Singer82 Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Jeg har hatt store bryst hele livet og de er ikke mindre nå etter at jeg fikk baby. Synes det er litt vanskelig å amme på grunn av dette. Det er ikke "bare å slenge ut puppen". Jeg har heller ikke så store brystvorter. Lillemor er heldigvis flink til å ta tak og suger bra, men jeg synes det til tider er vanskelig å finne en god stilling for meg og jeg kan bli sliten i beina fordi jeg anstrenger meg. Har prøvd tvilingstillingen, men synes lillemor tar dårligere tak da. Hvis jeg ikke har ammepute, må jeg holde henne i armkroken med den ene hånden og passe på at hun får pustet gjennom nesen med den andre hånden (holde bort brystet fra nesen). Jeg håper det går lettere når hun blir større. Jeg vil gjerne amme og synes at det stort sett er veldig kos. Er det flere som har det slik?
Gjest Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Hvor gammel er babyen din? Er det ditt første barn? Hvis hun er veldig liten og du nettopp har startet ammingen, tror jeg egentlig du har samme problem som svært mange andre. Det går gjerne litt tid før man føler at man sitter uanstrengt og får "tak" på ammingen. Men det er samtidig viktig at man ikke gir opp å finne en god stilling eller godtar at det er anstrengende, ukomfortabelt eller vondt i kroppen - da kan man lett få alt fra senebetennelse til ryggproblemer! Forsøk å rulle sammen en dyne eller bruk en ammepute/stor pute når du ammer henne. Hvis du er hos andre; bruk puter e.l. for å støtte opp slik at du helst ikke bruker armen du holder henne med så veldig aktivt. Du skal ikke bære vekten av henne i den ene armen når du ammer. MEN.. dette blir langt bedre når hun blir litt større, dersom hun er veldig liten ennå. Jeg har også store bryst, og syns det var kjempevanskelig å amme i starten, både førstemann og andremann. Men når barna bare ble litt "sterkere" i kroppen og litt mer håndterlige, gikk det kjempegreit!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Signerer denne, det blir lettere! Jeg vet ikke om jeg har store "nok" til å svare på dette hehe (Bruker E nå), men jeg synes det har värt problematisk til tider. Puppen blir enten over hele ansiktet hans med pute på fanget (han kom for höyt) eller puppen blir for tung og han mister grepet slik at brystvorta ramla ut. Å ligge rett på fanget ga for mye strekk på brystvorta og det hele har i alle fall endt med at jeg bärer nesten hele vekta hans, vondt i armer og nakke...så nå er det skjerpings! Uhm dette hörtes ikke ut som et oppmuntrende innlegg, men det jeg skulle si var i alle fall at uansett så blir det lettere når h*n blir större ;-) Og at det var bra du hadde skrevet innlegg om det, for nå må jeg virkelig skjerpe meg ellers er jeg redd det ender med betennelse i armer...
Novadona Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Jeg har ikke store bryst, men følte veldig på problemet med at den lille ikke fikk puste. JM på sykehuset hjalp meg veldig, og de sa at det var fordi babyen ligger for langt over på siden, babyen skal liksom ligge med hode rett ut fra puppen, og nesetippen brystvorten skal stå rett ovenfor hverandre. Ikke så lett å forklare, men du skjønner kanskje og kanskje det er slik du gjør i alle fall!!?? Når jeg forstod at han måtte strekke seg, fikk han munnen godt over og han fikk masser av luft (hode er jo litt bakover da)
LittLykkelig Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 HI: jeg har det akkurat som deg! Digre (men ikke hengepupper) med små knopper. Umulig for lillemann å¨få tak. Barseltiden var et helvete og han vrælte fordi han ikke fikk til.. Måtte begynne med brystskjold og de bruker jeg enda nå 5 mnd etter. Er helt avhengig av ammepute og føler fortsatt at jeg ikke får noen god ammestilling når jeg er ute på vift. Må holde ungen med en hånd og skjoldet med den andre. Bare surr. Virkelig ingen drøm alltid å ha store bryst.. Har str H i ammeBH!!
Singer82 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2010 Takk for svar! Hun er 7 uker nå og det er mitt første barn ja. Tror og håper det går lettere. Hun er ikke veldig utålmodig og jeg prøver å ikke gi meg på en dårlig stilling, men heller begynne på nytt... Synes det er greiest når jeg er hjemme hos meg selv jeg, skeptisk hvis jeg må amme på Kafé...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå