Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Jeg kjører aldri buss, men er nødt til det til uka. Hvordan gjør dere det når dere har med dypvogn? Går inn bak? Men hva med betaling? Tar med baby foran for å betale? Tør ikke la baby ligge igjen i vogna i tilfelle vogna skulle velte når bussen kjører. Hvordan er det å komme inn i buss med barnevogn? Er de fleste busser så lave nå at jeg klarer meg uten hjelp?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 gå inn bak. er barnevognskilt ve3d dørene man skal gå inn på. går helt greit med buss. om du ikke vil la baby ligge alene, så ta med deg baby til bussjåføren.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 du går inn bak,setter fra deg vogna,setter den fast i en reim de har der,tar frem lommebok,gå fram og betal,gå tilbake til vogna.vogna velter IKKE.hvorfor i all verden skulle den det? bussåførene begynner som regel ikkeå kjøre før du har betalt,og da er du en meter fra vogna.en buss kjører aldri så fort eller svingete at en barnevogn velter. la babyen ligge,eller så sinker du hele bussen med å sette fra deg vogna,sette den fast,ta opp babyen,kanskje faller smokken ut som du må ta opp,SÅ gå og betale og enda har ikke bussen dratt!da blir du lite populær. slapp av ,det å ta buss er ikke en kunst!
Gjest ->>- Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Busser er gjerne ulike fra by til by. Også hvorvidt de er lave og om de har festeanordninger for vogn. Jeg bruker helst bæresele på kollektivtransport med småttinger. Kurante alternativer er jo å be medpassasjerer stemple (her kjøper man sjelden billett på bussen), evt drite i å validere om man har fancy-schmanzy-billetter, evt be medpassasjer holde vogna mens man betaler - for de halvrabiate bussjåførene til Ruter kan på ingen måte tiltros å stå stille til man er tilbake på plass.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Jeg kjører buss minimum fem ganger i uka og det går så greit. Enten går du inn først, setter fra deg vogna og betaler (noen busser har seler til å hekte på vogna) eller du betaler først også går inn. De fleste bussene her er lave og har inngang på midten men det er noen av de eldre bussene som har inngang bak og er høyere. Er som regel alltid en passasjer som tar i et tak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå