litt morsmelk også, ikke bare mme, så da er det bare å pumpe i vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå