Gå til innhold

Hviken tøy-nattbleie vil dere anbefale til 3-åring som nettopp har sluttet med nattbleie?

Anbefalte innlegg

Gutten min på 3 år har øvd lenge på å slutte med nattbleie. 14 netter er rekorden nå, men i natt gikk det galt = alt i vaskemaskin.

Han har nå på en avvenningstruse om natta som jeg kjøpte på bleieboden.no i fjor da han sluttet med bleie på dagen, men den er jo mer som en tykk truse, og tar imot for lite når uhellet er ute.

Hva kan dere anbefale av tøybleie/truse som kan ta imot mye de gangene det trenges?

Han har brukt papirbleier til nå, så om han har på seg en "sovetruse", som vi kaller det, er det helt greit for han, selv om han har sluttet med bleie :-)

Ang. størrelse så er han 15-16 kg, lang og tynn.

Fortsetter under...

På apoteket kan du få kjøpt kylie truser til både gutter og jenter fra 2års alder- det kan brukes som en avvenningstruse.

Kan vaskes i maskinen ca 200 ganger på 85C koster ca 100 kr :)

Kylie trusen til barn er kjekk å bruke i overgangen fra bleie stadie til bare bruke vanlig truse stadie.

Det finnes også Kylie flergangs kladder som man kan legge under lakenet på natta så blir ikke allt vått dersom det skjer et uhell :)

Masse lykke til

Takk for tipset!

Jeg var på apoteket i går og spurte etter den trusen. De hadde ikke hørt om den, jeg måtte snakke med tre av personalet der før de fant ut hva jeg mente! De var utsolgt, men fikk bestilt en slik truse til lillegutt, så da får jeg bare vente å se :)

• 3 uker senere...

Da er Kylie-trusen tatt i bruk. Eller jeg tok ut innlegget og sydde det fast i den avvenningstrusen han har fra før. Det har vært mange helt tørre netter nå, men i dag var det vått. Like vått som før, så det var bare å få det i vaskemaskin :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...