Gå til innhold

Derfor bærer jeg pelskåpa mi med glede og stolthet..

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva har du på beina, bare gummistøvler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overlord, du klarte det du var ute etter; å provosere!

Skrevet

Jeg har skinnsko fra dyr som har dødd en naturlig død:). Veldig ofte blir dette skinnet brukt til sko og vesker.

Skrevet

Det var ikke noe problem å skjønne hvor du ville. Det er bare sp tåpelig med påstpelige mennesker som er upresise.

Skrevet

Stort sett så er jeg dårlig på å lese tanker, bortsett fra mannen min sine noen ganger!

Men rent logisk sett; setter man inn et innlegg med tittelen "Derfor bærer jeg pelskåpa mi med glede og stolthet", så er man ute etter å provosere. Tok jeg helt feil? Var det en annen og dypere mening bak dette innlegget?

Skrevet

Huff, overlord, rull inn hådkle, nå blir du bare dummere og dummere.

Skrevet

Og du veit de døde en naturlig død fordi?

Flådde du kadaveret selv, kanskje...

Skrevet

Tøft å yppe mot forsvarsløse dyr. Klart du kan viser både glede og stolthet til du blir blå, det er jo ikke du som tok støyten her (det er pelsdyrene, i tilfelle du lurer) . Selv om det er pels av ville dyr, hvilket jeg forøvrig betviler, så har dyret måtte bøte med livet pga. dets pels.

Pels er fint på dyr som lever!

Skrevet

Dette var tåpelig,overlord. Kjenner jeg blir litt skuffa

Skrevet

Jepp, det tror jeg veldig på. Som hun der i "Notting Hill" som ikke en gang kan være veggis, for da må man drepe grønnsakene. Nedfallsfrukt er tingen.

SELVDØDE dyr, hvor dumme tror du vi er?

Skrevet

Dette var bare rein idioti fra overlord sin side.. takk for i kveld tenker jeg vi sier.

Skrevet

Jeg er ikke imot pelsbruk og pelsidustrien jeg. Jeg er imot hvilke forhold de dyrene lever under!!!

Tar man hest, Storfe, Reinsdyr o.l så ser man at 1) Dyret har et verdig liv, de får godt stell, "fri bevegelse" og blir tatt vare på. Der er hele dyret en ressurs og jeg syns det er helt greit!

Men mink, rev, etc som lever i knøttsmå bur, langt unna instinktiv leveverdighet, og ingen kvalitetsliv samt også at de fleste lider også under avlivning, blir flådd levende osv. DET er jeg veldig imot!!!!

Gir man dyret et verdig liv og bruker hele dyret syns jeg det er greit jeg. Kjøttet går til mat, skinnet går til klesindustrien på en eller annen måte.

Skrevet

Jeeeez, gå og ta tanntråd. Vedder på du lever av det du finner mellom tenna, så pirkete som du er.

Skrevet

Enig med Dr.Dyregod.. Jeg ble også litt skuffa

Skrevet

Jeg skjønner til en viss grad hva du mener overlord, men jeg ville ikke akkurat båret den med glede og stolthet.

Det blir nesten litt som å ha soltegnet på brøstkassa, de fleste vil oppfatte dette som veldig negativt uansett om det faktisk aldri så mye betyr det motsatte.

Det handler om signalene du gir ved å bære den med stolthet, det oppfattes litt som at du godtar pelsdyropptrett.

Selv er jeg ikke i mot pels, men jeg er motstander av pelsdyrnæringa og alle lidelsene de har påført dyr, bare for at folk skal føle seg smashing ut. Og jeg ville aldri gått med pels fordi jeg vil ikke på noen måte signalisere at jeg synes dette er greit, en pels på kroppen signaliserer ganske så sterkt uansett om dyret hadde andre leveforhold for 60 år siden.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Signaleffekten av ett materiale framfor et annet (pelskåpe i stedet for f eks skinnjakke) er ikke å sammenligne med signaleffekten av politiske symboler.

Skrevet

Selvsagt er det det. Pelsdyrnæringen er i aler høyeste grad politikk, og dermed er produktene det også.

Skrevet

Da er alle klærne våre politikk.

Skrevet

Mot MEG? Jeg har ikke pels, verken ny eller gammel.

Sett innleggene dine på rett sted du, det er elementær dib-kutyme.

Skrevet

ENIG! Har selv noen pels, meste second hand.. Og noe nytt (kanin).. jeg kjøper ikke mink da jeg vet de lider og kun blir brukt for pelsens skyld..

Jeg hater tyrefekting som er å torturere en okse til mennesker fornøyelse det er dyremisshandling, men alle pels er ikke dyre misshandling.

Dere dyreforkjempere håper jeg virkelig vet hvor ulltøyet dere kommerfra (mye drit der og) kun spiser øko egg, og vet hvor kyllingen dere spiser kommer fra...

Skrevet

Du klarer vel å tenke etter når den tydelig var rettet mot en som bærer pels?? Altså HI. Alt handler ikke om deg dessverre. Jeg gidder ikke sette innlegget helt i begynnelsen av tråden når det er en såpass lang tråd. _Det_ er også elementært. Brødhue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...