Gå til innhold

Dere som gir MME...

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

...hvor mange ml utgjör et måltid for en på 2 mnd?

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

hei, takk for svar på min tråd,hehe! På nan pakken står det 130-180 ml... jeg bruker Hipp, junior spiser 4 ganger om dagen/døgnet..

10.30- 220 ml

13.30- 130 ml

16.30- 130 ml

19.30- 220 ml

Skrevet

Generelt sies det at de skal ha 15% av vekta si.

Her i huset får ungen det den vil ha å spise, når behovet er der.

Hun er 11 uker, sover hele natta - spiser fortsatt 5-6 ganger om dagen.

Mengden varierer fra 80 til 165ml. Har forsøkt å gi henne større og færre måltider, men det vil hun ikke ha. Så foreløpig maser jeg ikke så mye med å endre på noe.

Skrevet

Det varierer fra barn til barn, det viktigste er at babyen din blir mett. Du kan blande en flaske med mye melk, og se hvor mange ml h*n drikker før h*n stopper. Så venter du med å gi h*n igjen før du vet h*n er sulten. Da vil du få en viss peiling på hvor mye akkurat DIN baby trenger =)

Min baby på 2 mnd drikker mellom 80- 130 ml hver 3-4 time.

Skrevet

Sm de andre her skriver så skal de drikke så mye de vil til hvert måltid. Min drakk 135ml hver 2-3 time da han var 2 måneder synes jeg å huske..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg bare lurte, for jeg ammer, og det virker liksom som han aldri blir skikkelig mett. Har prövd å veie ham för og etter amming for å se hvor mye han tar til seg. Han sover liksom aldri 2 timer etter mat sånn som det höres ut som at andre babyer her inne gjör ;-) Kun når vi er ute og går tur. Eller er dette vanlig når man gir MM? At de ikke blir like mette som ved MME?

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Min får mme, men sover veeeldig sjeldent i 2 timer..Han har en dupp på 1 time, dette er den første duppen om morgenen, de 2 andre er på max 30 min!

Skrevet

Det samme gjør snuppa her. En lang lur etter frokost, og omtrent på minuttet 30 minutter et par ganger i løpet av dagen. Men ho er mye trøtt på dagen. Når det gjelder mme spiser ho 4-5 ganger i løpet av dagen, 150-200 ml hver gang. 14 uker.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Uff, jeg er så rådvill....etter tre timers pupping fra 19-22 på kvelden, drakk han 160 ml MME! Fant ut at jeg skulle prøve å gi litt tillegg for å se om han sov bedre om kvelden/natta...Jeg vet at man gjerne har mindre MM på kvelden, men hallo....og nå har han sovet en times tid (har vært ute), han våknet og var kjempesulten og jeg ammet han ca 15 minutter før han sovnet og nå sover han så fornøyd på sofaen...virker jo mett da? Blir gaaal! Synes alt handler om melk, pupp, har jeg nok, er han sulten, hvorfor sover han ikke, hvorfor sutrer han, er det nok melk her til neste måltid, hvorfor har jeg ikke spreng...alt dette surrer konstant i hodet mitt! Skulle tro vi bodde i et sultrammet land!

Skrevet

Det best at du følger veiledning på pakket for hvor mye ml. til en 2mnd. baby skal ha. Begynn med det laveste grense for 2 mnd. og se om det blir nok for ham eller ikke. Hvis ikke øk til maksimum for denne type alderen. aldri overstyg grense, barnet trenger ikke: magesekke ar liten fortsatt. Men hun bør holde ut minst 3 timer til neste måltid.

Skrevet

min sønn er 3 1/2 uke. Veldig slitsomt når vi kom hjem fra sykehuset for jeg fikk han ikke til å sove. Han kunne sove på armen (eller puppen), men ikke mulig å legge han fra seg. Ble bare skriking da. Var på vektkontroll når han var 5 dager og han hadde gått ned for mye så vi måtte begynne med mme i tillegg til mm. Når han drakk 60 ml 1 uke gammel ETTER at han hadde fått pupp så sier det seg selv at stakkaren var sulten. Nå kan han sove 4 timer i strekk dersom han er god og mett.Er han ikke det, så sover han ikke skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...