Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Del Skrevet 7. november 2010 Dette har sikkert blitt diskutert her før, og så det er sagt - jeg VET at gravide blir anbefalt å holde seg unna rakfisk. Men jeg spør likevel... Jeg og min kjære er nemlig - som vanlig - invitert på det årlige rakfisklaget hjemme hos min far neste helg. Jeg testet svaaaaakt positivt i går, og skal ta en ny test i morgen for å bekrefte eller avkrefte et evt svangerskap. Om jeg ikke er gravid er det jo ikke noe å diskutere, men hvis det skulle vise seg at jeg faktisk er gravid... Da kommer jeg til å være 5+2 den aktuelle dagen. Har ikke lyst til å fortelle noen om graviditeten såpass tidlig, og de tilstedeværende kommer til å skjønne det om jeg ikke spiser (at jeg ikke drikker alkohol blir ikke noe problem, da jeg vanligvis drikker svært sjelden). Samtidig har jeg veldig LYST til å spise rakfisk... Spørsmålet er selvfølgelig - hvor stor er sannsynligheten for at jeg kan få en infeksjon som følge av listeriasmittet fisk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142531193-rakfisk-og-graviditet-samme-som-anonymforum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå