Gå til innhold

Blødninger - etter MA

TONEbabe

Anbefalte innlegg

Vet det er flere her som nettopp har hatt MA, så jeg må spørre:

Hvor lenge blødde dere etter Cytotec?

Jeg begynte å blø etter 5 timer, sånn som de sa, og hadde kraftig blødning dagen etter, deretter avtagende i 2 uker...

Nøyaktig 14 dager etter Cytotec fikk jeg plutselig kraftige blødninger igjen (friskt blod, ikke klumper), og har blødd kraftig i 4 dager... Noe mens.murring/litt smerter...

Synes dette er litt pussig, vurderer å ringe gyn. avd... Redd for blodmangel :/

Fortsetter under...

Hei!

Så synd at du har hatt en MA..kjipe greier!

Jeg tok cytotec siste gangen jeg hadde MA. Blødde massivt i over ett døgn, før det roet seg og avtok. Blødde ikke så mye den uka som kom, men fikk vanvittige smerter og styrtblødninger plutselig. Ringte sykehuset, men fikk beskjed om at det mest sannsynlig var min første mens.... PHØ!

Neste dag var jeg så dårlig at jeg ble hentet i sea-king helikopter og flydd inn til sykehus for operasjon. Ring gyn! Dra inn for sjekk, det er store muligheter for at rester kan ligge igjen. Muligheten er tilstede for at det blør ut av seg selv, men altfor mange må alikevel ha en utskrapning etterpå. Man skal blø avtagende og ikke økende.

Spør om å få en ul så de kan sjekke rester med engang.

Synes det er så jævlig når man må gå slik med smerter og blødninger etterpå.

Håper det går bra med deg! Håper jeg ikke skremmer deg, men sykepleier på sykehuset sa til meg at dette begynte desverre å bli et vanlig scenario.......?

Hvor langt var du på vei?

På hjemmesidene til de som produserer cytotec kunne jeg lese at de ikke anbefalte dette til de som var over 9 uker... jeg ble tilbudt det både når jeg var 14 og 10 uker....

Lykke til, håper du får hjelp.

Jeg var i uke 12 da det ble oppdaget, men fosteret døde i ca uke 7-8, så jeg var under grensa på 9 uker... Ringte Gyn.avd i sta og vakthavende gyn mente det var mensen som hadde kommet... (Rtter 2 uker...? Hun sa det var individuelt når den kom) Jeg har ikke smerter da, kun blødninger, men som du sier skal det ikke være økende. Hun sa jeg skulle se det an... Jeg vil bare bli ferdig med dette jeg...

Hei TONEbabe!

Jeg tok disse tablettene for 15 dager siden. Fikk vite i uke 11 at fosteret var dødt :(

Blødningene ble mindre og mindre og etter dag 10 var jeg hos en gyn. som tok ultralyd på meg. Han så at det var litt igjen, men at dette skulle komme ut av seg selv ved neste mens.

Siden jeg neste var ferdig med blødningene, hadde jeg og min mann samleie samme dag (dag 10) - dagen etter kjente jeg murringer i magen, eggløsning/mensen følelse, tenkte at nå er det eggløsning!

Men det endte med kraftigere blødninger, smertene i magen var konstant og jeg er nå litt bekymret? Er det mensen? Kan det være samleiet som provoserte frem "siste rest"?

Ringte sykehuset og de sa at det IKKE kunne være mensen allerede - men det fikk jo du beskjed om?? Hm.. man blir litt gal av å ikke vite hva som skjer med kroppen sin. Jeg vil jo bare forte meg å bli gravid igjen :0)

Jeg vet om mange som har blitt gravide rett etter en abort, uten å ha fått mensen imellom - de har fått nydelige, friske barn...

Men kan man bli gravid så lenge man blør??

