Puppemamma Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 har hatt bekkenløsning siden dag 1 omtrent av graviditeten, men nå er det altså såppas ille at jeg faktisk ikke klarer å sove. ligger bare å vrir meg fra side til side for går ikke an å finne stilling som ikke er vond å ligge i syns litt synd på meg selv nå merker jeg - godt det ikke er lenge igjen! trur jeg må sjekke ut behandling fra kiropraktor i morgen - dette er driiitvondt og nå har jeg faktsik permisjon, så har ikke gjort noenting i dag omtrent heller :\ sukk...
Fru.Antonsen Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Åh jeg lider bare så jxxxxxx med deg :/ Magen er "i veien" og jeg MÅ ligge på venstre side, høyre side er fysisk vondt og ubehagelig. Og pga BL her og spiller det ingen rolle hvordan jeg ligger for det gjør vondt. Og gjerne etter å ligget i sengen noen minutter, kanskje sovet litt og så får jeg brått svinvondt i ryggen, blir beinhard i magen og MÅ bare opp å gå litt... Varmer, verker osv. Uansett hvor trøtt jeg er klarer jeg ikke sove nok. Blir en time her og en time der. Selv har jeg 34 dager igjen til UL-termin, 26 dager til menstermin. Gleder meg til å bli ferdig nå! Svømming vet jeg er et supert tiltak, selv får jeg ikke tak i kiropraktor, fysio eller manuell terapaut for nå er jeg for langt på vei. Vi får lide oss gjennom det her sammen... Snart ferdig <3
Puppemamma Skrevet 8. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2010 egentlig ikke no godt å høre at det er fler av oss, men alikevel en liten trøst. Ja - blir noen lange netter! I natt klarte jeg faktisk å få sove til slutt - la meg med en lang genser på så jeg var varm rundt hoftene - tror det gjorde at jeg klarte å slappe av litt bedre. men så våknet jeg jo helt våt av svette og dritvarm senere da- men da hadde jeg jo hvertfall fått sove litt ja! tenk når det er jul er vi mest sannsynelig ferdig med dissa smertene
Smurfeline87 Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Heisann, sliter med mye av det samme her, er sånn at jeg gruer meg til natten og helst sitter oppe altfor lenge fordi det ikke er annet enn vondt å ligge uansett Ville bare si ifra at om dere ikke har vært hos fysio enda så må dere IKKE gå utifra at svømming er supert. Det er forskjellige steder du kan ha bekkenløsning; foran, sidene og bak, og med rett kombo av disse så vil svømming være døden. Jeg fikk fra starten av konstatert bl foran og i sidene, og fikk streng beskjed om å overhodet ikke svømme. Kunne gjerne være i vannet og bevege meg, men den typiske svømmebevegelsen vil altså gjøre min bl mye verre.
Smurfeline87 Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Heisann, sliter med mye av det samme her, er sånn at jeg gruer meg til natten og helst sitter oppe altfor lenge fordi det ikke er annet enn vondt å ligge uansett Ville bare si ifra at om dere ikke har vært hos fysio enda så må dere IKKE gå utifra at svømming er supert. Det er forskjellige steder du kan ha bekkenløsning; foran, sidene og bak, og med rett kombo av disse så vil svømming være døden. Jeg fikk fra starten av konstatert bl foran og i sidene, og fikk streng beskjed om å overhodet ikke svømme. Kunne gjerne være i vannet og bevege meg, men den typiske svømmebevegelsen vil altså gjøre min bl mye verre.
Puppemamma Skrevet 8. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2010 Ja, jeg har prøvd svømming en gang men syns ikke det ble noe bedre av det. selv om det var deilig å få bevega seg litt selv om det ble vondt til slutt det også. jeg har prøvd å gå både til fysioterapaut (fungerte ikke) og til naprapat. naprapat satt akupunktur nåler på meg som har vært det som har vært mest effekt i hittil på meg, men ellers har han liksom klart å holde det i sjakk tror jeg. aner jo ikke hvordan bekkenet ville vært uten behandling fra naprapat.
Lillemy89 Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 jeg har sliti lenge med bekkenløsning, og kjenner meg godt igjen hvor vondt dette er. men jeg startet hos ei fysioterapaut for en stund siden, som lærte meg mange triks for å bedre det så mye som mulig. *den beste stillingen for oss nå, er å ligge på venstre side (da har du best sirkulasjon i kroppen ) og at du legger deg i stabilt sideleie. så må du bygge opp med puter under bena, bak ryggen. *gjøre bevegelser om dagen som gir deg god bevegsele /rotasjon i korsryggen og bekkenet. -du har en stor sånn treningsball du legger deg godt på, ( står på knærne og har brystkassa på ballen. og slapper av i overkroppen ) så svinger du hoftene fra side til side. overkroppen skal være helt i ro. -etter du er ferdig med det så krommer du svaier i korsryggen. dette er iallefall øvelser som har bedret nattesøvnet hos meg litt. nå er jeg på et punkt der jeg prøver det meste for at ting skal bli bedre =P
mamma til lillingen Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 23 dager igjen her, og har gått til behandling for BL hos fysio - manuell terapaut siden i begynnelsen av august. Har gått 1-2 ganger pr uke, men synes ikke det hjelper noe særlig. Nå sier hun at snart vil bekkenet stabilisere seg, siden babyen kommer lenger ned, men det er jo nå det begynner å bli skikkelig ille! Hadde en periode for en mnd siden hvor jeg ikke fikk sove, og nå ser det ut som det er tilbake. Har puter overalt i senga, foran magen, bak ryggen og i mellom beina. Men våkner hele tiden om de faller på gulvet eller jeg har sparka de vekk, i tillegg til at jeg våkner hver gang jeg skal snu meg. Klarer endelig å ligge på venstre siden, de 6-7 første mnd i svangerskapet har jeg bare kunne ligge mot høyre, noe jeg hater. Så nå sovner jeg på venstre sia, men med en gang jeg snur meg i søvne, så våkner jeg av smerter som lyner fra bekkenet og venstre hofte. Har også fått vondt nedover venstre beinet, og lysken/skambeinet. Har ikke akkurat lyst å be fysio massere meg der :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå