Gå til innhold

8 mnd og vil "ikke" ha fast føde...andre/ evt tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg har en pjokk her som ikke er så intressert i fast føde. er litt forskjellig hver dag, men som oftes så får vi i han litt fruk (fruktbeger, halv banan el.), opptil 10 skjeer middag hvis vi er heldige og grøt er noe vi må lure i han, og da opptil 10-15 skjeer (skjeer er babyskjeer).

Han ammes og får pupp ca 5 ganger på dagen og 2 ganger på natt (mellom 19.30 og 08.00). han har i det siste ikke fått pupp før han skal spise, må prøve fast føde føst. men det hjelper ikke så mye. Brødskive setter han bare i halsen enda.

Han er blir og fornøyd og følger kurven sin.

Han er nr 2 i rekken, den første gutten min ga jeg mat fra han var 4 mnd og han har vært matglad hele tiden, så dette er litt uvant for meg..

Noen som har babyer som er småspiste?=

noen med tips til hvordan jeg kan få i han mer fast føde. Har litt lyst til å sove en hel natt snart, han tar ikke flaske!

ja, dette ble litt langt. men håper mange leser og evt skriver en kommentar! ;) takk takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Har en liten som er 8 mnd. jeg også, heller ikke like matglad som storebror, men det hjelper seg:)

Når han får grøt starter jeg med bare grøt på skjeen, etterhvert får han grøt dyppet i fruktmos slik at han kjenner den smaken best. På den måten får jeg i han litt ekstra grøt:)

Han er veldig glad i frukt, og liker også godt glassene med f.eks. frukt med fullkorn og havre. De metter litt mer og det kan man også lage selv.

Middag er ikke noen slager, men vi får i han litt hver dag og er fornøyde med det:)

Det tok lang tid før vi klarte å få han til å ta flaske, men redningen ble flaskene fra tommee tippee, de er myke i tuten og formet som en brystvorte.

Her sliter vi fremdeles med nattesøvnen selv om han nå spiser nok i løpet av dagen. Slik er det Knærten ikke tar smokk og mamma blir brukt som det på natta:/

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...