Uff, skjønner du og er frustrert!! Jeg ringte fastlegen min og jeg da... Var ikke helt fornøyd med hjelpen jeg fikk på sykehuset. Så jeg fikk time i morra, og da skulle hu sende meg til ul hvis hu mente det var nødvendig. Fastlegen min mente det ikke kunne være mensen også. Jeg blir gal av forskjellig svar fra forskjellig hold...

heisann... vært borte noen dager... ferie mm

men jeg har jo hatt litt aber disse dagene.... etter min MA for snart 3 uker siden .. fikk jeg pillekur og dagen etter masse bløding.... ble liggende en natt på sjukehuset... og ved hjemreisen fikk jeg en ul der legen mente at alt var ok... og at resten ville ordne seg selv... pga. litt misforståelser fikk jeg innkallelse til ny ul 14 dager etter.... ( de var ikke klar over at jeg hadde ligget ei natt på sjukehuset og at jeg hadde fått UL )

Det ante meg litt men jeg tenkte jeg møter opp alikevel.... og det var sannelig bra fordi det var rester... dessverre.... vi ble enige om å ta en pillekur til.... kom en del rester da.... og jeg håpet at det var ok.... var på ny sjekk i går og det var enda ikke bra og det endte i en utskraping til slutt alikevel..... det jeg vil frem til er at det er jo lurt med en ul etter på mesten uansett..... for hvordan kan vi vite at vi har blødd de mengdene som skal til..... Gyn sa til meg at med de resten i livmoren ville det forhindre at min syklus kom igang igjen..... og jeg har jo nå gått over 4 uker siden det ikke var liv lenger men kroppen min skjønner tydeligvis ikke dette.... så jeg har værken blitt sjuk- hatt blødniger eller noen ting som indikerer på at min kropp ikke har det bra!!!!

Så jeg tror at det lureste er å sjekke opp i ting... og skulle det bare være mensen som var meld sin ankomst er jo det bare KJEMPE.....

men vi ønsker jo å leve i det håpet at det skal være bra!!!! Men det er jo bedre å bare få fakta på bordet.... da kan legene gjøre noe med det!!!!

klems jenter

Annonse

Hei me5.

Godt med ferie da!

Så bra du gikk til ul da, og ny kur også?? Var det like vondt?? LIkevel måtte du ha utskraping? Godt å vite i allefall at nå er alt ute! :)

Jeg var nettopp hos fastlege, hun tok underlivsundersøkelse, og hun sa "hun så noe rart" som "ikke var som det skulle" Jeg forsto det slik at hun mente det sannsynligvis var rester der. Jeg fikk time til ul i morgen... Blir godt å få en sjekk, men kjenner jeg har liten lyst på utskraping eller ny pillekur, samtidig som jeg vil bli ferdig med dette her. Jeg er så lei, og sliten og mere lei...

Uff, at det skal bli så mye styr, skjønner ikke hvorfor de gir oss disse tablettkurene, hvis alle må ha utskraping likevel...

Krysser fingra for at det er mensen som har kommet, og hååååper de ikke finner noe rester i morra.

mylille:

Jeg fikk beskjed av fastlegen min nå, at det ALLTID var lurt med en sjekk uansett dersom blødningene økte (for de SKAL avta). Er det mensen er det flott, men er det ikke, så skal man ikke sitte hjemme og vente på en infeksjon...

Sjekke sjekke jenter - bare å sjekke!

klem herfra

Hei.

Jeg fant ut på tidlig ul i uke 13 at fosteret var dødt 9+5 og fikk cytotc lørdag 30. oktober. Blødde lite etter dette, og fikk fryktelige smerter onsdagen etter, ringte gyn og de sa det var normalt. Smertene ga seg ikke, tok blodprøve på fredag for å sjekke hcg og det hadde synket bra og de sa at alt var som det skulle. Men på fredag klarte jeg ikke smertene lenger og kom meg inn til ny ul og fosteret var fremdeles inni meg. Ble da spurt om jeg ville ha en ny cytotec kur, men nektet og fikk utskraping dagen etterpå.

Mitt råd er å ikke stole på at cytotec kuren gjør det den skal, og heller ikke stol på hcg prøvene. Som legen sa vi kan nok ikke stole på at hcg prøvene stemmer.

Jeg hadde krevd en ny ul for å være sikker på at alt er som det skal, det er for stor påkjenning og skal måtte gå slik-

Lykke til:)

Heisann tonebabe....

