Gå til innhold

Hvor ofte er det greit å bruke doppleren?

Anbefalte innlegg

Har en angelsound. Hvor ofte er det greit at jeg bruker den?

Jordmora sa at det var noe støy i den, så har ikke turt å bruke den nesten. Har hørt hjertet ca 6 ganger siden jeg fikk den da jeg var i uke 9, er nå i uke 16. Så ca en gang i uken bruker jeg den for å "roe" ned nervene. Er veldig rask med den, finner hjertelyden ganske kjapt fordi jeg vet hvor babyen ligger omtrent.

Bare for å vite at den lever ennå..har mistet flere ganger så er bekymret...:(

Fortsetter under...

Hei.

Vi er i samme situasjon. Jeg har nesten litt dårlig samvittighet når jeg bruker den fordi jeg har hørt at det stresser babyen. men jeg finner også lyden fort og bruker den ca en gang i uka, minus den uka jeg går til legen.

Slår meg til ro med at det er ok. Det står i min at den ikke skal brukes mer enn tre ganger daglig, i mindre enn tre minutter per gang. Og jeg er i alle fall langt under det nivået.

Vi slipper jo å bruke den når vi begynner å kjenne daglige spark. Så jeg har tenkt at jeg bruker den frem til da. Jeg har to barn fra før, men har mistet fire ganger mellom den siste og denne graviditeten. Jeg er i uke 17 nå, og kjenner ikke spark ennå...men det blir vel snart.

Jeg har Babywatcher og har brukt den ganske hyppig, ikke flere ganger om dagen men har blitt noen dager på rad... Er beroligende å ha den. Spurte legen om det var farlig å bruke den og hun sa det ikke var det. Er kanskje forskjell på Angelsound og Babywatcher. Men som "babybel" sier kommer jeg bare til å bruke den fram til jeg kjenner daglige spark fra babyen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...