Gå til innhold

Legge ut ultralydbilde og fortelle om graviditet på facebook?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde en tanke om å legge ut det neste ul bildet (uke 12/13 og skrive noe søtt på facebook. Nær familie vet om graviditeten og neste uke kommer vi til å fortelle de nærmeste venner, men på facebook har jeg mange venner som jeg ikke treffer så ofte. Venner rundt om i verden også.

Er det litt tacky å anonnsere at jeg er gravid på denne måten? Hva synes dere?

Fortsetter under...

Jeg har en datter på 3 som jeg aldri legger ut bilder av på nettet, så jeg er ganske striks på det. Men et ultralyd bilde viser ikke stort mer enn konturer av en liten kropp, så ingen kan kjenne igjen babyen når den blir født. Hehe, så sånn sett ser jeg ikke problemet i akkurat det. Når det gjelder at fb eier det, så kan jo jeg slette det fra profilen min når jeg ikke vil ha det der mer.

Har dere forslag til søt tekst som følger bildet? Jeg må ha det på både norsk og engelsk tenker jeg.

HI

Jeg kommer til å gjøre det på den måten etter ultralyd i uke 18. Det meste av familie og nærmeste venner har visst det siden uke 12.

Syns Facebook er en grei plass å annonsere det for de som jeg ikke forteller det til direkte, eller de som ikke får det med seg via andre.

Annonse

Annonse

Joda, sant det... Men jeg er ganske konservativ på hva jeg legger ut på fb, så jeg er bare i tvil. Og når jeg er i tvil er det alltid godt å lufte tankene. Men jeg gjør som jeg vil til syvende og sist ja. :)

HI

Ja, det syns jeg du kan gjøre :) Koselig for venner å bli oppdatert - og sikkert kjekkt for deg med masse gratulasjoner osv. Kanskje får du kontakt med en gammel veninne som også er gravid ?

Jeg la ut ultralydbilde av min baby da vi var på ordinær UL, men har ikke lagt ut bilder av han etter han ble født. På et UL bilde er ikke babyen gjennkjenelig.

:-)

Kos deg med å vise frem babyen din på FB, skal ha et ul bilde som profilbilde etter ul jeg å :P

Det som er det fine med facebook, at det er DU som bestemmer hvem som ser bildene dine, de har personvern der, der du kan trykke på om det er KUN VENNER, VENNERS VENNER eller ALLE som kan se informasjonen din, det gjelder oxo for statusoppdateringer og ALT, sånn sett er det ikke skummelt hvem som kan se bildene, det avverger du selv det... Er jo over halve poenget hvorfor face er så popp.

Så det er bare folk du kjenner som du er venn med som får se bildene dine da, å de får jo se ungen i virkeligheten å, hehe.. Så lenge du passer på å ikke ha åpen profil, mange jeg vil snike på der jeg ikke får sett en dritt pga personvernet deres..

Bare mine mine venner som får se feriebilder som oxo barnet mitt er på :)

Mange som tenker om hva ungen vil si når den blir 15 osv.. HALLOOOOOO, har du sett hverden i dag, når ungen er 15, asså emda 15 lenger frem i tid så er den sikkert vært nettvant med utfordrene bilder av seg selv leeeeenge allerede, så vil være minste promblemet... Haha, den likte jeg nesten... Tror ikke den tenker på et søtt badebilde fra den var 2år, når den eget profilbilde kanskje er å trykke frem kløfta si :P

Det som er harry er de som legger ut ultralydbilde av tissen til ungen (eller enda verre er de som har tegnet en pil slik at det ikke skal gå noen hus forbi at dette er en gutt eller ei jente).

Greit nok at det er moro å se for de aller nærmeste men det er vel som som kalles "oversharing". Noen eier dessverre ikke antenner for slikt.

Vanlig ultralyd bilde er ikke harry, men jeg ville ikke gjort det selv. Holder lenge med en liten oppdatering på statusen. Et ultralydbilde sier så lite alikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...