Gå til innhold

Hvor lenge før fikk dere brev i posten til ultralydtime?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk brevet i posten 5 dager etter første svangerskapskontroll. Da var jeg vel i uke 11. Jeg hører til KK, Bergen.

Men hvor raskt det går, vil vel variere fra sykehus til sykehus, og som du sier, hvor rask legen er til å sende henvisning.

Annonse

Hos meg tok det nesten fem uker. Spørs om ikke legens henvisning (hun sa hun hadde sendt.) hadde nådd frem, for i brevet mitt stod det at det var jordmor som hadde henvist, som jeg var hos og purret på 3-4 dager før brevet kom. Fikk brevet på lørdag som var, time neste tirsdag. :)

1.graviditet fikk jeg vel ikke brev i posten før mange, mange uker etter første kontroll, tror det var snakk om 1 måned før selve ultralyden.

2.graviditet fikk jeg brev i posten få dager etter første kontroll, tidlig i svangerskapet (Skiftet fastlege etter fødsel med nr.1)

3.graviditet fikk jeg brev i posten om ultralyd knapp 1,5 måned før jeg skulle hatt undersøkelsen (mistet i 11/12.uke)

4.graviditet (altså nå) fikk jeg brev i posten kort tid etter første kontroll som var i uke 6, fikk den i uke 9 da den hadde kommet i retur til sykehuset 1-2 x før jeg fikk den i posten.

Er nå 8 dager til min rutineultralyd og jeg er veldig spent og nervøs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...