Ja det er jo et voldsom styr dette!!!!! Utskaping var ingenting men det verste var jo at jeg måtte sitte i "kø " i 8 timer for ett inngrep på 15 min.... men det ble jo litt venting etterpå.... men jeg gikk til operasjon kl. 18 og var i bilen på vei hjem kl. 20 men jeg hadde mer smerter nå etterpå.... ja sterke mens smerter men i dag er ujeg som om ingenting hadde hendt..... men av pillekuren hadde jeg noen smerter men det vil jeg si var normale menssmerter....

Men etter som jeg forstod på "min" gyn var at hcg ikke hadde noe å si i forrhold til om det var rester igjen... hun sa at hcg fortsatte å gå ned som normalt ,men at det som var problemet når ikke alt var kommet ut var jo at det forhindret syklusen å komme igang igjen...... :-(

og det vil vi ikke skal skje jenter.....:-)

8 timer??? Oi, håper ikke jeg må vente sååå lenge hvis jeg skal til utskraping! Gruer meg, ass... Fikk time i morgen kl 8.30... Først sjekk om det er noe igjen der... Også evt utskraping...

Men godt i allefall å få sjekka det.

Også skal vi egentlig på utenlandstur på torsdag oppi alt detta...

Jau jau, tenke positive tanker.

jeg har ingen ting smerter i dag..... ble sjukemeldt..... men er hjemmeværende så jeg tok ikke imot....men siden du skal være så tidlig hadde jeg latt være å spise fra morgenen av slik at du er fastende og klar.... det var jeg!!! godt å få det gjort samme dag enn å vente en ekstra dag pga en skal være fastende.....

jeg har også veldig lite blødninger i dag..... hadde forventet mer... tenker jeg ringer i morgen å hører om det er normalt!!!

Jeg var på stavanger sjukehus.... hvor i landet er du???

Ferdig!!!!

Jeg bor på Østlandet, så var på Akershus Universitetssykehus.

Møtte opp kl 8.30 - ble undersøkt med en gang - sendt til utskraping kl 09.30 - kom inn kl 10.00 - ble tatt inn kl 10.45 - ferdig 11.00 - fikk reise hjem kl 12.00 - Ligger under pleddet på sofaen med te nå:)

Godt å være ferdig!! Fikk beskjed om å ikke ha sex på 2 uker, deretter var det fritt fram! ;)

Sykmeldt i dag og i morra, resier utenlands noen dager i morgen kveld.

Gleder meg!

Annonse

godt å være ferdig ja!!!!

da var jo duheldig med tidskjemaet ;-) smiler litt av det nå men de 8 timene på mandag var sinnsyke!!!!!! Jeg var så drita lei... men kunne heller ikke forlate sjukehuset... skulle liksom være klar i tilfelle!!!! Jeg har ingen blødninger i dag..... og neg. gr test og negativ EL test så nå må vel snar kroppen være ferdig og klar til ny omgang!!!!

lykke til TONEbabe så håper jeg at vi begge er heldige og kommer fort igang igjen!!!!!

kose deg med teen din....:-)

ja meg og min mann hadde ei helg alene nå sist helg..... og det var nyyyyydeligt!!!! tiden gikk bare så altforfort...;-(

koss e formen da..... helt fint her og så godt som ingen blødninger.... men etter ørten doser med piller og utskaping kan det vel ikke finnes mer...;.)

men ringte sjukehuset i dag... og de sa det var helt fint det....

kosa deg da.....

klems

Åååh, så godt da! :)

Formen er helt fin her og (jeg kjenner at det har "vært noen inni der og rota litt, men ikke smerter). Så godt som ingen blødninger jeg heller, i allefall ikke sammenlignet med den siste uka, og det er såååå deilig!

Nei, nå synes jeg vi har vært igjennom nok blødninger og blod og piller, og fortjener noen dager uten bind :)

Driver og pakker nå, skal dra kl 18. 4-stjerners hotell i Helsinki! :)

Som jeg gleder meg.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...