Gå til innhold

Sliter med å få levert i tide på grunn av trøtthet og kvalme

Fru Blåbær

Anbefalte innlegg

Jeg har innlevering av en forprøve nå på fredag, men har ikke kommet i gang på grunn av kvalme og trøtthet. Jeg er 9+1 i dag, men helt siden jeg var 4 uker på vei har døgnrytmen min vært på bærtur. Jeg sover og våkner på de merkeligste tidspunkt. I de to siste ukene har også kvalmen kommet for fullt. Selv om jeg heldigvis ikke har kastet opp mer enn et par ganger totalt, så er kvalmen altoverskyggende. Det har vært et par dager der jeg rett og slett ikke har kommet meg på bena før utpå ettermiddagen på grunn av dette. Føler ofte at jeg kun har et par timer av "tilstedeværelse" om dagen på grunn av kvalmen og trøttheten.

På fredag er det innlevering av en relativt stor oppgave, som må være bestått for at jeg skal kunne ta eksamen i faget i midten av desember. Men jeg har ennå ikke kommet i gang. Mesteparten av dagen i dag har jeg tilbrangt liggende på sofaen og gumlet på tørre kjeks for å døyve kvalmen. Men jeg føler meg likevel utrolig lat som ikke har jobbet med oppgaven. De neste dagene må jeg virkelig ta meg sammen og få rablet ned noe, men akkurat nå ser det ikke så lyst ut.

Er det noen av dere andre studenter som kjenner dere igjen, eller har noen tips å komme med? Forhåpentlig vis er jo dette noe som vil gi seg i løpet av de neste tre ukene, men jeg risikerer jo i værste fall å komme et år på etterskudd på grunn av dette.

Fortsetter under...

Selv er jeg 9+2 idag, og sliter med aaakkurat det samme du nevner her. Har selv vært dårlig og helt ødelagt siden uke 4/5.

Helt i starten var jeg skikkelig ødelagt, spydde og fikk ikke i meg noen ting som helst. Nå spyr jeg ikke like mye - men som du - er kvalmen der konstant.

I det siste har jeg slitt veldig med at jeg ikke kommer meg opp om morgenen pga søvnmangel og kvalme. Det er egentlig litt rart hvor mye jeg sover nå for tiden. Men er begynt å bekymre meg litt, siden jeg har vært ett par dager borte fra skolen. (Vg2)

Vil selfølgelig ikke ha fravær, men det er skikkelig tungt å skal gå på skolen når man ikke er i stand til noen ting (så vidt jeg våkner! + kvalmen som er der heeele tiden)

Enkelte dager er jeg bare litt kvalm, mens andre dager er jeg helt på en annen planet. Så, jeg kjenner meg igjen i det du skriver - jeg sliter med fraværet pga kvalmen og trøttheten :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...