Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med noen komfyrspørsmål?

Anbefalte innlegg

Vi må ut å kjøpe ny komfyr da den gamle ikke duger til en dritt mer:(

Skulle bake kake til min kjære pappa som har bursdag i dag, men etter 2 forsøk på kaker med steketid på over 1,5 time som fremdeles var rå inni, så ga jeg opp gitt!

MEN- her kommer da spørsmålene;

Vi har nå en "vanlig" komfyr og lurer nå på innbyggingskomfyr. Må jo da kjøpe ny benkeplate i samme slengen, men det trengs;) Men hva har man rundt ovnen?

Jeg mener- det må vel være en slags ramme eller noe rundt eller? Er det noe man kjøper ferdig (ev. hvor) eller lager man det selv?

Lurer også på deres erfaring med induksjon? Jeg syns det virker praktisk, men har ingen erfaring..

Nå har vi vanlig keramisk topp og den var vel egentlig bare bra de aller første årene...

Fortsetter under...

Etter å hatt induksjon i ett år nå, vet jeg at jeg aldri kommer til å ha noe annet. Så ville absolutt valgt det var jeg deg.

Men vær obs på at det ikke er alle gamle panner og gryter som passer, så da må du evt kjøpe nye. En grei måte å sjekke om du kan bruke de du har er å sjekke om en magnet fester seg under. Gjør den det, kan du bruke de.

Hva mener du med ha rundt ovnen. Stekeovnen?

Den bør man ha et eget innbyggingsskap til. Hvis du ikke har mulighet til å kjøpe til det, er det sikkert mulig å bygge et eget til den.

Hi her

Takk for svar;) Ja- tenkte på rundt stekeovnen ja. Jeg skjønner ikke helt hvordan det skal settes opp eller festes som du sikkert skjønner;)

Du nevner innbyggingsskap- hvor kjøper man det tro?

Har ingen erfaring med innbyggingsovn, men induksjon er kjempepraktisk! Jeg byttet til det i våres, og er veldig fornøyd. Det eneste er at det fort kan komme til en ekstra utgift på noen tusen på nye kjeler. Det er også stor forskjell på hvor raske kjelene er. Vi har veldig god erfaring med Ittala sine rustfrie stålkjeler. De koker opp lynraskt!

koketoppen limes fast i selve benkeplaten. Det må være x antall cm mellom bekneplaten og skuffen/skapet/stekeovnen under for å få nok lufting.

Vi har induksjonstopp med skufferekke under. Stekeovnen har vi plassert i et høyskap.

Husk at koketopp og stekeovn selges hver for seg:)

Inbyggingsskapet er en del av kjøkkeninnredningen din. Om innredningen ikke er i handel lenger, er det null poeng å ha en innbyggingskomfyr, det vil da se teit ut hvis du ikke bytta ut hele kjøkkenet.

Annonse

Hi

Takk for svar:)

Ja- vet at man må ha egne kjeler og panner, men har endel fra eva trio som passer:)

Har kjøkken fra Ikea, så ikke noe problem å få tak i likt derifra. Når jeg har sett på priser rundt omkring på nettet nå, så er det jo faktisk billigere med en innbyggingspakke enn vanlig komfyr.

Tenker det blir innbygging med induksjon ja;)

Mannen min skjønner sikker mer enn meg når det kommer til hvordan vi skal gjøre det! Irriterer meg bare at jeg ikke helt skjønner det...

Vi kommer nok til å ha selve stekeovnen under koketoppen siden kjøkkenet ellers er lagt opp til en vanlig komfyr.

Vi er kjempe fornøyd med induksjon (men pass på det er STORE forskjeller også her).

Men ekstra utgifter som du ikke kanskje tenker på:

- Nye kjeler (men som du sier de koster ikke allverden på IKEA, og de vi kjøpte er faktisk bedre!!! en noen dyre vi kjøpte fra høye!)

- Ny benkeplate (det er kurant å skjære hull om man er litt handy).

- Innebygningsskap. Her kan du få problemer med at fargene ikke er helt like som det gamle. -Men veldig lite som synes!

- Elektriker! Du må muligens ha en ny kurs på kjøkkenet. Sjekk dette før du kjøper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...