Nikkamoren Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Hei Jeg har litt problemer med å få nurket mitt på 1 mnd med å die nok. Hun spiser ganske lite og ofte, lurer ofte på om hun ikke liker melken min.. (Har mye melk.) Forrige uke hadde hun bra vektøkning på 150 gram den uken, tidligere har hun lagt på seg litt lite så jeg forsøker å gi henne ekstra på kopp etter råd fra helsesøster. Men etter mye kamp med koppen og at jeg har tilbydt henne brystet i lange baner, så ligger hun og sutter på fingrene. Betyr det at hun er sulten eller liker hun bare å sutte tro?? Noen som har noen formening?
Mellirs ♂ '10 Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Jeg har en på 3 måneder som ligger med fingrene og helst tommelen i munnen HELE tiden. Fra han var noen uker gammel så har han hatt et enormt suttebehov, og vi har vært avhengige av smokk. Ikke at jeg har så voldsomt med peiling, men det kan høres ut som om babyen din får for mye formelk? Med tanke på at hun spiser lite og ofte, så høres det jo ut som om hun ikke får nok av den tykke ettermelken. Jeg hadde det problemet litt her tidligere, løsningen for meg ble at jeg pumpet ut det som var igjen i puppen (den tykke melken) etter amming, og gav dette neste gang lille skulle ha mat. På den måten så fikk lille tykk melk, og holdt seg mett lengre, og melkeproduksjonen min gikk litt ned/stabiliserte seg, slik at den tykke melken kom fortere. Lykke til:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Evt kan du håndmelke eller pumpe i 5-10 min før du ammer jenta di. Så kan hun få den fete melka. Babyer på den alderen har gjerne et stort sugebehov. Hvis du ammer to ganger innen 1 time så la henne få det samme brystet så hun får den fete melka i stedet for enda mer formelk. Barna regulerer dette med spising selv. Ta det hs sier med en klype salt. De ser bare statistikker og skjemaer ikke på selve babyen. Jeg hadde en baby som la lite på seg, men hun var sunn og frisk og normal i kroppen. Og det bekymret meg ikke det gram at hun la lite på seg så lenge hun selv var fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå