Gå til innhold

Derfor bærer jeg pelskåpa mi med glede og stolthet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi den kommer fra dyr som døde for ca 60 år siden og som aldri har levd i fangenskap. Den er arvegods fra min kjære tante, og den får meg til å se smashing ut. Så det så!

Fanatiske pelsdyrmotstandere fremstår for meg som noe unyanserte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Fanatiske pelsdyrmotstandere fremstår for meg som noe unyanserte"

Vi er pelsmotstandere fordi de FLESTE pelser er ett resultat av tortur og pure evil!!!

Du ser muligens smashing ut (for dem som synes pels er fint!!), men i disse dager tror jeg ikke jeg hadde TURD å bevege meg utenfor med pels;) Da kan du fort vente deg ett blekkøye;)

Skrevet

Den historien kan pelsdyrforkjemperene ikke se, så de kommer fortsatt til å ha lyst å denge deg når de ser deg.

Og du, pelsdyrmotstandere?? DET er de vel ikke akkurat, er de vel?

Skrevet

Den får deg garantert ikke til å se smashing ut, pels er ikke pent uansett. Det har ingenting med fanatisme å gjøre.

Skrevet

Du vet at ikke alle har samme oppfatning av hva som er pent?

Skrevet

Det har ingenting med livet til pelsens opprinnelige eier å gjøre, men om signalene du sender ut når du har et halvt dyrelik på kroppen.

Og nei. Ingen ser smashing ut i pels. Man ser bare vanvittig dum ut.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med at dyr blir drept for vårt velbefinnende. Om jeg hadde gjort det hadde jeg måtte tatt konsekvensen av det og blitt vegetarianer og ikke brukt skinnsko osv. Jeg er ikke blant de som tror kjøtt blir produsert på fabrikken.

Som en konsekvens av dette synes jeg pels fra ville dyr i naturen er helt greit, og at pels fra husdyr i fangenskap er greit (sitter på et varmt og godt saueskinn nå).

Det jeg ikke kan akseptere er uetisk dyrehold, ville dyr i fangenskap er helt klart uetisk. Når en legger til trange bur og stressende omgivelser blir det enda værre.

Derfor ville jeg aldri kjøpt oppdrettspels. Men arvepels kan jeg ikke se noe feil med. En bidrar ikke til å skape etterspørsel etter uetiske produkter, og en vil ikke forhindre noe lidelse ved å brenne pelsen.

PS: Kjøp egg i grønne kartonger! Er ikke opptatt av økologisk landbruk generellt, men både burhøns og frittgående høns i trange haller er en tortur jeg nekter å være med på.

Skrevet

Hehe. Jeg ser rart på alle som går med pels, så 'smashing' som du tydeligvis tror du er, er nok ikke rette ordet i mine øyne! :-) Harry ville jeg brukt!

Skrevet

Haha, pelsdyrmotstandere?? Er vel ikke pelsdyrer de er i mot, men pels brukt som klær....

Hysteriskt morsomt; Pelsdyrmotstandere:)

Gjest sug lut
Skrevet

Fanatikere er komplett usexy uansett. Og jeg har også null trøbbel med å holde varmen i mengder av døde dyr, noen av dem har faktisk hode og hale også, uten at det plager meg, tvert imot. At det skulle være noe man måtte "våge" å gå med er jo bare pisspreik, gudskjelov er haterne så få at de ikke gjør den store forskjellen og jeg skulle gjerne se den som gikk løs på meg.

Skrevet

Så bra at jeg kunne glede dere:) "HysteriskT" morsomt faktisk.

Skrevet

Bare jeg slipper å gå med det så.

Skrevet

Jeg elsker intelligente innlegg! "Pelsdyrmotstandere", riktig festlig.

Skrevet

Folk kledd i pels viser tydelig at de ligger på minussiden når det kommer til stil, og at de er mer enn gjennomsnittet trashy.

I tillegg sender de signaler om at deres behov er langt viktigere enn andres liv, noe som for meg da ser ufattelig simpelt ut!

Skrevet

Men menneskets behov er jo biktigere for oss en andres liv!

Om liv ikke skal graderes må man ikke bare slutte å spise kjøtt, en må slutte å spise planter også.

Skrevet

Kunne kanskje ha prøvd å bortforklart den med at "det er dialekt", men må innrømme at det var en skikkelig skrivefeil:)

La meg prøve igjen; Hysterisk morsomt! :)

Skrevet

Arvepels er helt ok, men iom at pelsdyrnæringen ikke evner å behandle materialene sine ordentlig mens de er i live er jeg for å forby pelsdyrhold.

Skrevet

Jeg tenker automatisk "russisk prostituert" når jeg ser noen med pels

Skrevet

Jeg har ikke helt sansen for dyr i altfor trange bur og med dårlige levevilkår.

Men jeg har heller ikke sansen for fanatikere som angriper folk på gata, ødelegger butikker, slipper dyr ut i "frihet" (som betyr den visse død) og ødelegger for oppdretterne. Jeg kan dessverre ikke se at målet helliger midlet i denne sammenheng.

Hvis jeg skulle tatt dem seriøst burde de heller gått løs på politikerne og mattilsynet. Å være så puslete at de heller velger å angripe mannen i gata ødelegger dessverre for saken deres.

Skrevet

Jesus. Hva vet egentlig du overlord om hvordan jakken din hadde det før den ble drept? Problemet med å gå med pelsjakken din er at den sender ut signaler om at det er greit at man bruker pels, om den er 60 år eller 6 år gammel. Personlig syns jeg det er blodharry med pelsjakker, og jeg må som regel se to ganger når jeg møter folk med pelsjakker, da det ser helt idiotisk ut. Men smaken er som sagt som baken.. Uansett, signalene du og alle som deler ditt syn sender ut gjør at etterspørselen etter pels øker, og at det finnes et marked for pelssalg. Det er dere som gjør at det lønner seg å drive med oppdrett av pelsdyr, som skal flås for at folk som deg skal få varme seg på kroppen deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...